נפגשתי עם מוטי ברטוב שיעיף מבט למה הספרטן ב 450 פרו שלי לא מספרטן כמו שצריך.
המסוק היה על השולחן בשטח סוללה מלאה מחוברת שלט פועל ועל HOLD. בדקנו, הזזנו ואז בטעות מוטי הזיז המפסק המפסק ממצב HOLD. ככל הנראה המסוק היה במצב IDLE-UP או סטיק מצערת לא למטה. הרוטור התחיל להסתובב ועד שהשתלטנו על המצב הרוטור הראשי פגע לי באצבע. לא נעים אבל לא נורא. יצאתי בזול. הוא לא הספיק להגיע למהירות גבוהה. המנוע והבקר אצלי מולחמים אז לא ניתן לנתק (כך אני עושה מאז שחיבור התנתק לי בזמן טיסה).
מה ניתן ללמוד מכך?
תמיד נתק מנוע אם אפשר בעת בדיקות.
אם אין אפשרות לנתק מנוע דאג לעבוד במוד בשלט בו המצערת באפס בכל גרף.
התרחק מהרוטור הראשי.
קרא והקפד על כל הוראות הזהירות.
אני מקווה שתנצלו מה שקרה לי כדי להמנע מתאונות כאלה. זה יכול להגמר הרבה יותר גרוע ממכה באצבע.