יש לי שאלה אני רוצה לשים על הטירקס 450 שאני הולך לקנות סרוואים של HS-65 אבל לא הבנתי מה ההבדל בין hs-65HB לבין סרוואים של HS-65MG
ומה עדיף?
יש לי שאלה אני רוצה לשים על הטירקס 450 שאני הולך לקנות סרוואים של HS-65 אבל לא הבנתי מה ההבדל בין hs-65HB לבין סרוואים של HS-65MG
ומה עדיף?
65HB הם עם גלג"שים מקרבונייט, ומדוייקים מאוד ואמינים אך לא חזקים ועמידים כמו ה-METAL GEAR - נקראים MG. למסוק עדיף MG מפני שעמידים יותר.
אני דווקא מעדיף את הHB נראה כי הם כם יותר קלים במשקל!
וכידוע במסוקים חשמליים בגדלים האלה כל גרם חשוב מה גם שהם יותר מדוייקים..
מסכים עם עודד, ה-MG יותר עמידים בריסוקים
המשקל במקרה הזה זניח עדיף את ה- MG
לי ולחברי יש HS 65MG ואנחנו מבסוטים עד הגג..
MG
אכן MG לראש רוטור, אך לא לזנב בגלל אפקט ה- backlash (רתיעה לאחור) שמאפין סרווים מסוג זה יותר מפלסטיק ומוריד את ביצועי ההיגוי.
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
אם כבר אז כבר, סרוואים MG נוטים עם הזמן לפתח מעט יותר חופשים בהשוואה לסרוואים רגילים. אני אישית לא נתקלתי בתופעה.
חברה, לי יש HS65-HB ואני מבסוט מהם עד השמיים
(אין לי ניסיון עם MG )
הסרבו מדוייק מאוד , קליל , חזק , והכי חשוב לישראלים "יותר זול"
ומי שמערער על החוזק שלו מוזמן לאשדוד לראות איזה עומסים מופעלים על המסוק שלי עם הסרבואים הנ"ל ואיך הוא נותן איתם ב-ר-א-ש!!!!
בברכה,
אהרון ערן אפרייאט,
בקרו בגלריה שלי : http://www.runryder.com/helicopter/gallery/37202
"Feed the Need to 3D"
:65MG Advantages and disadvantages
,As been said above those are Metal Geared servo
they have more durability in crash .(of course the shock will be deliverd to another mechanism in the heli)
:The disadvantages with them are
1.The damage from the crash will be deliverd on to unknowen mechanism.
2.Relativly to the HB version thay are intend to grow some loosen in the gears.
,The extra wheight in this case is negligible and irrelevant
.(the heli will take both of the servoes)
.What is preferred
!This is a matter of your opinion and budget (not a huge difference) - Bottom line is that both of them will do the work excellent
נערך לאחרונה על ידי lior_bar_ami; 25-09-2008 בשעה 15:27:47.
[QUOTE=lior_bar_ami;10190]:65MG Advantages and disadvantages[/QUOTE
,As been said above those are Metal Geared servo
they have more durability in crash .(of course the shock will be deliverd to another mechanism in the heli)
:The disadvantages with them are
1.The damage from the crash will be deliverd on to unknowen mechanism.
2.Relativly to the HB version thay are intend to grow some loosen in the gears.
,The extra wheight in this case is negligible and irrelevant
.(the heli will take both of the servoes)
.What is preferred
!This is a matter of your opinion and budget (not a huge difference) - Bottom line is that both of them will do the work excellent
תכתוב בבקשה באזרבג'אנית.
לדעתי HB עדיפים , בריסוק אני מעדיף שגלגלי השיניים ישברו מאשר שיתפתח לי חופש ,מחירם אפסי ואין שום בעיה להחליף אותם לבד.
עוצמת הריסוק צריכה לשבור משהו עדיף שזה יהיה גלגל שיניים שעולה 10 שקלים.
היי ניר זה אסף תסביר לי בבקשה מה זה backlash (רתיעה לאחור) ???
תודה רבה.
אהלן אסף,
אני מקווה שאני לא מטעה, נקח לדוגמא את הג'ירו 401, במוד הדיגטאלי שלו הקצב עדכון שלו 400HZ שזה יחסית מהר...
עכשיו בסרוו עם גלגלי מתכת אין את הגמישות היחסית כמו בסרוו עם גלגלי פלסטיק, לכן בתנודות מהירות נוצרת עצירת פתע שמורידה לסרוו את הביצועים (אגב תוכל לראות הסבר יותר מפורט במדריך השלם למסוקים חשמליים. בתחילת הפורום).
לכן הסרוו מומלץ לראש רוטור הראשי ולא לזנב (שם התנועות יותר עדינות).
אגב, לאחר בדיקה שעשיתי גירו 240 יודע לעבוד עם סרוו דיגטאלי.
נ.ב
שרון, טוב לראות שחזרת, התגעגתי איפה היית?
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
ליאור,
ציטוט מתוך המאמר של - Toshiyasu Morita מהמדריך למסוקים חשמליים.
The metal gear servos are not recommended for the tail because the metal gear servos wear
faster and have more backlash than plastic gear servos, which will result in less precise tail
control (with the exception of the Volz Speed-Maxx XP which is specifically designed for tail
pitch control)
כמובן שיש יוצא מהכלל, למשל סרווים עם ראש מתכת שתוכננו לזנב.
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
הציטוט הנ"ל נכון להפליא. אבל הוא לא מה שכתבת ידידי.![]()
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
הסיבה שרוב הסרבואים של הזנב אינם עם גיר מתכתי היא פשוטה.
סרבו הזנב, בהיותו מופעל ע"י ג'ירו ולא ע"י המטיס ברוב הטיסה, מבצע מספר רק בהרבה של מחזורי תנועה בהשוואה לסרבואים האחרים בכלי. אי לכך ובהתאם לזאת (הסרבו עובד קשה משמעותית מהאחרים) נוצרת שחיקה מואצת של גלגלי השיניים, והגג"שים המתכתיים נשחקים מהר יותר מהפלסטיים ומפתחים חופשים לא רצוניים ואף BACK LASH כפי שהבחור הגדיר בציטוט שלך, מה שיוצר תנועה פחות מדויקת של הזנב, שהוא כאמור הגה קריטי שחייב להיות נטול חופשים ככל שניתן.
לכן נהוג כמעט תמיד להשתמש בגירים פלסטיים על סרבואים בזנב. מלבד מקרים בהם תוכננו סרבואים לזנב עם גיר מתכתי מתאים מראש.
נ"ב - ניר, אהבתי את החתימה.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
תודה רבה ליאור , ניר, השכלתי![]()