הזמנתי את הזוג שהיה בקישור (לא הבחנתי באופציות נוספות)
זהו סט שהוא הזול מבין האופציות לא קרמי ולא פלב"מ
האם הוא מספק או שעשיתי טעות?
הזמנתי את הזוג שהיה בקישור (לא הבחנתי באופציות נוספות)
זהו סט שהוא הזול מבין האופציות לא קרמי ולא פלב"מ
האם הוא מספק או שעשיתי טעות?
יש לך את המיסב הפשוט והסטנדרתי (זה שהזמנת)
יש קראמי ויש מיסב שלא מחליד.
כמובן יש עדיפות לקראמי אבל גם הפשוט עושה את העבודה. הקראמי ישרוד יותר...
תודה מנש
מה סופק עם המנוע במקור?
רוני,
המסבים שמסופקים במקור הם ANSI 52100 סטנדרטי.
השיפור המומלץ הוא להתקין במקומם מסבי פלדת אל-חלד.
מסבים כאלה, לא שאינם מחלידים, אלא שזה פשוט קורה הרבה יותר לאט.
אבל הם רכים יותר מבחינת קושי המתכת, ביחס למסבי 52100, ולכן מתבלים מהר יותר בשימוש.
לא הבנתי מדוע פתחת שרשור המשך, במקום להמשיך את הקודם...
חשבתי בטעות שלא תשימו לב ולכן לא תתיחסו להמשך השאלות
אבל בטח תסלחו לי לאור העובדה שמסביבי פיצוצי גרדים ואני בא ויוצא מהממ"ד
סופו של עניין אני מבין שהחלטתי (במקרה) בצורה טובה
רוני - אשדוד
אני מתחיל לחשוש שיש משהו מוזר במנועי סאיטו
יותר מידי שאלות לגבי החלפת מיסבים בסאיטו בזמן האחרון, כאשר על OS אין אפילו אחת...
אציל בכל אופן הסטטיסטיקה מדברת בעד עצמה...
יש לי 3 מנועי OS FS , אף לא באחד מהם נאלצתי להחליף אי פעם מיסבים
לעומת זאת, ב 2 מנועי סאיטו היחידים שהיו לי, הייתי צריך להחליף מיסבים לאחר תקופה יחסית קצרה
נראה לי שיש בעיה של התחממות יתר במנועי סאיטו...
דניאל,
התחממות-יתר במסבים היא עליה לתחום של מעל 200°C...
מסבים של מנועי טיסנים אינם עוברים לרוב 60-70°C. גם בסאיטואים שלך לא.
הסיבה להחלדה מהירה של מסבים נעוצה בהישארות של מתנול היגרוסקופי מהדלק (יותר, עקב תערובת עשירה מדי) ושאריות חומצה חנקתית - תוצר בעירה קורוסיבי.
בדוק את מצב המחט המשנית במנועי הסאיטו שלך. מנועים אלה כמעט ואינם מושפעים בהתנהגותם מתערובת עשירה פי-2 במצערת חלקית.
והם מגיעים מהמפעל מכוונים עשיר מאוד!
יש בצנלוב את שני המספרים הקטלוגיים :
6902 ו 6092VV
ו 2RS שהוצע לי גם התחליף 608VV (עמיד ביותר סל"ד אבל אטום פחות - מי מכיר האם עדיף?)
ף
רוני,
ה-6902 צריך להיות פתוח, כלומר ללא מגנים וללא אטמים... מה זה 6092?
VV משמעותו Non-contact seals, בעוד 2RS הוא Contact seals.
איני מכיר שום מנוע שמגיע עם מסב VV. לכל מנוע לו דרושה אטימה יש 2RS. אם לא נדרשת אטימה, המסב פתוח, או ZZ/Z (מגני מתכת).
typo mistack - היה צריך להיות כתוב 6902VV
אכן ראיתי באתרים שונים כי המיסב האחורי הגדול פתוח - מוזר כי אצלי במנוע המקורי הוא סגור משני הצדדים (כנראה ע"י מגני מתכת)
רוני,
במנועים מסוימים, סיכת מערכת התזמון תלויה בכמות של שמן הלכודה בין המסב הקדמי לבין המסב האחורי.
כלומר, שהטיימינג אינו מקבל שימון מהשמן שבדלק, אלא מהשמן הכלוא סביבו.
המסב האחורי שפול קבע, פתוח. בוקה 'מכתיבים' למנוע הזה מסב אחורי עם מגנים.
שניהם 'שקופים' לשמן.
מנוע כזה החוזר משרות אצל הורייזון, מגיע כשתא גלגלי התזמון מלא בשמן סמיך...
אני לא יכול להחליט עבורך, אבל לשחזר את מה שיש הוא הפתרון העדיף, לדעתי.
דר, 2 מנועי הסאיטו שהיו ברשותי בפירוש עברו חימום יתר ולכן המיסבים נפגעו (לא הייתי שם בשביל למדוד טמפ.)
