את המנוע מיקמתי בתחתית הכנף (כדי לא לפגוע בגרפיקה היפה) זוית המנוע אינה משתנה עקב כך ( הכנף סימטרית) אבל ציר המנוע משנה את מיקומו.
כאשר אני "פותח מנוע" הכנף מרימה אף ומחייבת אותי לדחוף כלפי מטה
האם זה אצל כולם כך?
את המנוע מיקמתי בתחתית הכנף (כדי לא לפגוע בגרפיקה היפה) זוית המנוע אינה משתנה עקב כך ( הכנף סימטרית) אבל ציר המנוע משנה את מיקומו.
כאשר אני "פותח מנוע" הכנף מרימה אף ומחייבת אותי לדחוף כלפי מטה
האם זה אצל כולם כך?
אני מיתקנתי מעל הכנף בעיקר בגלל שרציתי להוסיף צינור קרבון במיקום האחורי ביותר האפשרי.
אין לי את התופעה שאתה מתאר.
התופעה שאתה מתאר יכולה לנבוע גם ממרכז כובד קצת אחורי.
יש כאלה שהתקינו את המנוע באופן שונה ממה שמותקן אצלך (אני התקנתי כמוך) כלומר המנוע הוא לפני ה"קיר אש" אצלי אין בעיה כי יש לי סולות כבדות אבל אם יש לך סוללות קלות בהחלט יכול להיות שיש לך מרכז כובד אחורי מדיי.
לפי דעתי התקנה מיתחת או מעל הכנף כן אמורה לשנות ולעשות הבדל
זה שהיא סימטרית זה נכון אבל בחלקה העליון למנוע תהיה זוית קלה כלפי מטה ואם תתקין הפוך הזוית תהיה זהה אך הפוכה
אצלי הוא לא מרים אף בפתיחת מנוע
גיא, מחזק את דבריך ואוסיף שמספיק שציר המנוע בסטיה של שני מ"מ בכדי ליצור מומנט שירים/יוריד את הכנף.
המנוע ממוקם בחלקה העליון של הכנף בכדי ליצור מומנט שיתנגד להרמת האף של הכנף.
OK תודה הבנתי שרק אצלי הבעיה
את המנוע נשאיר במקומו ונטה אותו
אגב, מיקום המנוע התחתי מונע פגיעה בזרימת האויר מעל הכנף (פרט לשמירת היופי).
שוב תודה למטיסי הסוויפט
בקרוב מפגש מטיסי סויפט וסלינגרים
Igair
שמח שאתה מתעניין בתאוריות
התקנת המנוע כ2 ס"מ נמוך יותר אינה משנה בהרבה את משטר הזרימה באזור הפרופ'
יחד עם זאת
"אפקט השאיבה" כמעט ואינו מורגש כאשר מתרחקים מהפרופ' במעלה הזרם
אבל...
המנוע והתושבת מהוים חסימה (גם כאשר המנוע עובד ובבודאי כאשר הוא כבוי)
ולכן רצוי למקמם באזור בו הזרימה איטית יותר ולהשאיר את האזור העליון של הכנף נקי (נדמה לי שגם הציפורים מאמצים את התאוריה הזאת).
לילה טוב לכל ציפורי הלילה
בקרוב המפגש הגדול
סלינגרים וסוויפטים חממו מנועים