שלום חברים.
לאור השאלות בשטחי הטסה ולאור הנסיון הרב שצברתי עם ה 450PRO שלי,
אני רוצה לשפוך אור על כמה נקודות חשובות למי שרוצה מסוק ממש מעולה והכי בזול שאפשר.
אז ראשית אספר על החיה שברשותי. זהו המסוק המפורט בחתימה.
מדובר במכונה עוצמתית ביותר ומי שראה אותו עם הסוללות החזקות ביותר שלי יודע על מה מדובר.
הוא מהיר בהרבה מהרבה מסוקים גדולים ממנו, זריז ביותר, ולא פחות חשוב - אמין ביותר.
אני מטיס אותו 14 (!!!) סוללות ברצף עם דקה הפסקה בין הסוללות ואני עושה זאת כבר זמן רב.
כל המערכות מתפקדות בסוללה האחרונה בדיוק כמו בראשונה. את המנוע לא החלפתי מעולם
וכך גם את הבקר הנוכחי שכבר נמצא אצלי כחצי שנה.
בהעדר ריסוקים עלויות התחזוקה הן אפסיות ומסתכמות בשימון פה ושם והחלפת חלקים שמתבלים שזה קורה אחת לכמה מאות טיסות.
ריסוק עולה:
7.39 להבים (תמיד)
+1 גגש ראשי (לפעמים)
+3 ציר ראשי (לפעמים)
+2 ספינדל (לפעמים)
+0.4 FLYBAR (לפעמים)
+0.4 בום (לפעמים)
לעיתים נדירות תלוי באופי הריסוק צריך להחליף גם ציר זנב,חופה או חלק אחר שעולה גרושים.
סך הכל ריסוק עולה לי באיזור ה 10-15 דולר כולל משלוח לא כולל שעות עבודה שלי בלילה
אז מה בעצם ה CATCH פה?
לקנות הכי זול ברכיבים בהם הזול זהה ליקר.
לדוגמא: בום, גיר ראשי, גלגלי שיניים מפלסטיק למיניהם,
מגלשיים.
לא לחסוך רק ברכיבי המפתח האחראים לאיכות הטיסה.
שימו לב ש"לא לחסוך" לא אומר שצריך להשתולל ולקנות הכי יקר.
כן צריך לקנות הכי טוב שיתאים לצורך.
לדוגמא: גירו,בקר, מנוע,להבים,סרבואים, מערכת רדיו (שאני מחליף בקרוב)
סוללות, גגש מנוע,
אני פעלתי באופן זה אחרי שקצת התנסתי בדרך הקשה בעיקר במה שקורה למסוק אם מנסים לחסוך גם איפה שלא אמורים.
אז הבנתי היטב שיש מקומות במסוק שבהם הזול עולה ביוקר.
כמובן כל הנ"ל הוא דעתי האישית וכל אחר מוזמן לפעול כראות עיניו.
אשמח לעזור בחינם כאן בפורום לכל המעוניין במסוק מצויין כזה.
בברכה,
יואב.