שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: יעילות

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל יעילות

    שלום,

    רציתי לשאול משהו סתם לידע כללי.

    לדעתכם, תיאורטית, אם שמים על הלהבים הראשיים של המסוק כנפונים קטנים (אני חושב שמספיק לשים אותם ברדיוס של הפדלים, ובניגוד לכנפונים שיש בטיסנים, הכנפונים של המסוק יהיו "סימטריים", כמו המייצב האופקי לדוגמה) הרוטור ייצר יותר עילוי?

    תודה מראש.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Jerusalem, Israel, Israel
    הודעות
    2,783
    תודה!
    64
    הודה 108 פעמים ב 74 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    לא הבנתי..... מצטער.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Or Yehuda, Israel
    הודעות
    3,024
    תודה!
    21
    הודה 5 פעמים ב 3 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    אני מניח שהבנתי, אבל לפי מה שאתה מתאר אני לא מניח שיהיה יותר עילו אתה מתכוון לכך שכמו שיש טיסנים עם כנפונים מאונכים לכנף הראשית אז הם מייצרים יותר עילוי בטיסות צד? אני מניח שזה רק יפריע למסוק...
    שי
    Futaba 10CHP
    Outrage Velocity 50, YS 56-SR
    אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Jerusalem, Israel, Israel
    הודעות
    2,783
    תודה!
    64
    הודה 108 פעמים ב 74 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    עכשיו אחרי ששי הסביר פחות או יותר במה מדובר הבנתי...
    לדעתי לא!
    זה לא יצור עילויי אם כי ייצור גרר ויוריד מהסל"ד. (לדעתי האישית הלא מבוססת על מחקר )
    במסוק העילויי נוצר עקב זווית הלהבים ומהירות הסיבוב..
    לדוגמא כשאתה מטיס בנורמל, ומעלה סטיק מצערת מה קורה?
    1. הזוית (PITCH) של הלהבים משתנה.
    2. הסל"ד עולה (ע"י פתיחת הקרבורטוה והעשרת התערובת ביותר אויר)
    וכתוצאה מכך המסוק מטפס מעלה.

    ובאיידל לדוגמא, הסל"ד נשאר קבוע, (גבוהה כ-1900עד 2100 סל"ד)
    אך מה שגורם לעילויי ועלרוד זה השינויי ב PITCH
    וגם כאן המסוק יגיב בעלייה כלפי מעלה (עילויי)

    ולכן מכאן אפשר להבין כי אם נוסיף איזושהי תוספת על פני שטח הלהב הדבר ייצור
    גרר ויגרום או להורדת סל"ד או להפעלת כוחות נוספים על הלהב ובסל"דים גבוהים אולי גם לשבור אותה.

    מקווה שהייתי ברור...
    ויותר מכך שאינני טועה ומטעה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    הודעות
    332
    תודה!
    0
    הודה 15 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    מאוד פשוט,
    בכדי לזכות בעוד עילוי למה שלא תעל את זווית הלהבים??
    כיום להבי מסוק ברובם הם סימטריים ולכן אין להם פרופי כמו של כנף מטוס.
    הוספת כנפונים אכן תהיה יעילה יותר אבל פשוט בהרבה רק להעלות את זווית הלהבים מהשלט.
    בהצלחה.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    מיקום
    Jerusalem, Israel, Israel
    הודעות
    2,783
    תודה!
    64
    הודה 108 פעמים ב 74 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    מה המצב יואב,
    אני חושב שלא הבנת למה התכוון המשורר,
    כמו שעל הכנפיים של הפאנטנה 100 (למשל) יש כנפון אנך על הכנף?!
    התכוון הבחור הנחמד לשאול אם נשים כנפונים כאלו על הלהב (במרכזה)
    זה מה שאני הבנתי מהשאלה והפרשנות של שי.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    אני מתכוון לקאנלייזר שיש בטיסנים. לפי מה שאני מבין הוא שומר על האוויר שבורח מהכנפיים, וככה מייצר עילוי גדול יותר, או משהו כזה. יש כאלה על כל מיני טיסני EPP ו-F3A, חלכם נמצאים בקצה הכנף וחלכם באמצע הכנף.

