ראשית אציין שרמת ההטסה שלי דומה לשלך.. ואני מטיס מסוקים קצת יותר משנה וחצי.
עכשיו תרשה לי להתפלסף טיפה, לכבוד שעת הלילה המאוחרת

.
הרבה אנשים שואלים איך לעשות שינוי או להשתפר בתחומים שונים. נקודת המבט שלי היא ש99% מהאנשים מפספסים בשאלה ״איך״ שתי שאלות מהותיות הרבה יותר- ״מה?״ ויותר מכך, לפני הכל ״למה?״ או ״לשם מה?״. ובהשלכה לשאלה שלך - איך להשתפר אתה תמצא בקלות, אני בטוח. בסופו של דבר זו לא השאלה המרכזית לדעתי, אלא למה אתה מרגיש שאתה צריך להשתפר? בשנה הראשונה שלי במסוקים הייתי עסוק כל הזמן בלהשתפר ולהתקדם, ולומר לך את האמת - קיבלתי המון אדרנלין בהטסות אבל נהניתי פחות ממה שאני נהנה היום. וגם ריסקתי כמה וכמה פעמים, כי דחפתי את עצמי לא פעם מעבר לעקומת הלמידה שהייתי בה ומעבר לרמת הביטחון שמאפשרת לי הנאה (כמובן בדגש על בטיחות, זה לא העניין). בקיץ האחרון, אגב מאז שאני עם ה600, התקבעתי על רמת הטסה שאני שולט בה ונהנה ממנה, מאז אני מטיס הרבה יותר בכייף ועם הרבה פחות לחץ. וגם, אפס ריסוקים מאז, טפו טפו טפו. יש כמה דברים שאני מתרגל ועובד עליהם - הקפות בטיסה אחורה, תקתוקים, ניווט תוך כדי פירואט וכו׳, אבל לאט ובהדרגה, בקצב שלי שמותיר את ההטסה כייפית ומהנה, ולא מלחיצה. כלומר קודם כל לדעתי אתה צריך לשאול את עצמך למה אתה מרגיש שאתה צריך להתקדם? בגלל שכל האחרים מתקדמים יותר? בגלל ש״אחרי ככה וככה זמן אמורים להטיס ברמה כזאת וכזאת״ או בגלל שמשעמם לך ואתה רוצה לגוון? כי אם כייף לך ככה, לדעתי אתה מלחיץ את עצמך בסוגיה מיותרת.. ומכאן לשאלת ה״מה״- אם אתה מרגיש צורך להתקדם מתוך רצון אישי לגוון ולהתפתח, השאלה היא מה ההתפתחות שתביא לך יותר הנאה וכייף.. בהכרח מה שיעשה לך כייף זה עוד מסוק? עוד תרגיל או שניים או שלושה שתדע לבצע? סתם לדוגמא, אני מצאתי שדווקא הרחבת הצי מעבר למסוקים גם לטיסנים, רחפנים וfpv הביא לי המון עניין, אתגר והנאה. אתגרים אחרים לחלוטין, אבל כבירים לא פחות. ואם להתקדם אכן בתרגילים במסוקים אתה רוצה, בכייף, תתמקד על איזה תרגילים אתה אוהב לראות באוויר ותתחיל לעבוד עליהם אחד אחד, קודם מצפייה בהדרכות, אחר כך בסימולטור, אחר כך עם מדריך בשטח ובסוף לבד בעצמך... אבל זה כבר האיך
