פעם אחת ולתמיד אני חייב לדעת את ההבדל בין PPM וPCM מה ההבדל ביניהם אין בשום מקום תשובה מובנת..
פעם אחת ולתמיד אני חייב לדעת את ההבדל בין PPM וPCM מה ההבדל ביניהם אין בשום מקום תשובה מובנת..
חיפוש קצר ב גוגל
http://www.aerodesign.de/peter/2000/...ml#Anker144123
PPM - Pulse Position Modulation
PCM - Pulse Code Modulation
PPM הוא אנאלוגי, בעוד ש-PCM הוא דיגיטלי (על גבי אנלוגי אם אני זוכר נכון).
ההבדלים באנלוגיה לדברים מוכרים:
PPM - בדומה לאיך שאתה מאזין לרדיו - אם יש הפרעות או קליטה לא טובה, אתה תשמע רעש לבן ותתקשה להבין מה נאמר אבל עדיין תשמע דברים מובנים מדי פעם.
PCM - זה מזכיר יותר את השידורים של הממיר הדיגטלי - אם יש הפרעות, התמונה קופאת לחלוטין עד שהאות מתחדש וחוזר להיות תקין.
לכן, כשיש הפרעות ל-PPM, הטיסן יגיב מדי פעם, או שהסרווים ישתוללו כי הם לא יפרשו נכון את ההוראות מהמשדר.
ב-PCM לעומת זאת ההגאים יעצרו או יעברו למצב FailSafe במידה ויש הפרעות.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
יש הבדלים רציניים בבטיחות בהם או שזה זניח?
אני לא בטוח לגמרי.
ממה שאני זוכר בזמנו כשה-PCM יצא לשוק, דובר על כך שהוא יותר בטוח, כי אין סיכוי שהפרעה תשגע את הסרווים.
מצד שני, אם יש הפרעה, אז אין לך בכלל שליטה על הטיסן, ואתה צריך לקוות שההפרעה תעלם, בעוד שב-PPM, עדיין יש לך סיכוי מסויים לתת פקודות לטיסן ואולי ע"י כך להציל אותו.
"אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
"אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"
www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
הערוץ שלי ב-Youtube
שלום רב בקיצור ועל רגל אחת כאשר אנו משדרים אנו מרכיבים מידע על גל נושא , שניהם משודרים ב fm כלומר המידע שמורכב על הגל הנושא הוא שינוי התדר
כלומר מרחק לא סדיר של הגלים על הגל הנושא , ב ppm מרכב מידע אנלוגי וב pcm מידע סיפרתי ז"א רצפים של 0 ו 1 שזה מידע חסין יותר להפרעות