שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: אקסטרא 330 משודרגת

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל אקסטרא 330 משודרגת

    טוב, אז ככה, אני חסיד של האקסטרא 330 – טיסן מוכח ביכולות שלו, אפשר לבנות מחומרים נגישים (קאפה, דפרון) ולא כואב הלב כשהוא נהרס לעומת טיסן שעלה לנו כמה מאות שקלים.
    אבל לאחר מספר חודשים של הטסה ובניסיון להתקדם ביכולות ההטסה ובתרגילים כגון ריחוף וknife edge מצאתי מספר רב של דברים/תכונות שהגבילו אותי בטיסן המקורי ולכן החלטי לבצע מספר שינויים בתוכנית המקורית.
    הבעיות שהפריעו לי ואליהן התייחסתי בתוכנית החדשה הן:
    1. הגה גובה והגה כיוון קטנים מידיי, בתרגילים כמו ריחוף (hover) ו knife edge הרגשתי הרבה פעמים בחיסרון זה.
    2. תהליך חיתוך החלקים ובמיוחד הפינות העגולות בתוכנית המקורית גרמו לעיתים ל finishing לא כל כך יפים.
    3. קיבוע המנוע לגוף – איזה סיפור זה, לא חזק מספיק, לא מדוייק מספיק, לא ניתן לכיוון לאחר ההדבקה. ושוב, בתרגילים מסויימים סטייה של זווית במספר קטן של מעלות יכולה להיות קריטית.
    4. ל knife edge שטח הגוף (האנכי לרצפה) לא היה מספיק גדול.
    5. הגנה על הפרופ: בהגדלת שטח הגוף גם הרחקתי את הפרופ מהרצפה ובכך הוא סובל פחות משחיקה.
    6. דיוק בבנייה: אצלי תמיד יש סטייה של מספר מעלות בין הגה הכיוון והכנף הראשית, זאת אומרת שהגה הכיוון והכנף אף לא חופפים במאה אחוז.
    7. תגובה לא מספיק חריפה לטעמי של המאזנות.
    8. CG: תמיד קשה לאזן את הטיסן הזה, פתרונות קיימים – לדחוף את הסוללה עד למנוע, להתקין את הסרוואים האחוריים קדימה (התוצאה: פושרודים ארוכים ובכך מאבדים חלק מהעוצמה של הסרוואים וגם מוסיפים משקל לטיסן).
    9. צביעה. איך לצבוע לזיהוי מקסימילי במשקל מינימלי
    10. בנייה מעט מורכבת מידיי.


    הפתרונות:
    1,4,5,7: על פי השרטוט המצורף אפשר לראות בצורה ברורה כי בעיות 1,4,5 ו 7 באות לידיי פתרון על ידי הגדלת השטח.


    2: בעייה 2 נפתרת על ידי כך שאין פינות עגולות. זמן החיתוך מתקצר וה finish משתפרים משמעותית.


    8: בעיית ה CG: בגלל שהטיסן תוכנן להיבנות מדפרון שהוא כידוע יותר קל מהקאפה (אבל הרבה יותר שביר) איזון נקודת ה CG הופך לבעייתי. הפתרון הוא להאריך את האף בשני סנטימטר ולהתקין את המנוע בקצה הגוף (תמונה אחרונה).


    3: קיבוע המנוע לגוף. זהו לדעתי אחד הנושאים הכי בעיתיים בבנייה הן מבחינת החוזק והן מבחינת הדיוק. כפי שציינתי סטייה של מספר מעלות בודדות משפיעה על כל ההתנהגות.
    לכן עלה לי הרעיון הבא:
    לחבר ארבע זווית של חיבור מדפים (אפשר לקנות בכל טמבוריה) כ fire wall. היתרונות:
    - חיזוק משמעותי של הטיסן
    - Fire wall חזק, מדוייק ולא פחות חשוב – ניתן לכיוון. אפשר להזיז כל חלק ולכוון את הזווית עד שנשיג את הזווית המדויקת (תמונות 1 + 2).



    9: הצביעה נעשית בספריי וכפי שאפשר לראות בתמונות תורמת להתמצאות במרחב, קלת משקל וקלה לביצוע (תמונות 4 + 5)


    10: פישוט הבנייה מתאפשר עקב צורת הבנייה בצורת לגו. שני חלקי הגוף האנכים והכנף הראשית משתלבים אחד בתוך השני ויוצרים מבנה חזק מאוד וקל לבניה (תמונה מצויירת)


    סיכום:

    עם השינויים שהכנסתי הבנייה קלה ומדוייקת יותר, הטיסן בוני חזק יותר ה firewall עמיד וזווית המנוע ניתנת לכיוון. יש לי גם את ה parkmaster ועם השינויים החדשים ההבדל בהתנהגות כבר לא כל כך גדולים.

    זהו, מקווה שתהנו,
    גלעד
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	6.JPG‏ 
Views:	137 
Size:	34.5 קילובייט 
ID:	34570   Click image for larger version. 

Name:	7.JPG‏ 
Views:	117 
Size:	41.3 קילובייט 
ID:	34571   Click image for larger version. 

Name:	mainBody1.JPG‏ 
Views:	129 
Size:	27.1 קילובייט 
ID:	34572   Click image for larger version. 

Name:	mainBody2.JPG‏ 
Views:	101 
Size:	20.1 קילובייט 
ID:	34573   Click image for larger version. 

Name:	wings.JPG‏ 
Views:	100 
Size:	19.7 קילובייט 
ID:	34574  

    Click image for larger version. 

Name:	1.JPG‏ 
Views:	128 
Size:	31.9 קילובייט 
ID:	34575   Click image for larger version. 

Name:	2.JPG‏ 
Views:	118 
Size:	34.6 קילובייט 
ID:	34576   Click image for larger version. 

Name:	3.JPG‏ 
Views:	126 
Size:	39.2 קילובייט 
ID:	34577   Click image for larger version. 

Name:	4.JPG‏ 
Views:	137 
Size:	48.5 קילובייט 
ID:	34578   Click image for larger version. 

Name:	5.JPG‏ 
Views:	134 
Size:	44.1 קילובייט 
ID:	34579  

    Click image for larger version. 

Name:	cuts.JPG‏ 
Views:	107 
Size:	29.3 קילובייט 
ID:	34580  
    נערך לאחרונה על ידי giladba; 09-11-2010 בשעה 09:41:53.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2009
    הודעות
    503
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אקסטרא 330 משודרגת

    קבצים להדפסה וחיתוך:
    קבצים מצורפים קבצים מצורפים

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אקסטרא 330 משודרגת

    נחמד שנכנסת לפרוייקט המחייב מחשבה ותיכנון
    אני בניתי 6 אקסטרות: 4 מקאפה ו2 מדפרון

    לא ראיתי כל בעייה בעיגול פינות ובגימור מושלם, הטיסנים שלי יצאו כאילו נוצקו בתבנית
    את החלק האנכי של הגוף חציתי לכל אורכו לשניים, הרבה יותר נכון מבחינת הבנייה וההדבקה
    לקחת אחורנית את הסרוואים- לא מובן לי למה, אתה מייצר בעיית מרכז כובד חדשה, ואין כל בעייה עם פושרודים ארוכים אם אתה בונה אותם נכון.
    תושבת מנוע בניתי מדיקט תעופתי 3 מ"מ עגול המודבק בדבק חם לגוף- בלתי אפשרי שיינתק ולא יוצר ריכוז מאמצים.
    ככל שהתקדמתי בכישורי ההטסה שלי, כך הזזתי את מרכז הכובד אחורנית, זה שיפר את הביצועים והעונג.
    נמאס לי לבנות מדפרון, זה טיסן זמני- הבא יהיה רק מEPP
    בהצלחה רבה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    633
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אקסטרא 330 משודרגת

    אחרי 3 אקסטרות שבניתי 2 מקאפה ו 1 מדפרון
    הגאים אף פעם לה היו חסרים לי.
    תוריד לחור יותר נמוך בהורן ותאמין לי שזה יספיק לכל מטיס.
    מדפרון גם אני לא כל כך אהבתי ולא הרגשתי הבדל משמעותי מהקאפה.

    בקיצור,
    הכי טוב אקסטרה מקאפה עם זוויות הגאים גדולות.
    את הסרוואים גם אני העדפתי לשים אחורה פשוט,הרבה יותר נוח להתקנה ופחות התעסקות.
    הסוללה הכי מתאימה היא סוללת 1300 בהנחה שהסרוואים אחורה.

    גם לי הייתה בעייה של העיגול חלקים
    טיסן 3D חשמלי בגודל כזה בדר"כ מטיסים קרוב ככה שאף פעם לא הייתה לי בעייה של זיהוי באוויר.
    הגנה על הפרו'פ PROP SAVER מציל כמעט כל התרסקות.

    אהבתי את הרעיון של החיזוק מנוע,גם יוסיף משקל למי שרוצה להשתמש בסוללת 1000 וגם פתרון זמין ונוח.
    נראה לי שאני יעמץ אותו לפעם הבאה.

    סחתיין על היוזמה וההשקעה,
    יוסי.
    Dx7
    trainer solo star -ז"ל
    su 29 3D קרש חשמלי
    su 29 3D קרש דלק
    EXTRA 300 EPP מהסיני.
    וכל סוגי טיסני הקאפה.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    May 2009
    הודעות
    104
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אקסטרא 330 משודרגת

    אפשר לעגל בקלות ע"י נייר שיוף. כנ"ל יצירת זויות לתנועת הגאים (נייר שיוף מודבק לבלוק)

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,945
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: אקסטרא 330 משודרגת

    פרגן לנו סירטון.

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה מחפש אקסטרה 330 50 סמ"ק
    על ידי alex בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-10-2010, 00:38:14
  2. עוד אקסטרה 330 ...
    על ידי amnon בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 47
    הודעה אחרונה: 07-08-2010, 20:46:45
  3. [שרשור בניה] אקסטרא 330 קל במיוחד
    על ידי giladba בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 28-05-2010, 10:22:56
  4. [שרשור בניה] אקסטרא 330 קל במיוחד
    על ידי giladba בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-05-2010, 16:59:33
  5. אקסטרא 330 33% של הנגר 9
    על ידי shaycoh בפורום טיסני דלק
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-06-2009, 11:58:31

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •