אתמול בלילה קיבלתי את הטירקס החדש שלי, F3C.
מה זה הדבר הזה מתחת ללהבים - הייתכן שמדובר על פלייבר?!? אצלי??
היום אני אמשיך בהרכבה ומקווה לסיים עד שבת..בהצלחה לי.
אין לי הרבה תמונות - אני אראה את ההבדלים בינו לבין החשמלי הרגיל בהמשך..
אלעד.
אתמול בלילה קיבלתי את הטירקס החדש שלי, F3C.
מה זה הדבר הזה מתחת ללהבים - הייתכן שמדובר על פלייבר?!? אצלי??
היום אני אמשיך בהרכבה ומקווה לסיים עד שבת..בהצלחה לי.
אין לי הרבה תמונות - אני אראה את ההבדלים בינו לבין החשמלי הרגיל בהמשך..
אלעד.
איפשהו בחיריה יש גיבעה קטנה ועצובה, וכולה מלאה פלייבארים חדשים לגמרי.
תתחדש ותהנה!!
אה כן, תעדכן את החתימה![]()
רון טוסמן
אלעד
תתחדש ותהנה
צלם תמונות מתהליך הבניה, יהיה מעניין לראות מה אליין שינו במסוק.
אלעד - תתחדש!
מחכים לסיקור נרחב ומצולם![]()
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
תתחדש ותהנה, תעלה תמונות אל תשכח..
תתחדש - סקירה![]()
אאאללללה
איזה מסוק חמודה שלי
אתמול בערב סיימתי את בניית הגוף והרכבת הסרוואים, נשאר לחבר זרועות סרוו, קצת אלקטרוניקה ולבצע כיוונים..
אולי הערב אני אעלה קצת תמונות למרות שלא עקבתי אחרי כל התהליך עם המצלמה..
הנה תמונות של החבר החדש, זאת לא תהיה סקירה מפורטת מדי אבל אני אנסה להדגיש את ההבדלים הנראים לעין לפחות בינו לבין הקיט ה'רגיל' של אליין..
קודם כל הקופסה והחופה:
אח"כ מערכת הראש שפורקה לגורמים והורכבה מחדש עם לוקטייט בכל חור מתאים בדיוק בכמות הרצויה. פה מגיע ההבדל הראשון בין ה F3C לשאר הגירסאות - מערכת הראש בנויה קצת שונה - זויות המקסימום (כשבשלט הסווש מוגדר על 60) היא 12 מעלות בלבד! לי לקח כמה פעמים של נסיונות והנמכת הסווש ע"י קיצור הפושרודים לנדנדות התחתונות (שמובילות לסרוואים) הרבה מתחת למה שכתוב בחוברת ההוראות עד שהגעתי לכיוון מקסימלי מדויק.
שלב שלישי - הרכבת הפלייבר על הראש - הבדל נוסף - פה על הפלייבר מתלבש צינור קרבון עם משקולות אלומיניום בחלק החיצוני והפנימי, יש אפשרות למשקולת ברזל במקום האלומיניום בחלק החיצוני, אני בחרתי לא להגזים עם זה ונשארתי עם האלומיניום.
צריך להלביש את שרוול הקרבון על הפלייבר, להדביק את המשקולת עם אפוקסי ולהספיק להרכיב את הפדלים לפני התייבשות האפוקסי בדיוק במידה המתאימה כדי שהמשקולות יישבו בול במקום ולא יהיה חופש של הצינור בין הכלוב לבין הפדל.
אח"כ הרכבת הפריים, די זהה להרכבת הפריים בגירסה הרגילה, לא שמתי לב לשינוי כלשהו.
הרכבת המנוע - הפעם השתמשתי בתושבת המנוע המקורית בלי שידרוגים למיניהם, המנוע שמגיע עם הקיט 470KV בלבד, פיניון עם שיניים לא ישרות כמו הפיניון הרגיל שאנו מכירים, כמו גם הגג"ש עם שיניים באלכסון. אני לא ממש מבין בזה אבל נראה לי שזה נותן יתרון בשטח מגע גדול יותר ולכן פחות סיכוי לטחון את הגיר.
שימו לב לכיוון יציאת חוטי המנוע, כמו בגירסה החשמלית הרגילה אני מעביר את חוטי המנוע מאחורי הסרוו לכיוון החלק האחורי שם מחכה לו בקר ICE 120A (שדרך אגב גם מגיע עם הקיט)
תתחדש!!
נראה סססווווףףףף הדרך..
