שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    הודעות
    320
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    ידוע לי שיחידת גוברנר מגיעה עם חיישן שאותו יש לשים על המנוע או על הרוטור הראשי ובעצם ממנו מתקבלת האינדיקציה לגבי מהירות המנוע הנוכחית ולפיכך מחושבים השינויים הנדרשים לקבלת מהירות ראש קבועה...

    אבל איך הדבר מתבצע בבקרי מהירות עם גוברנור מובנה?? היות והם לא מגיעים על חיישן...

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    140
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    הי

    הבקר שולט על המנוע ולמעשה קובע את מהירות הסיבוב שלו. אם לבקר מוזן יחס התמסורת הוא ידע להמיר את מהירות המנוע למהירות הראש.

    Shanti

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Mar 2009
    הודעות
    320
    תודה!
    0
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    כדי שאבין יותר טוב...
    ברגע נתון לדוגמא: הבקר מעביר למנוע זרם מסויים לפי פקודת השלט ומתקבל סל"ד מסויים
    אך נניח שאני משנה את זוית הלהבים ליותר חדה כעת המנוע צריך יותר זרם על מנת לשמור על הסל"ד הקודם אז איך זה קורה בפועל? - האם הבקר גם יודע לקבל מידע על שינויים בזוית הלהבים ולהתחשב בכך על מנת לשמור סל"ד מסויים??
    כמובן שיש עוד משתנים כמו התנגדות האויר לתנועת הלהבים כתלות ברוח\מהירות המסוק וכיוונם של שני אלה אבל אני מניח שזוית הלהבים משמעותית יותר...

    איך שאני רואה את זה הדבר שיעבוד בצורה המדוייקת ביותר יהיה חיישן אבל מחוות דעת שקראתי בפורומים נראה שישנם בקרים כמו של קונטרוניק שעושים את העבודה..

    במילים אחרות שאלתי היא עד כמה מתוחכם הגוברנור המובנה בבקרים כיום (אשמח לשמוע התייחסות לקונטקוניק)....

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    140
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    הי

    במנוע Brushless הבקר שולט על המיקום של הרוטור (החלק המסתובב במנוע) בכל רגע נתון. הבקר אינו רק מגדיל את הזרם כדי להגדיל את הסל"ד. למעשה הבקר קובע את הסל"ד.

    כאשר אתה מעלה את זוית הלהבים העומס גדל והסל"ד יורד. הבקר מסוגל להגיב לשינוי כיון שהוא מודע למצב הרוטור בכל רגע נתון.

    Shanti

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    429
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    נכבדיי...
    הסלד נקבע ע"י המתח , גודל האלמנטים (סלילים ומגנטים) יקבע את צריכת הזרם כאשר הבקר מזין מתח מסויים למנוע המנוע יעשה הכל כדי להסתובב כלומר ככל שההתנגדות עליו גדולה ככה הוא יצרוך יותר זרם והבקר מצדו (וגם הסוללות) יצטרך לעמוד בזרמים שדורש המנוע, כאשר אחד מהרכיבים יוצא ממעטפת הביצועים שלו מריחים משהו נשרף...
    אם ממש בא לכם להרחיב את ידיעותיכם בנושא.. פיסיקה 2 - אלקטרומגנטיות

    בקשר לגוברנר מוד - אין לבקר דרך באמת לדעת כמה סלד המנוע עושה, אבל, הוא יכול "להכריח" את המנוע לעבוד בסלד מסויים ע"י קצב החלפת הקטבים, כמה המנוע יצליח לעמוד במשימה? תלוי כמה כח הוא מתוכנן לייצר.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2008
    הודעות
    140
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: שאלה - איך עובד גוברנור מובנה בבקר מהירות??

    הי

    הסלד נקבע ע"י המתח , גודל האלמנטים (סלילים ומגנטים) יקבע את צריכת הזרם כאשר הבקר מזין מתח מסויים למנוע המנוע יעשה הכל כדי להסתובב כלומר ככל שההתנגדות עליו גדולה ככה הוא יצרוך יותר זרם והבקר מצדו (וגם הסוללות) יצטרך לעמוד בזרמים שדורש המנוע
    פשוט לא נכון.

    במנוע Brushed הסטטור (החלק הקבוע) הוא מגנטים והרוטור (החלק המסתובב) הוא מספר סלילים היוצרים מספר אלקטרומגנטים. המברשת מוצבת כך שיוצר שדה מגנטי מנוגד למגנטים שבסטטור. כאשר הרוטור מסתובב המברשת נוגעת במקום אחר ברוטור כך שנשמר השדה המגנטי המנוגד לסטטור.

    במנוע Brushless המגנטים נמצאים ברוטור בעוד שאלקטרומגנטים בסטטור. תפקיד הבקר להזרים לסלילים זרם וליצור שדה מגנטי מנוגד לרוטור. הבעיה היא שלשם כך הבקר צריך לדעת את מיקום הרוטור. תופעה הנקראת counter-electromotive force CEMF יוצרת זרם המנוגד לזרם המוזרם למנוע ומאפשרת לבקר לקבוע את מהירות הרוטור ואת מיקומו. לפי מיקום הרוטור יודע הבקר לקבוע את הפאזה של הזרם בכל אחד מהסלילים כך שיוצר השדה המגנטי המתאים.

    Shanti
    נערך לאחרונה על ידי Shanti; 17-06-2009 בשעה 18:13:01.

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •