שלום.
ראיתי מנועים עם גלגל תנופה ואותם המנועים ללא.
מה תרומתו של גלגל התנופה ומדוע ישנם שלא מבצעים בו שימוש כלל?
בברכה.
שלום.
ראיתי מנועים עם גלגל תנופה ואותם המנועים ללא.
מה תרומתו של גלגל התנופה ומדוע ישנם שלא מבצעים בו שימוש כלל?
בברכה.
כמו בכל מנוע דלק בוכנתי נדרשת אינרציה להמשכת סיבוב המנוע מעבר לפעימת העבודה...
במנוע שמורכב עליו פרופלור הוא גם משמש כגלגל התנופה.
בהתקנות אחרות (מכונית,מסוק,סירה) מוסיפים גלגל תנופה, במסוקים ומכוניות הגלגל משמש גם כקלאצ', בסירות מותקן גלגל תנופה רגיל.
מקווה שעזר![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
אני מדבר רק על טיסנים.
ישנם מנועים של טיסנים שמורכבים עליהם גלגלי תנופה...
בברכה
לא ידוע לי על מנועי טיסנים עם גלגלי תנופה.
אלו מותקנים רק על מנועי מסוקים ומכוניות, בהם אין פרופלור, שהוא לכשעצמו משמש כפונקציה של גלגל תנופה.
אשמח לשמוע היכן ראית סידור כזה.
המנוע נמכר יחד עם גלגל התנופה ספינר ופרופ באריזת ייצרן.
אכן כן.
ה-EVO באמת פרחו מזכרוני. הרעיון היה להקל על משתמשים חדשים ולגרום למנועים להיות קצת יותר אמינים. לא ממש שמיש ובטח שלא תחליף לכיוון נכון של המנוע!
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
באיזה סוג מנוע מדובר? האם אתה יודע בוודאות שבמפרט המנוע כתוב שהתוספת המדוברת משמשת כגלגל תנופה?
בינתיים עיינתי ב-manual של מנועי evolution וראיתי שאכן מדובר בגלגל תנופה.
אני מניח שהכוונה שעמדה בפני היצרן היתה לאפשר שימוש בפרופלור קל עשוי מעץ מבלי לפגוע ביכולת המנוע לפעול בסרק נמוך, או, לחלופין להבטיח פעולת סרק רציפה וללא רעידות.
בכל מקרה השימוש בפרופלור כבד יחסית (פלסטיק) יעיל לאין ערוך, היות ומומנט האינרציה של גוף מסתובב גדל בריבוע המרחק של המסה מציר הסיבוב. במילים אחרות, גלגל התנופה צריך להיות הרבה יותר כבד מהפרופלור הדרוש לאותו מנוע על מנת להשיג תוצאה זהה.
חידשת לי על מנוע חדיש לטיסן בעל גלגל תנופה
היחידים שהיכרתי לטיסנים היו מתמונות של מנועים מתחילת המאה הקודמת ....
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
הגלגל הנ"ל היינו גימיק שיווקי ותו לא.
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!