החלפת ציר במנוע אינרנר AMMO
by Published on 12-07-2010 20:50:28
העלתי מהאוב את החלפת הציר שביצעתי מכיוון שעלו כמה שאלות והמידע שהועלה בזמנו לMSN התאייד.... 
מנוע אינרנר בנוי מרוטור פנימי שהוא המגנט וסטאטור חיצוני שמכיל את הסלילים, הרוטור הוא הגוף שמסתובב במנוע ובמקרה שלנו הציר מחובר למגנט.
מנוע AMMO יחודי בכך שהסלילים שלו לא מכילים ליבה ובנויים מנחושת בלבד.
כאן אפשר לראות את המנוע מפורק - הרוטור בצד ימין והסטאטור בצד שמאל. 
תמונה נוספת של הסטאטור (למעלה) תושבת אחורית (אמצע) ורוטור (תחתון) 
הציר מוכנס למגנט בצורה הדוקה ומודבק אליו, בנוסף מודבקות תושבות אלומיניום בשני צידיו 
כדי לשחרר את הציר מהמגנט חרטתי תותב מפליז (שלא מושפע מגנטית) שלתוכו נכנס הרוטור ומשמש כתמיכה למגנט ולציר לחליצה, בתמונה הרוטור מוכנס לתותב.

בתמונה הבאה אפשר לראות את המנוע המפורק,התותב ואת הצירים שהוכנו מאלקטרודת NI-VI בקוטר 3.25 מ"מ. ניתן לראות את התותב משני היבטים.

כדי לשחרר את ההדבקה של הציר נדרש חימום לכ 150 מעלות שיגרום לפירוק הדבק ולא יפגע בתכונות המגנט, הכנסת הרוטור לתותב ומכת פטיש קלה על הציר לשחרורו.
בתמונה מימין לשמאל: תותב הפליז, הציר הישן העקום,הציר החדש עם מחברי האלומיניום, המגנט.

מכניסים את הציר למגנט במכות קלות,דואגים שיהיה במיקום הנכון,מדביקים את הציר למגנט (השתמשתי בדבק ציאנו דליל) ומחזירים את תושבות האלומיניום למקום ומדביקים.
צילום של הרוטור מורכב 
מכניסים חזרה את הרוטור לסטאטור מוודאים לפני שאין פגיעה בציפוי הלכה של הסלילים,מחברים חזרה את התושבת האחורית,בודקים לסיבוב חופשי של הרוטור.
צילום של המנוע מורכב עם הציר החדש 
וככה מקבלים מנוע עם ציר חדש ישר ! (מחלה כואבת של מעברים נמוכים של הפאנג'ט) 
התיקון הנ"ל מ 2007 ועובד יפה עד היום ...
נערך לאחרונה על ידי ZvikaF; 12-07-2010 בשעה 21:00:11.

צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM