ערב טוב
משתף אותכם בארוע אמת שקרה בשמרת בשבת האחרונה.
בשבת האחרונה הטסתי את הפרדטור שלי עם FPV , כאשר 3 טיסות עברו בשלום.
בטיסה הרביעית - לאחר מעבר לאורך מסלול ההטסה בגובה גבוה, אני מרגיש שאין רדיו - שלט.
הטיסן טס לו לבד דרומה, כאשר החוויה כולה עוברת אלי בשידור ישיר ממסך ה FPV.
מבט מהיר לטיסן הראה - שהוא טס לו בניחותה, דואה באיטיות דרומה אל עבר הלא נודע.
מבט למסך הראה שהוא חולף לו את גבול הגזרה הדרומי של שמרת וממשיך הלאה מעבר לשדות לכיוון הקריות.
אמרתי OK מה כבר נשאר לעשות - לחכות ולראות איפה הוא יתרסק ולנסות לזהות מהאויר איפה ולנסות להגיע להציל את הציוד.
כאשר ברור לי שאותותו משב רוח קל, יהפוך את הטיסן יגלגל אותו והוא יתחיל את הדרך המייסרת אל הקרקע.
חסר אונים אני צופה במסך, כשלפתע לא ברור איך, הטיסן נותן הטיה קלה שמאלה ומתחיל לבצע סיבוב בקשת רחבה לכיוון צפון ופתאום בפרים אני רואה מרחוק את עכו ומבין שהטיסן בדרך הביתה (כמובן שב FPV שלי אין Come Home).
יד נעלמה כיוונה אותו צפונה והוא באלגנטיות מעצבנת התחיל לטוס חזרה.
חלף את בריכת הדגים הדרומית בגובה נמוך וביצע נחיתה אוטומטית כמו בספרים, במרכז שדה שזה אך נקצר.
קפצתי לאוטו ויחד עם גרשון טסנו לכיוון השדה ומצאנו את הברנש, מחכה לנו בנונשלנטיות במרכז השדה ללא שריטה.
חוויה מהאגדות.
אל תנסו את זה בבית.
ניתוח התקלה הראה כשל טוטאלי בבקר (שהוא סיני מחורבן), שהיה אחראי גם להזנת המתח למקלט ולסרוו.
מסקנה - להתקין סוללה נפרדת למקלט ולא לסמוך על יציאת ה BEC.
מסקנה נוספת - בצע איזון כמו שצריך לטיסן ותן לו לנחות לבד.
מסקנה נוספת - הפרדטור, טיסן מדהים וקלאסי לשימוש FPV.
אוהד