עשית לי חשק לאיזה משהו חדש על השולחן...![]()
מוטי ברטוב
הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
שלט פוטאבה 8FG - סקירה
Goblin570 3 Blades
Goblin380
"די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"
השלב הבא היה שרוולי הגנה על חוטי הסרוואים, אני הרכבתי את ה DS610 שמגיעים עם הקיט, אהבתי אותם במסוק הקודם ולכן אין שום סיבה להחליף אותם פה, מה גם שהם עובדים הלכה למעשה עם HV..(אני לא ממליץ לאף אחד לעשות את זה, אני לוקח על עצמי את כל האחריות למעשיי..)
התקנת הסרוואים;
עוד שינוי/שידרוג קטן שמגיע עם הקיט - תושבות סרוואים זנב ו ELEV ממתכת ולא מפלסטיק, בהרכבה יש גם מרחק גדול יותר מהמנוע מאשר עם תושבת הפלסטיק, שינוי מקום? שינוי בגודל? לא יודע..
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 31-01-2011 בשעה 22:26:17.
שאלה בנוגע לסרווים ...
כמו שרואים בתמונה שלך, הסרווים מגיעים עם גומיות שיכוך, חבקי מתכת וברגים ללא אומים, האם חיזוק הסרווים עם הברגים ללא האומים מספיק טוב מנסיונכם ?
שלב נוסף לקראת הסוף - הרכבת הזנב.
פה לא היה לי כח לצלם את הרכבת הטורק טיוב, מה גם שאין שום הבדל בין זה לבין שאר הדגמים, יש פה מספיק הסברים ותמונות איך להכניס את הטורק טיוב לבום נכון..
קודם כל פירקתי את קופסת תושבת הבום ומילאתי גריז במיסבים, אח"כ פירקתי את כל מכלול הזנב והרכבתי מחדש עם גריז ולוקטייט במקומות הנכונים בכמויות הנכונים. אסור לחפף בפירוקים של הראש והזנב! לא לסמוך על הרכבת המפעל בעניין!
בזנב עצמו יש כל מיני שינויים, החל מזרוע זנב ממתכת במקום פלסטיק, פושרוד זנב שמשורוול בקרבון כמו בפלייבר ושרוולי אלומיניום שאמורים להיות מודבקים על שרוול הקרבון בדיוק במקומות של תופסי הפושרוד על הבום - שגם הם משודרגים בצורה, במבנה ובתפיסה עם הבורג - שימו לב בתמונה..
המייצב המאונך נתפס עם שני ברגים שעוברים דרך חלק שהיה עד כה מפלסטיק (יש לזה שידרוג של KDE) אבל עכשיו מגיע ממתכת..
דבר אחרון - המייצבים על הזנב ברבה יותר גדולים ומשמעותיים ממה שהיה עד כה.
תמונות אחרונות...
הפושרודים של האיילרון והפיטצ' גם הם משורוולים בקרבון ומודבקים עם קצוות ממתכת בדומה לפלייבר, אני משער שזה עוזר לקשיחות, מה שבטוח זה יפה!
הוספתי תמונה של המקלט - AR7100 חדש אחרי שבטיפשותי מכרתי את הקודם עם המסוק.
המקלט כרגע מקבל מתח ישיר מהסוללת מקלט ויודע להוריד מתח לזנב ולג'יירו (כרגע נשארתי עם ה 780 של אליין), זה עבד לי יפה בפעם הקודמת, אז גם פה, למרות שקיבלתי עם הקיט גם BEC של אליין - לא בא לי עליו.
תמונה נוספת של חיבורי הסוללות הראשיות לבקר - הפעם בחרתי ב EC5 במקום ה XT60 שהיו לי לפני כן. הם נראים יותר מותאמים לעובי הכבלים ולזרם שיעבור שם.
תמונה אחרונה של החבר החדש מושלם ומוכן, בינתיים כיוונתי פיטצ'ים מכאנית והשלמה אלקטרונית בשלט ואני מחכה בסבלנות להגעת הסוללות הראשיות בימים הקרובים.
דרך אגב הסוללות הנבחרות כרגע הן זיפי 5000 40C, אני חושב להזמין גם זוג ננוטק 4500 לראות איך ישפיע השינוי במשקל על זמן ההטסה ועל הכח של המנוע.
נראה מדהים!
מחכים לטסט...
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
יפה מאוד
תתחדש
אלעד
תתחדש, בנייה נקייה, יפה וסיקור מקצועי.
שתי המלצות בקשר למקלט.
1. השקעת במקלט איכותי על מסוק איכותי, תוסיף לווין נוסף, העלות קטנה והרווח גדול.מקם אותו בקיטוב של 90 מעלות ללווין שהתקנת ובצידו השני של הגוף.
2. דאג שהאנטנות יהיו מתוחות ולא שוכבות כמו שרואים באנטנת המקלט בתמונה, יש לכך חשיבות גדולה, אני מצפה את האנטנות בסיליקון ומשחיל עליהם צינורית דלק פשוטה, כך הן נשארות פתוחות וישרות תמיד.