כיוון מסוק, כל מסוק מבוסס על הפלטפורמה - ולכן כיוון של מסוק אחד (לדוג' ניטרו) לא יהיה דומה לכיוון של מסוק אחר (לדוג' חשמלי), כשהבהרנו את הנק' הזו נדבר על גרף המנוע בחשמלי.
רצועת הכוח של מנוע חשמלי ונק' שיא הנצילות שלו שונה מאשר במנוע בערה פנימית (לדוג' ניטרו), ומתוקף כך גרף המצערת בהכרח יהיה שונה.
אני מסכים עם אורי שחייבת להיות נק' 0 שממנה מתחילים את הכיוון של המסוק ומשם מתחילים את ה FINE TUNING, אך הנק' הזו בניגוד למנועי ניטרו איננה גרף לינארי מ 0-100.
מניסיונות מרובים עם המון סטאפים מצאתי שנק' התחלה טובה, לסטאפ של ריחוף ב 5 מע' קולקטיב, תהיה גרף מצערת של 0-60-80-90-100. ז"א עלייה ל 60% מצערת כבר בנק' השנייה לטובת ספולינג מהיר והגעה לסל"ד עבודה ללא נידנודים בריחוף (שמאוד יתכן שנגרמים מהסיבה הזו לפותח השירשור).
הגרף שציינתי, נבנה לאחר המון ניסיונות, ומאפשר מעבר למצב IDLE UP ללא קפיצה משמעותית בסל"ד.
הנק' החשובה שקצת התפספסה בשירשור היא שאין באמת נק' קבועות או אחוזים קבועים, המס' בשלט בסוף הם רק מספרים... גרף הקולקטיב (מעלות בריחוף), סוג מנוע/בקר/סוללה, גודל להבים, יחס גיר ועוד כהנה וכהנה פרמטרים ישפיעו על איך שגרף המצערת יראה - והכיוון הסופי הוא כיוון בשטח לפי סל"ד יעד.

לדור (פותח השירשור) - אני ממליץ לך בחום לשנות את גרף המצערת שלך לערכים שהזכרתי ולהתחיל משם.