קיבלתי את הסוללות ל600 שלי והבנתי שמומלץ לעשות הרצה לסוללות מה זאת אומרת??
עד היום היתי עובד עם סוללות זולות אז לא יחסתי חשיבות לדבר..
לא מיזמן קראתי בפורום שמומלץ ..אלו כבר לא סוללות ב50 שח*
השאלה שלי אך עושים את זה והאם זה באמת נחוץ??
תודה מראש
קיבלתי את הסוללות ל600 שלי והבנתי שמומלץ לעשות הרצה לסוללות מה זאת אומרת??
עד היום היתי עובד עם סוללות זולות אז לא יחסתי חשיבות לדבר..
לא מיזמן קראתי בפורום שמומלץ ..אלו כבר לא סוללות ב50 שח*
השאלה שלי אך עושים את זה והאם זה באמת נחוץ??
תודה מראש
אל תשאל אם זה נחוץ, זה כל כך פשוט שאין בכלל טעם לבדוק אם כדאי או לא:
תטיס 2 דקות ותטעין
אחרי זה תטיס 3 דקות ותטעין
ככה תעלה דקה בכל פעם, עד שתגיע לזמן הרצוי.
או לחילופין תטיס 5 טיסות בנות 3 דקות עם טעינה מלאה בין טיסה לטיסה
הכוונה היא לטיסות ריחוף בלבד, עם עומס מינימלי על המנוע והסוללה
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
ohadsh (16-11-2011)
אני אחדד את ההבנה שלי,
המלצות יצרנים שונים בעיקר במותגים אומרות שב- 10 מחזורים הראשונים של כל סוללה צריך להעלות את הצריכה בצורה מדורגת לדוגמא: 5 מחזורים ראשונים נצל רק 60% מקיבולות הסוללה, ב-5 הנוספים עוד 10%...
מבחינת תהליך כימי זה ישפר את אורך חיי הסוללה (קצב שיחרור יונים וכו...) ויגרום לפעולה יעילה יותר של הסוללה= יותר זמן טיסה (תלוי כמובן גם בסגנון ההטסה....)
כמובן שבמחזורים הראשונים צריך לעשות טיסות "רגועות" ולהמנע ממשיכות זרמים אגרסיביות.
אם לא תעשה את זה תגרום לחיי סוללה קצרים יותר גם במחזורים וגם בזמן טיסה ובמקרים מסוימים התנפחות של הסוללה בזמן קצר יחסית .
רובנו בסוללות זולות פחות מקפידים על כך, שכן לפעמים עלות תועלת לא מצדיקה "הרצה" מסוג זה, כמוכן רובנו גם ככה מטיסים יחסית רגוע...
מקווה שזה עזר,
נערך לאחרונה על ידי guyro; 16-11-2011 בשעה 09:07:26.
ohadsh (16-11-2011)
אוהד
פריקת הסוללה לכדי כ 60% במספר מחזורי הפריקה הראשונים נועדה בעיקר להפחית את העומס על הסוללה.
המטרה היא לשמור על הסוללה בזמן הפריקה במתח הגבוה ביותר שהיא יכולה לעמוד בו כך שכדי להגיע להספק הנדרש צריכת הזרם תהיה נמוכה יותר (מתח*זרם=הספק).
הסוללות נוטות להתחמם יותר ובמקרים קיצוניים לשחרר גזים (מה שמתבטא בנפיחות של התאים הסגורים בוואקום) כאשר הן לקראת פריקה מלאה בגלל ירידת המתח והפיצוי הנדרש בזרם לשמירת הספק.
ככל שצריכת הזרם שלך תהיה נמוכה יותר במחזורי הפריקה הראשונים כך יוטב לסוללה.
כמובן שבנוסף לכך עליך לדאוג לעבודה בסל"ד מתאים ולא לאמץ את המסוק בתרגילים הדורשים הספק גבוה.
