שלום,
יש לי בעיה שחוזרת על עצמה בטירקס 500.
יש המון רעידות בזנב(מעלה מטה) ממה זה יכול לנבוע?
יתכן שזה בגלל החשמל הסטטי.?
שלום,
יש לי בעיה שחוזרת על עצמה בטירקס 500.
יש המון רעידות בזנב(מעלה מטה) ממה זה יכול לנבוע?
יתכן שזה בגלל החשמל הסטטי.?
מהירות ראש נמוכה מידי. תרים עת הערכים בגרף המנוע.
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
עוד שאלה:
האם אחוזי ה TRUTTLE CRV יכולים להיות כך:
0%
34%
56%
78%
100%
?
?
כן אבל אני הייתי שם 0 60 70 80 100
Success is the ability to go from one failure to the next without any loss of enthusiasm
בנורמל???!!
ואאו איזה הקפצה הסתדרתי כבר יום אחד אחרי שרשמתי את ההודעה.
אגב...
בלי קשר (ואולי עם קשר), אני בכלל לא מתיחס לגרף במצב Normal,
ז"א בטיסה הראשונה (TestFlight) של מסוק חדש אני מישר את הגרף פחות או יותר לינארי, ומשם אני מתקן לפני התנהגות המסוק וסוגר עניין,
ב Normal אני משתמש רק בפתיחה הראשונית של הכוח אוסף סיבובי ראש ומיד עובד ל Idle עד לנחיתה, לפעמים גם נוחת ב Idle ומחזיר ל Normal רק לכיבוי, ככה שלגרף במצב Normal אין שום משמעות לדעתי.
(לכל מסוק יש את הגרף שלו שצריך לכוון לפי התנהגות המסוק ולא לפי "אחוזים" סטנדרטים שמיועדים רק לסיטה הראשונה).
אורי
אורי סלח לי אבל לא הבנתי מה שהסברת.
שנית זו ממש לא הדרך לא לכוון ולא להטיס כך שבאמת אני לא הייתי ממליץ לנהוג כך..
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אם לא הבנת את ההסבר אז על מה אתה לא ממליץ ?
אני אנסה להסביר...
במסוק חדש בטיסת המבחן את גרף ה Normal אני מכוון (שרירותית) באופן לינארי פחות או יותר (מ 0 עד 100%) ואת התיקון לגרף אני עושה בהתאם להתנהגות המסוק בשטח,
כי לכל מסוק התנהגות אחרת בסיבובי ראש ספציפים.
למשל ב Trex 450 גרף המנוע אצלי (Normal) נשאר כמעט לינארי,
ב Trex 600NSP הייתי צריך להוריד מעט את סיבובי הראש באזור ה האמצע (פיץ' +5).
ב Trex 600 ESP אני כמעט ב 85% מנוע באזור האמצע (פיץ +5) על מנת למנוע את הוובלינג.
אני מכיר מסוקי 450 זהים שכל אחד מכוון אחרת (גרף מנוע), הסיבה היא משקל שונה (סוללות אחרות), כייון פיץ' שאינו זהה לחלוטין, פניון אחר, להבים אחרות וכדומה...
בקיצור (לדעתי ) אין מה להכנס לאחוזים ומספרים שמדברים על גרף המנוע במצב Normal לכל מסוק גרף אחר והתנהגות אחרת,
ואת התיקון הסופי לגרף יש לעשות בשטח.
בצמב Idle אני עובד על גרף ישר (100%) ללא גוברנור וזה נתן לי את התוצאה הטובה ביותר מבחינת ביצועים > התחממות > צריכת זרם.
99% אחוז מזמן הטיסה (אצלי) אני ב Idle, ומצב ה Normal משמש אותי רק לפתיחת כוח ראשונית על מנת לאסוף סיבובי ראש, ולסגירת כוח אחרונה לפני כיבוי.
אורי
נערך לאחרונה על ידי ori_lavee; 04-08-2009 בשעה 06:14:10.
הי
גרף לינארי ב- Normal נראה לי שגוי. מלבד מהירות ראש נמוכה בריחוף, במעבר ל- Idle תקבל קפיצה חדה מדי במהירות הראש (מ- 50% ל- 100%).
עקרונית רצוי לעבוד ב- GOV ולקבל מהירות ראש קבועה בכל תחום ה- Pitch. ב- Normal נראה לי שכדאי להתחיל בגרף של 0,70,80,90,100 ולכון בהתאם להתנהגות הרצויה.
Shanti
כיוון מסוק, כל מסוק מבוסס על הפלטפורמה - ולכן כיוון של מסוק אחד (לדוג' ניטרו) לא יהיה דומה לכיוון של מסוק אחר (לדוג' חשמלי), כשהבהרנו את הנק' הזו נדבר על גרף המנוע בחשמלי.
רצועת הכוח של מנוע חשמלי ונק' שיא הנצילות שלו שונה מאשר במנוע בערה פנימית (לדוג' ניטרו), ומתוקף כך גרף המצערת בהכרח יהיה שונה.
אני מסכים עם אורי שחייבת להיות נק' 0 שממנה מתחילים את הכיוון של המסוק ומשם מתחילים את ה FINE TUNING, אך הנק' הזו בניגוד למנועי ניטרו איננה גרף לינארי מ 0-100.
