הטיסן סוויפט 2 , מרכז כובד מעט אחורי ,
כאשר אני פותח מנוע הטיסן מגלגל ימינה בצורה מורגשת(+ מעט DOWN בפתיחת מצערת בלבד!).
המנוע ממוקם נכון , לא חושב שהבעיה היא זוית מנוע...
למישהו קרה מקרה דומה?? איך ניתן להתגבר על הבעיה..??
הטיסן סוויפט 2 , מרכז כובד מעט אחורי ,
כאשר אני פותח מנוע הטיסן מגלגל ימינה בצורה מורגשת(+ מעט DOWN בפתיחת מצערת בלבד!).
המנוע ממוקם נכון , לא חושב שהבעיה היא זוית מנוע...
למישהו קרה מקרה דומה?? איך ניתן להתגבר על הבעיה..??
.Itay.
היכל ממותקת תושבת המנוע שלך? לפי החוברת למעלה או למטה?
מה ה SETUP שלך?
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
המנוע ממותקן בדיוק כמתואר בחוברת , כאשר התושבת "מעל" הכנף.
זה הסטאפ:
מנוע 35 גר' 2200 KV
בקר 30 גר' 30A
http://cgi.ebay.com/RC-2200-Outrunne...4.c0.m14.l1262
סוללה FLIGHTMAX 1000 MAH 85 גר'.
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6471
מקלט קורונה 4 ער' 15 גר'.
פרופ' 8X6 מהסיני:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5291
.Itay.
כמה זמן אתה מטיס עם בסטאפ הזה? כי הפרופ הכי גדול שאפשר למנוע הזה 6x4 (ואז צריכת הזרם היא 25A) אז עם פרופ 8x6 אתה בטח על 30-35A והסוללה היא עד 15A (לכן השאלה כמה זמן אתה מטיס, לא ניראה לי שאורך החיים של הסוללה הזו בסטאפ הנ"ל תחזיק יותר מ-2-3 מחזורי טעינה).וכן בטח המנוע לוהט ועם נצילות נמוכה מאוד.
אם תעבור לפרופ 5x4 תהיה במגבלות של הסוללה והמנוע, וגם הטיסן יתגלגל פחות בגלל תופעת הטורק רול שתקטן.
טסתי איתו פחות מ3-4 דקות , טסט בלבד , ראיתי את בעיית הגלגול , וירדתי במטרה למצוא פתרון לבעיה.
להערכתך הקטנת הפרופ ל6X4 \5X5 אמורה לפתור בעיה זו?
.Itay.
כן. ככל שהפרופ יותר קטן הגלגול פחות מורגש.
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
תודה , אנסה ואדווח...
עם איזה פרופ להתחיל? 6X4 \ 5X5?
.Itay.
מה זווית ההכונה של המנוע?
הסוויפט יסחוב נהדר עם מדחף "8... עם מנוע ובקר מתאימים, כמובן.
התופעה היא תגובת מומנט ואכן היא פחותה עם מדחף קטן, אך עדיף לקחת את זה בחשבון ולהשאר עם מדחף גדול... עם מדחף "6 אתה מוותר על יכולת נסיקה...
שמע , הצלחת לערער אותי...
אני זוכר שיהיה לי חשוב לבדוק את כיוון הגלגול כדי לדווח על הבעיה בפורום...אבל...יכול להיות שאכן טעיתי...
דר תודה על התגובה , אך לפי התנהגות הטיסן כרגע , פעולת הגלגול מורגשת היטב ו"מכערת" את ההטסה שהופכת ללא נעימה....לכן , אנסה לפחות להקטין אפשרות זו גם על חשבון יכולת הנסיקה.
אגב מדובר על המדחף עליו המלצת לי.
איתי.
נערך לאחרונה על ידי s.mario; 17-05-2009 בשעה 14:37:35.
.Itay.
אחת מן השתיים:
או שהשואל התבלבל או שהתשובות התעלמו מנתון חשוב בשאלה.
והשאלה התייחסה לגלגול ימינה. היות ולא הגיוני שהטיסן יגלגל לאותו כיוון סיבוב של המנוע, אני מניח שהטעות בידי השואל.
ובכן, מריו, מה הנכון ?
להזכירך, ימין ושמאל נקבעים בהתאם לכיוון ההתקדמות של הטיסן ולא כאשר אתה עומד מולו.
אופס!
אלא אם כן במדובר במדחף 'פושר' יעודי, FS אכן צודק באבחנתו!
אני מטיס עם הפרופ' שדר צאלון המליץ עליו 8X6
אבל עם מנוע בעל סל"ד נמוך יותר (כ 1000 KV ) סוללה זהה לשלך
אין שום תופעת גילגול
יתכן שהמנוע שלך עם הפרופ' הנ"ל מנסה לצורך זרם גבוה יותר משהסוללה מסוגלת לתת - דבר הגורם לנפילת מתח כללית המתבטאת גם בסרווים
המנוע שיש לך הוא המנוע הקלאסי לסוויפט,לי יש את המנוע הזה על הסוופט עם פרופ זאגי 5x5 .
עם פרופ 6x4 אתה תקבל דחף של מעל 800 גרם,לכן הטיסן יהיה בעל יכולת נסיקה מעולה.
אם תרצה להישאר עם הפרופ שדר צאלון המליץ לך(הוא יודע על מה הוא מדבר) אז תצתרך מנוע עם KV הרבה יותר נמוך-כמו שטל אמר.
נערך לאחרונה על ידי leetal; 17-05-2009 בשעה 15:48:08.
סתם תהייה... אולי יש לך עיוות כלשהו הכנף או המאזנת והוא מורגש פחות המהירויות נמוכות וכאשר אתה מאיץ זה מורגש יותר או שאולי הסרוו גורם לזה (אם יש בו תקלה או אולי איזה מיקס בשלט שאתה לא מודע אליו תנסה על הקרקע ותבדוק אם הסרוו נשאר במקום)
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.