
נכתב במקור על ידי
master_bebe
לגבי חיבור ישיר של פרופ', לא מחייב "שריפה של מנוע". יש מנועים לפיילון רייסרים (וגם לפאנג'ט שלי) שיש להם 4000 KV.
בקשר להערה להעמסה לא מומלצת על ציר המנוע. גיר מעביר הספק שנוצר ע"י המנוע. הספק משמעו סלד כפול מומנט (התפקיד של הגיר הוא לשנות את היחסים ביניהם תוך שמירה על מכלפה קבועה). ההספק שעובר דרך הציר לגלגלי השיניים נשאר זהה (עד כדי נצילות גיר והפסדי חיכוך). לכן, אין שום משמעות למה מחובר לו בקצה. הציר מעביר את ההספק שלו הלאה, זה לא משנה אם לפרופ או לגג"ש.
דרך אגב, יש למולטיפלקס מסוק שנקרא FUNCOPTER עם הנעה ישירה ללא גג"שים.
ממה שידוע לי, למנועים שנועדו למסוקים יש מניפה בתחתית בכדי שיוכלו להתקרר (בד"כ לא חשופים לזרימה של אוויר. וכמו כן כנראה שיש חריץ בציר בכדי שיוכלו להינעל עם פיניון (הגג"ש הקטן במערכת)