שלום לכולם,
כפי שהבטחתי, לקחתי הפסקה קצרה מפרוייקט הסטילטו (כאן), והתחלתי לבנות את הביבר החדש שלי (עונה לשם ג'אסטין...) כדי שיהיה מה להטיס בסופ"ש הקרוב...
ראשית נתחיל בספוילר... הביבר הזה אמנם משווק ע"י הסיני, אך הוא מיוצר בכלל ע"י חברת VQ Models מויאטנם. ביקורות נלהבות בפורומים שונים הביאו לציפיות לא מבוטלות מהדגם הזה ומסתבר שהכל נכון...
איכות בניה טובה מאד, ציפוי מיוחד הכולל גרפיקה סקיילית בפירוט מדהים (עד רמת הניטים...), השקעה כללית בפרטים הקטנים, ובקיצור תענוג...
המפרט של הביבר:
מוטת כנפיים - 1620mm
אורך - 1115mm
משקל טיסה מוערך - 2700~2800g
הנה רשימת המכולת:
הטיסן - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...20mm_ARF_.html
מנוע 870w מסדרת ה- SK3 - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_Motor.html
בקר 70 אמפר - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html
סרוואים - TrackStar TS-400MG Digital 42g / 9.45kg / 0.11sec (כבר לא משווקים אצל הסיני)
סוללות - 4S 4000/5000 mah
פרופ - 12x6
האמת שקשה לקרוא להרכבת טיסן ARF שרשור בניה... כל מה שצריך זה RTFM וזוג ידיים טובות... בכל מקרה הנה הסקירה על תהליך הבניה:
נתחיל בפתיחת האריזה, באופן מפתיע אין שום קלקר, פצפצים או כל הגנה אחרת... פשוט חלוקה לשלושה תאים וכל החלקים ארוזים בשרינק ושקיות ניילון. הכל הגיע בשלום וללא רבב!
עיון ראשון בחוברת ההוראות, וואלה, הפתעה! מפורט ומדויק לעילא... מתחילים בעבודה.
קידוח חורים בפיירוול ובתושבת המנוע (מדיקט), הרכבת המנוע ויישור אופקי ואנכי (הפיירול כבר מגיע מוכן בזויות הנכונות, ימינה ולמטה, כ- 3 מעלות).
הבקר מצא את מקומו בגחון מאחורי המנוע ומתחת לתושבת הסוללות, היה קצת קשה להשחיל את החוטים לתוך הגוף (אין ממש גישה), אך בסוף הסתדר.
ממשיכים עם הרכבת הקאוול (בנוי טוב מפיברגלס וצבוע למשעי). בחזית מדביקים חיפוי\כונס אוויר שעשוי מדיקט ומאחור טבעת עם 4 מגנטים - שיטה מעניינת לנעילת הקאוול...
באג אחד מצאתי בינתיים - מכיוון שהמנוע נוטה, השחלת הקאוול בצורה ישרה מביאה לכך שציר המנוע לא יהיה ממורכז (פגם אסטטי בעיני) ולכן היה צורך בהטיית טבעת המגנטים לקבלת מירכוז של הקאוול במבט מהחזית.
השלב הבא - הרכבת הזנב.
מתחילים בהדבקת מייצב הגובה (ההגאים עדיין לא מחוברים, הותקנו על יבש לצורך מירכוז המייצב על ציר הגוף) והרכבת גלגל הזנב למקומו בתוך תא נסתר בתחתית הזנב.
ממשיכים עם הדבקת מייצב הכיוון למקומו, חיבור הגה הכיוון למוט הגלגל והדבקת הצירים וחיבור ההגה למייצב.
למייצב הוגבה מוסיפים את המייצבים האנכיים בקצוות ומחברים את ההגאים.
ולבסוף, חיבור ההורנים להגאים, זהו, הזנב מוכן...
עד כאן ההספק לסופ"ש מקוצר אחד... לא רע...
המשך יבוא, שבוע טוב לכולם.
לואיס