אני יודע זאת כיוון שעל ה BACK PLATE העשוי פלסטיק יש סימני התכה
כאשר עברתי לדלק הירוק (COOL POWER) ההתחממות נעלמה
לעומת זאת, עם ה OS שלי אני עובד עם הדלק הכי "פושטי" שיש (מגנום) ללא שום בעיות.
אם מנועי סאיטו כל כך רגישים לסוג הדלק (אוהבים דלק יקר)
זו כבר סיבה לפסול אותם
סיבה נוספת, זמינות גרועה של חלקי חילוף
במשך למעלה מחודש היה חסר בכל העולם טלטל לסאיטו 72...
ב OS, לא קיים דבר כזה...
נערך לאחרונה על ידי דניאל דקל; 30-10-2011 בשעה 19:13:28.
לא הייתי ממהר לפסול את סיאטו ולשבח את OS.
OS כבודו במקומו מונח (יש עדיין קצת כבוד שהולך ומתפורר)
בואו מתרכז במיסבים של סיאטו ולא בתשבוחות ל OS.
המיסםבים בדרך מארה"ב, שאלה לקראת ההרכבה:
האם גלגלי השיניים שעל הציר הראשי צריכים להיות מגורזים באיזור גל הזיזים ? הבחנתי בחומר שןמני בעת הפירוק
רוני,
אחרי התקנת המסבים והכנסת גל-הארכובה למקומו, תצטרך להתקין את גל-הזיזים עם ה-'בית' במקומו.
ההתקנה צריכה להיות מתואמת, כך שכשהבוכנה בנקודה-מתה-עליונה, השסתומים במצב חפיפה (או באמצע החלק הסגור של מחזורם).
יש 'לחיצה' (dimple) על גלג"ש התזמון...
...בצד ימין של התמונה.
בעת ההרכבה, יש לדאוג שכשהבוכנה בנמ"ע, הסימון הזה מצביע ישר למטה... לא 'כזה' למטה, לא 'בערך' למטה, אלא ממש, בול למטה, לכיוון גל-הארכובה! (גם 'בול למעלה' מתאים, אבל אתה לא יכול לראות את זה בעת ההרכבה)
אם פיספסת בשן אחת, גל-הזיזים יהיה מתוזמן כ-7° לפני או אחרי המקום בו הוא אמור להיות... המנוע לא יתנהג אותו הדבר, אם הוא בכלל יפעל.
...ויש גם סיכון מהותי למפגש (קרי; התנגשות) של הבוכנה באחד השסתומים...
לפני זה, מלא את התא של גלג"שי התזמון בשמן תיבות-הילוכים סמיך של מכוניות (לא של ממסרות אוטומטיות!). תצטרך כמות ממש קטנה, 20-30 סמ"ק, אז אל תקנה גלון... גריז (דוהן) פחות מתאים לזה.
תודה עבור ההסבר
יכול להיות שהתכוונת 2-3 סמ"ק שמן תיבות? (תא הגלג"שי קטן)
רוני, אני לא חושב שיש אריזה כל-כך קטנה...
לדעתי, הנפח של התא הוא כ-10 סמ"ק גג.
כשאתה לוקח קצת מהמוסכניק שלך, קח קצת יותר, שלא יחסר חו"ח.
מה שנשאר יהיה לפעם הבאה...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...oval_Tool.html
האם הכלי הזה מתאים לחליצה הבאה של הציר הראשי בסאיטו 72
כמה הכלי הזה טולרנטי ומתאים למנועים אחרים ?
רוני,
בדוק עם קליבר את המידה שאתה צריך בין הזרועות של החולץ.
'ציפורני' החולץ חייבות להכנס למלוא עומקו של החריץ ההיקפי שב-prop-driver, כדי שניתן יהיה להפעיל כוח לחילוצו.
הטכניקה היא להדק את החולץ היטב ולאחר מכן לחמם את ה-prop-driver עם מבער. זה אמור 'להקפיץ' אותו מתפיסתו ההדוקה מאוד על הקונוס.
תודה למנשה ודר- המיסבים הגיעו והם בידי
כעת אני צריך הדרכה להרכבת המיסבים האם נדרש לחמם את הבית ומי מורכב ראשון
האם בו זמנית או יש להמתין פרק זמן מסוים
תודה
רון
בוודאי שנדרש לחמם את הבית.
הרכבת המיסבים בחזרה הינה מלאכה קשה שבעתיים מהוצאתם (אני הוצאתי מיסבים מסאיטו 72 ללא שום כלים, פשוט חימום ומכה עם מברג)
עליך להרכיב את 2 המיסבים כולל הקרנק-שאפ במקביל כדי שהמיסבים יתיישבו בתוך הבית שלהם בצורה מדוייקת
באזור הצפון יש לך את FLATSPIN שהינו ד"ר לנושא![]()
אם מרכיבים את המיסבים בו זמנית לא ניתן לראות את הנקירה על הגג"ש מקדימה
למיסב הגדול צד פתוח וצד סגור לאיזה כוון הצד הפתוח של המיסב
סוף דבר-
המנוע הורכב בהצלחה והטיס היום את הטיסן
הרעש נפלא והסלד בסרק יציב
בקיצור אמריקה בצבעים
תודה לכל מי שייעץ תמך וענה לשאלות