מניסיונות מרובים עם המון סטאפים מצאתי שנק' התחלה טובה, לסטאפ של ריחוף ב 5 מע' קולקטיב, תהיה גרף מצערת של 0-60-80-90-100. ז"א עלייה ל 60% מצערת כבר בנק' השנייה לטובת ספולינג מהיר והגעה לסל"ד עבודה ללא נידנודים בריחוף (שמאוד יתכן שנגרמים מהסיבה הזו לפותח השירשור).
הגרף שציינתי, נבנה לאחר המון ניסיונות, ומאפשר מעבר למצב IDLE UP ללא קפיצה משמעותית בסל"ד.
הנק' החשובה שקצת התפספסה בשירשור היא שאין באמת נק' קבועות או אחוזים קבועים, המס' בשלט בסוף הם רק מספרים... גרף הקולקטיב (מעלות בריחוף), סוג מנוע/בקר/סוללה, גודל להבים, יחס גיר ועוד כהנה וכהנה פרמטרים ישפיעו על איך שגרף המצערת יראה - והכיוון הסופי הוא כיוון בשטח לפי סל"ד יעד.
לדור (פותח השירשור) - אני ממליץ לך בחום לשנות את גרף המצערת שלך לערכים שהזכרתי ולהתחיל משם.
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
Finless bob (שלדעתי כבר בפך להיות גורו מסוקים ב-Helifreak) ממליץ על גרף throttle לא לינארי ב-Normal למסוקים חשמליים. הסיבה היא, כמו שנאמר פה, נצילות המנוע החשמלי, שעובד טוב בסל"ד גבוה.
לכל המתענינים, יש לו אחלה וידאו על Curves:
http://video.helifreak.com/?subpath=...=curves101.wmv
זה צריך להיות הבסיס לפני הכיוונים הספיציפים שכל אחד יעשה לעצמו לפי העדפותיו.
רן ק.
יש לי בדיוק אותה הבעיה ב trex450 (תואם ) אחרי החלפת הראש והזנב למתכת copterx
לפני החלפת הראש לא הייתה לי בעיה כזאת והמסוק טס חלק בלי רעידות כאלה.
אני אנסה את הפתרון שהוצא פה לעלות את המהירות .
תודה רבה לכולם על העזרה .
שלום דור .
אני ממליץ לך ליצור קשר אם עמית פורת הוא מיקצוען אמיתי .
ההחלפה לפיניון אחר תפתור לך את הבעיה?
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
אני מאמין שכן כי אני עם סל"ד בעננים ורק עכשיו ושמתי לב שלסקורפיון 1600 ממליצים לשים 14 שינייים, עם האליין גם הייתי עם סל"ד גבוהה ושברתי את הראש למה זה קורה, בסוף אמרו לי שדמפרים גם משפיעים על זה.. והיו לי דמפרים סופר קשיחים (נוו מה מסוק של דניאל קצב מה אתם רוצים?) אז החלפתי פיניון ל 14 מ 13 והבעיה נפתרה....
mshonak
אני חושב שהבעיה אצלך זה שהחלפת את הראש החלפת גם דמפרים אבל אני מאמין שזה לא משהו שהרמת סלד לא תעזור
עדין יש לי את בעיה הרעידות בסלד מסויים - בעיקר בירידה.
זה נכון בהחלפת הראש החלפתי גם את הפלייבר לקצר יותר ממה שהיה לי בראש הרגיל - את הפדליים העברתי מהראש הקודם .
האם כדאי לי להחזיר את הפלייבר הישן והארוך יותר ( הוא קצת עקום מנחיתה גרועה -אני עדין מתחיל בתחום המסוקים )
מה הקשר בין הדמפרים לרעידות - האם הדמפרים זה הפריט הזה ? http://www.copterx.co.il/catalog/pro...roducts_id=100
בתודה מראש
מוטי שונק.
נערך לאחרונה על ידי mshonak; 12-08-2009 בשעה 15:01:41.
אכן הגומיות אלה הדמפרים, בכל מקרה תנסה להעלות גרף מנוע או לעלות שן אחת או שתיים בפניון
אתה צריך להרים את הנקודות התחתונות של גרף מנוע וכך זה יפתר לדעתי.
בברכה עמית פורת
מבכירי מדריכי ההטסה
שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
0547551009
עמית זה נכון אבל במקרה כמו שהיה לי זה לא עזר משום שעדיין היו רעידות למרות שהייתי עם נקודות גבוההות תחתונות
אני חוזר לנושא הדמפרים - את הראש החלפתי לראש מתכת של copterx הוא הגיע מורכב מלבד הפלייבר
( בראש הזה יש ציר של 4 מ"מ לעומת הציר בראש הרגיל שבו הציר הוא 3 מ"מ- פירקתי את זה כדאי לראות איזה ציר יש בראש הזה אבל הרכבתי אותו בדיוק אותו דבר )
אז לא הבנתי איך הדמפרים יכולים לגרום לרעידות .
את גרף המהירות העלתי בנקודות הנמוכות ואפילו אפשרתי את הנוב של ה hov-turtle ושיניתי מהירות מפעם לפעם לראות את ההשפעה ועדין היו רעידות .
החלפתי גם להבים חדשים , האם להבים לא מאוזנים יכולים גם לגרום לרעידות כאלה.
בתודה
מוטי שונק