קראת לי
תאמת , אני חייב להתוודות, לא כ"כ בקיא בג'טים וטיסן המניפה הראשון והאחרון שלי לעונה זו היה הXPD.
אחרי שהוא שאב גרגיר חמרה חולית ושבר להב נטשתי את המניפות.
מה שאני יכול להמליץ לך, זה לבדוק אפשרות החלפת המניפה למשהו איכותי יותר, שאל את ליאור זהבי או אביב blacksea .
מה שעוד שווה לבדוק הוא נושא מבנה הכונס והנחיר, הסינים בד"כ מחפפים שם ושמעתי על טיסנים שעברו שינוי מהותי בעקבות הגדלת מפתח הכונס וצמצום מפתח הנחיר.
קצת הסבר לסיבות:
מפתח הכונס קובע מה מקסימום ספיקת האויר שהמניפה יכולה "לשאוב" ואם הוא לא מספיק פתוח (בדיקה ע"י חישוב שטח חתך) הוא למעשה "חונק" את המניפה והיא טוחנת אויר על ריק.
מפתח הנחיר (שטח החתך) קובע בעצם את תוספת הכוח בעקבות העלאת הלחץ בנחיר ע"י המניפה והספיקה העוברת בו. תאורטית ניתן לצמצם עוד ועוד עד שהנחיר מגיע לחניקה = מהירות אויר מאך 1 -

אל תדאג זה לא יקרה כי המניפה מוגבלת בכמות הלחץ שהיא יכולה לייצר ושוב אם תצר את הנחיר יותר מדי תחנוק את המניפה קודם.
ניסוי פשוט שאפשר לעשות הוא לקשור את המטוס למד כח , להאיץ את המניפה ואז ע"י גלגול נייר סביב הנחיר ליצור למעשה הקטנת שטח החתך שלו והגדלת הדחף (או חניקת המניפה

).
לגבי מערכת ההספק , היינו המנוע. הוא כבר 4300KV כך שלעלות למנוע עם KV גבוה יותר כנראה לא ילך, אבל שווה לבדוק העלאת מתח העבודה בכדי להרויח עוד קצת סל"ד וכך עוד הספק. חשוב לבדוק שאינך חורג מההספק המותר למנוע והסל"ד המותר למניפה.