אז ככה...
יש שני מאמרים שיעזרו לך:
מטען, סוללה ומה שבינהם
מדריך טעינת ליפו: בטוק,במקביל בטיחות ועוד
אם אני מבין אותך נכון, עד עכשיו הסעת עם 2 תאים והמטען הספיק
ועכשיו אתה קונה רכב שעובד על 4 תאים והמטען "לא מספיק" לטעינה ב 1C...
להלן קטע שלקוח מאחד המאמרים:
מה זה הקטע הזה של הספק?
הספק הוא מדד לכמות העבודה החשמלית שהמטען יכול לעשות
מבחינה חישובית מתמטית ההספק הוא מכפלה של הזרם במתח.
אנחנו צריכים לוודא שמתח הטעינה כפול זרם הטעינה לא עוברים את יכולת המטען.
חישוב לצורך הדגמה:
נתון: מטען של 50 וואט
נתון: סוללה של 3 תאים [ליפו] 5000 מילי אמפר שעה
חישוב: 11.1 [מתח סוללה 3 תאים] כפול 5 אמפר שעה [5 אמפר = 5000 מילי אמפר]
תוצאה: הספק הטעינה של הסוללה הוא כ 55.5 וואט
מסקנה: הסוללה דורשת יותר ממה שהמטען יכול לתת.
***הערה: חשוב לציין כי חישוב זה הוא תיאורטי בלבד היות וזרם ומתח הטעינה משתנים במשך הטעינה.
בפועל יקרו מספר דברים:
* המטען יטען את הסוללה במשך זמן ארוך משעה [טעינה רגילה של סוללת ליפו ריקה אורכת קצת יותר משעה]
* החלק העיקרי של הטעינה יעבוד המטען בהספק המרבי שלו או מעבר לכך.
* עקב העומס שנוצר המטען עלול להיפגע.
המלצה: לרכוש מטען אשר יהיה בעל הספק גבוה מהספק הסוללה הנטענת.
אפשרות אחרת היא להאריך את זמן הטעינה ע"י הורדת זרם הטעינה [ובכך גם את הספק הטעינה].
לבעיה שאתה מציג יש כמה אפשרויות לפתרון:
1. לקנות סוללה 4 תאים ולהטעין ב 1/2 C במשך כשעתיים
2. לקנות מטען של 100 וואט ומעלה [מצריך תקציב של כ 300-600 ש"ח תלוי באיכות המוצר]
3. להסיע עם 2 סוללות של 2 תאים מחוברות בטור וגם פה יש שתי אפשרויות:
א. לטעון כ"א במטען הנוכחי במשך כשעה לסוללה X 2 סוללות.
ב. לקנות מטען קטן פשוט וזול ולהטעין 2 סוללות באותו זמן בשני מטענים שונים
רן ענבר