האם למישהו קרתה פעם תופעה כזו?
קרתה לי תופעה כזו היום, פחד אלוהים, מזל שזה היה בזמן בדיקות על הקרקע ורק אני הייתי ליד המסוק...
האם למישהו קרתה פעם תופעה כזו?
קרתה לי תופעה כזו היום, פחד אלוהים, מזל שזה היה בזמן בדיקות על הקרקע ורק אני הייתי ליד המסוק...
תאר מה קרה.
הגריפ נקרע, הבורג יצא ואז עפו 2 הלהבים, הלהב עצמו נשבר, - או משהו אחר?
תנסה לתת ניתוח של האירוע.
איזה מסוק?
לי זה קרה ברפטור 50 לפני כשנתיים - בזמן ריחוף "נקרע" הגריפ בנקודה של הבורג.
הלהב עף למרחק של 50 מטר, עוד לפני שהספקתי להבין מה קורה הציר הראשי לא עמד בעומס של להב אחד מסתובב והלהב השני עף ביחד עם כל מכלול הראש לצד השני והמסוק צנח לריצפה כמובן.
למזלנו המסוק היה מספיק רחוק והחלקים לא פגעו באף אחד!
חשוב לציין שלא היה שום סימן מקדים - הכל נבדק בקפידה לפני הטיסה
מאז אני מטיס רק עם גריפים מאלומניום + ביטוח
עוז
לגריפ לא קרה דבר
הבעיה היתה בלהבים
לקחתי להבים מה BELT לטובת הקופטר X, ומכיוון שהן עבים מדי, הורדתי את הפלסטיק התחתון
המסוק טס כבר עם הלהבים בצורה הזו ולא היתה שום בעיה חריגה
הטיסה בוצעה לאחר החלפת ציר ראשי, ואז קרתה התאונה
להבי עץ מוגבלות מבחינת מהירות ראש שהן יכולות לסחוב. בטח אם הן לא איכותיות.
להבים של BELT הם 325 ?!??![]()
להבים של BELT הם 315
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
העובדה שהורדת את הפלסטיק גרמה לכשל בלהב!, הלהבים של אי סקיי הם גם ככה לא כל כך חזקים (מניסיון) אבל בלהבי עץ בכללי (גם בכאלה של אליין שבהם אני משתמש) הפלסטיק הזה שהורדת תפקידו לחזק את הנקודה בלהב עליה מופעל העומס הכי גדול. החור שאליו נכנס הבורג שנועל את הלהב עומד בלחצים עצומים בשל מהירות הסיבוב של ראש המסוק, כך שאם תוריד את הפלסטיק הזה, הורדת בצורה דרסטית את חוזקו של הלהב, ובצורה מסוכנת שלבסוף תגרום לכשל. הסיבה שהלהב החזיק לך עד עכשיו היא מזל טהור, ואני רוצה שתבין שאסור לך (או לכל מישהו אחר לצורך העניין) בשום פנים ואופן להוריד את הפלסטיק הזה מכיוון שברגע שהורדת את הפלסטיק הזה כישלון הלהב הוא רק עניין של זמן!(רק תתאר לעצמך מה היה קורה אם הלהב היה נכשל שהמסוק מרחף בגובה הפנים שלך?
)
ערב טוב![]()
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
מה גם שמהירות הראש עלתה משמעותית כי שמת להבים קצרות יותר מהמקור !!![]()
כל מילה זהב !!
משחק / שינוי / קיצורי דרך בתחביב הזה הם מקור לצרות, נזקים והרבה פציעות מיותרות.
על אחת כמה וכמה כשמדובר בלהבים.
שרוול הפלסטיק שלהם הוא מה ששומר עליהן בשניות של כפיפה ולחץ.
רק בשביל להמחיש את זה,
קח שתי חתיכות זהות של קאפה. משהו כמו 40 ס"מ על 5 ס"מ.
על אחת תדביק טוב טוב משני הצדדים מסקינג טייפ או צלוטייפ שקוף (ז"א שהיא תהיה עטופה מלמעלה ולמטה)
את השניה תשאיר כמו שהיא.
עכשיו תנסה "רק" לעשות בטן לכל אחת מהחתיכות ותראה כמה כח הציפוי הזה נותן לחומר.
:-)
חג שמח ובטוח
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
אני קורא ולא מאמין.
חוסר ההבנה והאחריות של אנשים היא על גבול הפלילי.
אני מקווה שאתם מבינים שהסיפור הזה היה יכול להרוג מישהו עם קצת פחות מזל.
לא עושים שום שינוי ביתי ו/או התאמה בלהבים !
משתמשים רק בלהב (אורך) שממליץ היצרן !
לא קונים להב סיני זבל ב 4 דולר !
מה נסגר אתכם ?
אתם מסכנים חיי אדם, לא פחות
רצוי להפנים.
חג שמח
אורי
דניאל,
אני לא מכיר אותך אישית והשורה "מי שהיה נפגע מהסיפור הזה זה אני" נשמעת כמו התנצלות שלא התכוונת לפגוע באף אחד.
גם אם אתה היית נפגע - היה אכפת וכואב לכולנו (לפחות לי אם לדבר בלשון יחיד)
החיים של כולנו יקרים באותה מידה גם אם מכירים משהו וגם אם לא.
"מעשה טמטום" ??
לא יודע ..
נשמע לי יותר כמו חוסר ידע.
אני אכן מקווה שלמדו וילמדו מזה שיעור.
עכשיו - אם אתה או מישהו שקרא את זה יחזור על ה-"חוכמה" הזאת .. זה כבר יקבל את התואר של טמטום וחוסר אחריות ועוד .. ..
בהצלחה :-)
גיל
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
שאלה שקצת כשורה לנושא ...
הלהבים של ה COPTERX שלי קיבלו מכה קטנה בקצה והתקלף להם הציפוי הלבן
נהיה קצת קרע גדול ... וממה שהבנתי זה מאד מסוכן להטיס עם ציפוי קרוע כי זה יכול להפתח \ להקרע באמצע טיסה ולגרום לריסוק וכ'ו ... אז הורדתי את כל הציפוי מהלהבים ( עץ ) וכמובן שהשארתי את הפלסטיקים כמו שהם ... כמובן שזה מחליש את הלהב אבל השאלה שלי אם אתם ממליצים לי להטיס ככה
לא ממליץ בכלל להטיס ככה כי אם תתרסק (ולצערנו בתחום הזה זה קורה) כשהלהב ללא הציפוי הלבן אז יעופו רסיסים של עץ לכל עבר, לא נחמד ולא מומלץ, ממליץ להחליף את הלהב. פעם הבאה שזה קורה לך פשוט תדביק את החלק הקרוע עם קצת דבק מהיר, או סלוטייפ, ואז לאזן את שני הלהבים מחדש
מקווה שעזרתי![]()
בכבוד רב אלעד דב- Elad Dov
Trex 700e dfc pro hv- IKON Fbl
Gaui X3-Ikon Fbl
Trex 450L- IKON Fbl
Telink SU-29
JR X9303 2.4Ghz
אני מבקש לתקן בקטנה את ידידי bendisar:
"לא ממליץ בכלל להטיס ככה"
אני פחות מנומס ממנו -
פשוט - לא! מטיסים ככה. נקודה.
אולי הניסוח של אורי הוא קצת דרמתי אבל הרעיון נכון.
חברים יקרים (ובעיקר אלה שבתחילת דרכם ועדיין לא קבלו בדיוק את הפרופורציות והידע),
- לא מעלים לאוויר כלי שמשהו בו לא תקין.
- לא עושים קומבינות (אנחנו אלופים בזה. כל אחד מגייבר. אז... בלי להמציא לינקים ותחליפי רצועות ולהב תוצרת ביית ובום זנב מפלסטלינה וכו ....)
אני ממליץ בחום רב לכל אחד בתחום להיכנס ל HeliFreak ולעבור על הפורום הבא שמכיל פציעות של אנשים שנגרמו לטעויות (ושטויות) שבדר"כ פשוט היו קיצור דרך - אם בתפעול ואם בתחזוקה
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=34727
חבל.
אף תחביב לא שווה את זה
השמיים אינם הגבול .. חשבון הבנק - כן
ניר ידידי.
1. לא,לא נסחפתי !
2. אני הבנתי את זה מ Day one, ואת הטיסנים והמסוקים שריסקתי (היו הרבה כאלה),
ריסקתי לרוב מחוסר ניסיון וטעויות שלי, לא ריסקתי מעולם כי היה איזה שהוא כשל "בקומבינה" תפעולית/מבנית.
3. הרבה יותר מלהוציא עיין, אתה יודע מה המהירות של להב במסוק 450 ? לדעתי כמה מאות קמ"ש (אפשר לעשות חשבון).
4. אני יודע שאני צודק.
5. טלבובלה ? לא...לא טלנובלה.
ראיתי את תגובתו של דניאל פותח השרשור.
הוא הבין שעשה טעות ואין ספק שמדובר באדם אינטיליגנטי.
אורי
אורי, (הרבה זמן לא רבנו)
לא אמרתי שאתה טועה, פשוט התגובה שלך הייתה קצת דרמתית.
אני מסכים איתך לגבי הכל, וברור לי שדניאל עשה מה שעשה מחוסר ידע ותו לא!
***חג שמממיייח!!
להנות עם האצבעות, זה לא סטייה, זה דרך חיים...
חברים,
כדי שנוכל ללמוד כולנו מטעויות, ממליץ להוריד קצת את עוצמת הביקורת וללהסתפק בהסבר ממצה.
אם בעקבות ביקורת פוגעת ומעליבה יהיה מי שיתבייש להעלות שאלות או לשתף בהפקת לקחים הרי שכולנו מפסידים.
כולנו מספיק חכמים כדי להקדיש מחשבה נוספת לפני שהאצבע מקלידה תשובה מתלהמת.
איתן
T-REX 600LE
Mini Titan E325
Funjet 008