מעבר לזה, הטיסות הראשונות יכולות להיות טיסות לכל דבר, אין שום צורך לרחף או לבצע פריקות בסדרת טיסות של הוספת דקה בכל טיסה, מיותר לחלוטין.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 16-11-2011 בשעה 10:54:45.
ohadsh (16-11-2011)
מה זאת אומרת 60% אם כל תא הוא 4:20 אז שכל תא ירד ל4:00??
לגבי טיסה רגוע יש לי גוברנואו יש לי 3 מצבים 30% מנוע 70% ו100% עם אני לא טועה 30% זה 1900סלד 70% זה 2100סלד 100% 2300סלד אצלי במסוק
אז במה להטיס בטיסות הראשונות??
קצת בלבלתם אותי כל אחד אמר משהו אחר ..
נערך לאחרונה על ידי ohadsh; 16-11-2011 בשעה 10:21:35.
למה לא לפרוק את הסוללה 5 פעמים במטען למצב סטורג'?
T-rex 700e V2
T-rex 450 V2
מיכאל,
0526-10-11-42.
ohadsh (16-11-2011)
אוקי הזמן סגור 3 דקות
אבל באיזה סלד??
העניין פשוט לפי מה שמתארים פה - תטיס עד 3.8V לתא, טיסה רגועה ולא smack down והכל בסדר.
זאת ההטסה של רוב האנשים גם ככה..
אני יודע שברוב המקרים אני לא עובד את ה 60% בכל מקרה, לא אוהב לרדת מ 3.8V לתא.
לדוגמא לאחר טיסה עם ה 700 - לסוללת 5000 של זיפי נכנס באיזור ה 3000mah
ohadsh (16-11-2011)
רגיל ל-600 באזור ה-2200 +-
אתה יכול להטיס באיידלאפ , קצת רולים , לופים, אין בעיה אמיתית.
ohadsh (16-11-2011)
לכל מסוק יש את סל"ד הראש המומלץ לו ולא יהיה נכון לזרוק מספר.
כייל את סל"ד הראש המומלץ בהתאם למסוק ולמוד הטיסה (IDEL, NORMAL) ואין בעיה להיות גם מעט מתחתיו ,תשתדל שלא להיות מעליו כדי שלא לאמץ את הסוללות ללא סיבה.
לאחר הטיסות הראשונות תתאים את הסל"ד לסגנון הטיסה שלך (במידה וצריך להעלות כמובן).
העיקרון הוא להטיס ללא מאמץ מיותר ולא להיות במגבלות הסטאפ.
ohadsh (16-11-2011)
לסיכום מימה שהבנתי
מומלץ לטוס 3 דקות ב5 טיסות הראשונות במצב של 2100 סלד
ו5 טיסות אחרי 4 דקות ב2300 סלד
לא לתת מכות פיץ ולהישתולל עם המסוק לטוס רגוע
ורק אחרי 10 הטיסות האלו יהיה מותר לי לקרוע את המסוק חופשי*
תתקנו אותי עם אני טועה בבקשה ..
תודה לכולם על הזמן וההסברים
כן, למרות שהסל"ד יכול להשאר קבוע , לא צריך להגיע ל-2300 ...
כדאי אולי פשוט לעשות לה סייקלים עם המטען? או שהצריכה שלו נמוכה מידי?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
ohadsh (16-11-2011)
איך יטיס קרררררררררררר שם בחוץ
תתחדש ותהנה !!!
BELT CP
TREX 600
TREX 550
700 TERX
גובלין 570
ח ח סגור העניין חברים המון תודה על התמיכה וההיתיחסות
יום טוב ושוב תודה לכולכם
יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948
https://www.facebook.com/asher.saportas.9
בשמחה מדובר במסוק מסוג טירקס 600 3gx הדגם החדש 12s
הסוללות 3300 ננוטק 25-50c
וסוללות טורניגי 3300 30-40c