שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 3 מתוך 3

נושא: שאלות על אוויר...

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    21
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלות על אוויר...

    יש לי כמה שאלות שעלו לי לאחרונה.
    מה הכוונה כשאומרים אוויר צפוף/דליל?
    תרמיקות צרות/רחבות?
    ועוד כל מיני מושגים כאלה שכרגע לא עולים לי.

    אלון

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלות על אוויר...

    בד"כ כשמטיסים טיסני ד-2 בשעות המוקדמות של הבוקר, מרגישים שהטיסן עולה לאוויר הרבה יותר בקלות, ומותח את החוט יותר חזק, למרות שמעלים אותו במהירות איטית יחסית, ולכן גם אין הרבה מאמץ מצד המטיס.
    אז נהוג לומר שהאוויר צפוף, שכן, צפיפות אוויר גבוהה יותר, משמע עילוי גבוה יותר.

    בהמשך היום כשמתחיל להתחמם, האוויר נהיה דליל יותר, ואז הרבה יותר קשה להטיס, מפני שצריך לגרום לטיסן להיות מהיר יותר כדי שיהיה מספיק כוח עילוי שישמור על הטיסן באוויר.
    אני כמובן לא מדבר על הטסה של הטיסן בתוך תרמיקה או יורדת.

    אם האוויר באמת צפוף יותר או דליל יותר? מעולם לא בדקתי את זה, אבל אני רק יכול לשער שזו באמת הסיבה לתופעה הנ"ל. תקנו אותי אם אני טועה...


    התרמיקה היא בצורת מעגל.
    המושג תרמיקה צרה או רחבה פשוט מתייחס לרדיוס שלה - גדול או קטן (באופן יחסי).
    לפעמים תוכל למצוא תרמיקה רחבה שבה יטוסו 5 טיסנים ואף יותר, בעוד שיש תרמיקות צרות שאותן אפילו לטיסן בודד קשה לתפוס
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    May 2010
    הודעות
    46
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלות על אוויר...

    צפיפות אוויר היא מושג שמעריך כמה חלקיקי אוויר יש בנפח מסויים, ככל שקר יותר חומר מתכנס ולכן מספר החלקיקים גבוה יותר בנפח מסויים
    עילויי עובד לפי הנוסחה הבאה:
    L=1/2*p*V*V*S*Cl
    כאשר p זה צפיפות v זה מהירות המטוס s שטח פני הכנף cl מקדם עילויי- משתנה לפי פרופיל המטוס.
    מה שניתן להבין מהמשוואה זה שלצפיפות האוויר יש השפעה על עילויי המטוס ככל שהצפיפות יותר גבוהה
    העילויי יותר גבוה.
    ההסבר הפיזיקלי של זה הוא שעילויי עובד ככה שמעל הכנף ישנה זרימה מהירה שהלחץ בה נמוך
    ומתחת לכנף יש מהירות נמוכה בעלת לחץ גבוה... עם ישנם יותר חלקיקים הלחץ יותר גבוה....
    יש לזכור שגם כוח הגרר מבנה יותר גבוהה אבל בד"כ זה פחות מורגש...

נושאים דומים

  1. דואר אוויר
    על ידי מני2000 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 22-12-2009, 17:18:18
  2. מזג אוויר 12.12 דרום
    על ידי guylederer בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 12-12-2009, 05:28:53
  3. [מדליק] טרקטורוני אוויר
    על ידי guylederer בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 02-12-2009, 09:06:06
  4. [נתונים] אתר מזג אוויר on line
    על ידי levyoram בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 14-11-2009, 09:07:28
  5. עוד קצת והוא באויר.
    על ידי AMIR בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 44
    הודעה אחרונה: 13-07-2009, 12:59:18

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •