אלן חברים,
אז ככה המסוק המדובר הוא טירקס 550 פלייבר עם סטאפ מקורי של אליין למעט גיירו ספרטן קוארק וסרבו זנב ds650 שהחלפתי.
המסוק נקנה יד שניה ואתמול עשיתי לו טסט אחרי שהרכבתי וכיוונתי הכול.
הטסט עבר מצויין הזנב שמר מעולה ולא היו שום בעיות למעט שהרגשתי את המסוק "עייף" ושבמכת פיטצ הסלד נפל בצורה משמעותית.
הגעתי הביתה והבנתי שהבקר של אליין מגיע ב default שלו ללא גברנור והנחתי שזה הגורם לבעיה, נכנסתי למדריך שלו ותיכנתתי אותו כך ששני הדברים היחידים ששיניתי זה להפעיל את הגוברנור ולהעלות את מתח הסרבואים ל-6 וולט במקום 5.5 וולט שהיה.
הדבר היחידי הנוסף שעשיתי זה לפרק את הראש מהציר ומהצלחת קומפלט על מנת ליישר את הסוואש והוא חזר למקום כפי שהיה(סה"כ הוצאתי את הלינקים מהצלחת ושחררתי את הבורג שמחזיק את הראש על הציר)
יש לציין כי מיתקנתי את הגיירו עם הדו"צ המקורי של ספרטן.
היום עליתי להטיס במנחת בתקווה שבעיית החוסר כוח תיפתר ואכן כך היה המסוק נהיה חריף בהרבה והסלד נשמר גם במכות פיטצ אולם צצה בעייה חדשה והרבה יותר מורכבת.
הזנב התחיל לרצד בצורה מאוד מוזרה הוא עושה מעיין ימינה שמאלה כאלה קטנים ולפעמים דופק גליצ' הצידה גדול יותר וממשיך לתקתק.
מיד הבנתי שלא מדובר ב-wagging שכן זה לא הפסיק וידעתי שלשחק בגיין לא יעזור אבל ניסיתי בכל זאת ועל גיין מינימום התופעה המשיכה רק בצורה איטית יותר ועם גיין גבוהה יותר הריצודים נהיו פשוט מהירים יותר.
מה ניסיתי לעשות:
1.בדקתי חופשים-יש חופש מוזר באזור הזנב אבל זה מה שהיה בדיוק בטיסה של אתמול וזה לא השפיע-אצלם סרטון ואעלה מאוחר יותר
2.הורדתי חזרה את המתח של הבק ל-5.5 וולט-לא עזר
3.הורדתי חור אחד את הלינק שיושב על הסרבו זנב כדי להוריד גיין מכני-לא עזר
4.החלפתי דו"צ לאדום של m3-גם לא עזר

אני כרגע עובד עצות ולא מבין מה נדפק עם המסוק ואיך יכול להיות שפתאום קורת תופעה כזו בלי שום התעסקות עם המסוק ובלי שקיבל מכה/ריסוק.
אשמח אם מישהו יוכל לכוון אותי לפתרון אפשרי ומה יכול להיות הגורם לבעיה הפתאומית הזו.
בתודה מראש,
יהודה ביטון.