לאחר המתנה של שלושה שבועות, בערך, יצאתי מבאר שבע לדרכי לעבר הצפון הרחוק על מנת לקבל לידי את ה'שפירית' החדשה שנבנתה במיוחד עבורי ע"י הטיסנאי ובונה הטיסנים גדעון דמבו, המכונה בפורום flatspin.
הטיסן, כפי שתראו בתמונות המצורפות, תאווה לעיניים. בנוי לתלפיות. נבנה במיוחד להטסה יבשתית כמו גם מעל פני המים. דקות ספורות של שחרור וסגירת ברגים והטיסן משנה את יייעודו לכאן או לכאן.
עד לכאן התקווה הגדולה
יצאנו לטיסת הבכורה (מבחן) במאגר המים שליד קיבוץ לוטם. לחימום אצבעותיו, הטיס גדעון את ה'קרדינל' הידוע שלו. משהו משהו. המראה מושלמת, טיסה יציבה להפליא, לרבות כמה תרגילי אוירובטיקה בסיסיים ונחיתה חלקה כאשר הטיסן מלטף את פני המים.
הכנו את ה'שפירית', בדקנו את מצב הסוללה, תדלקנו והנענו את המנוע. לא יאומן כי יסופר, כאן נחלנו אכזבה מאין כמוה. המנוע לא עבר בשום אופן מעל סל"ד ביניים, תהיה הפעולה שנעשתה בו, אשר תהיה ותוך כדי כך גם התחמם יתר על המידה.
בבדיקה מקיפה במקום, קבע המומחה שהמיסב האחורי, וכנראה גם הקדמי, פגומים, כתוצאה מכך הם מייצרים חיכוך מוגזם אשר מאמץ מאד את המנוע, מעכב את עליית הסל"ד וגורמים להתחממותו.
כל שנותר לי הוא להצטער עד מאד על החמצת הטיסה שכה ייחלתי לה. לאחר תיקון המנוע והחזרתו לכשירות, אטיס את ה'שפירית', הפעם בגירסה יבשתית ובהזדמנות הקרובה כשרק אוכל, גם הטסה מעל המים. כמובן שאשתף אתכם בחוויותי בהגיע הזמן.
תודה גדעון, על הכל.