    אתמול בדיוק שמתי לב לשירשור בפורום אחר שהעלה בי את השאלה, למה לא להתקין כנפונים למסוק כדי שייצר יותר עילוי.

    הרעיון הוא לעצב להב שמורכב עליו קאנלייזר שאנך ללהב, אטום בצדדים, בצורת כנף דלתא, שנמצא בקוטר של הפדלים, כדי שלא יגביר את הגרר של הרוטור, אבל בכל זאת יהיה יעיל (אם בכלל).

    הכוונה היא למשהו כזה:



    הסבר קטן - זה כאילו צוייר מזווית אז זה באלכסון, אבל בפרופיל זה אמור להיות ישר) על הלהב יש כנפון קטן בצורת משולש מעוצב, אטום (כמובן שהוא גם למעלה וגם למטה, פשוט לא הצלחתי לצייר למטה), ה-"גימורים" בצדדים אמורים להיות יותר אווירודינאמיים מאשר סתם כנפון "גס" שמורכב על להב, בכל אופן ה-"גימורים" האלה אמורים להיות הרבה יותר קטנים, כמובן שגם הכנפון עצמו אמור להיות יותר דק...

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    רק עכשיו ראיתי את כל התגובות לפני

    אוקיי, הבנתי, תודה על העזרה.

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    ברגע שתשנה את צורת הלהב אתה תגרום למאמץ מיותר למנוע
    אומנם תיצור עילוי יותר טוב אבל אתה עלול להפגע מזה בכמה בחינות :
    1. גרר מיותר
    2.זלילת דלק / חשמל
    3.מאמץ מיותר
    4.נזק למנוע מכל הסיבות הנ"ל
    5.סל"ד נמוך

    מה שכן יש כל מיני סוגי להבים בחתכים שונים שאיתם אתה יכול למעשה
    להגדיל את שטח הלהב בקצת ולא לגרוע בביצועים של המסוק.
    וכך להרוויח קצת יותר עילוי בד"כ מטיסי 3D מחפשים את הלהבים הקלות
    והקצרות על מנת שהמסוק יהיה יותר חריף ולהרוויח בו זמנית סל"ד גבוה.
    דרך אגב אם אתה רוצה להגדיל עילוי עם להבים קיימות עדיף לעבוד בפיט'צים
    גבוהים ובו זמנית להזהר כי זה עלול לגרום לנזק מיותר בחשמלי לדוגמא זה
    עלול לגרום לשריפת בקר כתוצאה מצריכת זרם גבוהה.
    בהצלחה !
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    1,100
    תודה!
    60
    הודה 16 פעמים ב 16 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: יעילות

    ציטוט נכתב במקור על ידי sagi צפיה בהודעה
    ברגע שתשנה את צורת הלהב אתה תגרום למאמץ מיותר למנוע
    אומנם תיצור עילוי יותר טוב אבל אתה עלול להפגע מזה בכמה בחינות :
    1. גרר מיותר
    2.זלילת דלק / חשמל
    3.מאמץ מיותר
    4.נזק למנוע מכל הסיבות הנ"ל
    5.סל"ד נמוך

    מה שכן יש כל מיני סוגי להבים בחתכים שונים שאיתם אתה יכול למעשה
    להגדיל את שטח הלהב בקצת ולא לגרוע בביצועים של המסוק.
    וכך להרוויח קצת יותר עילוי בד"כ מטיסי 3D מחפשים את הלהבים הקלות
    והקצרות על מנת שהמסוק יהיה יותר חריף ולהרוויח בו זמנית סל"ד גבוה.
    דרך אגב אם אתה רוצה להגדיל עילוי עם להבים קיימות עדיף לעבוד בפיט'צים
    גבוהים ובו זמנית להזהר כי זה עלול לגרום לנזק מיותר בחשמלי לדוגמא זה
    עלול לגרום לשריפת בקר כתוצאה מצריכת זרם גבוהה.
    בהצלחה !
    רק שאלתי לידע כללי, אני לא מחפש באמת להבים ליותר עילוי.

    תודה על העזרה.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •