שלום לכולם,
הרצה לOS 50 חדששש!
יש מישהו שיכול לפרט לי במדוייק שלבים ( כמה מכלים, פתיחת סיכה- כמה לסגור במהלך ההרצה ועוד,הטסת ריחוף? וכו..)
מורכב על REX600 NITRO PRO
ההרצה מחר בערב
אני ממתין
תודה
שלום לכולם,
הרצה לOS 50 חדששש!
יש מישהו שיכול לפרט לי במדוייק שלבים ( כמה מכלים, פתיחת סיכה- כמה לסגור במהלך ההרצה ועוד,הטסת ריחוף? וכו..)
מורכב על REX600 NITRO PRO
ההרצה מחר בערב
אני ממתין
תודה
מטלון
צוות הרכבת פ"ת
FLY bar less or FLY less
תכף הד"ר() יקפוץ אבל אני אישית דוגל בלעקוב מילה במילה אחרי מה שכתוב במדריך המצורף למנוע.
אתה יודע, אלו יפנים אם הם לא מדייקים מי שכתב את המדריך עושה חאראקירי בכניסה למפעל....
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
נערך לאחרונה על ידי ziki; 12-10-2009 בשעה 14:48:43.
אני הבנתי שלא מזמן, המהנדס הראשי של OS יצא בהצהרה שאין צורך בהרצה, פשוט לכוון סיכה ולעלות.
ויש בזה גם הגיון.
במנוע 50 הבא שלי זה מה שאני הולך לעשות
רק מה, לתת 2-3 טיסות בעדינות ואז לתת בראש, ככה המנוע מתיישב יפה במקום, עקב העבודה.
נערך לאחרונה על ידי asafsee; 12-10-2009 בשעה 14:55:35.
לא שאני לא מסכים עם האמירה - אבל איפה פורסם העניין עם המהנדס שציינת ?
מעבר לכך, אשמח לפרט עם כל מי שירצה את הטכניקה בה אני נוהג, אך לא מעל דפי הפורום ע"מ לא ליצור דיון מיותר כפי שקורה בכל פעם - המנועים שלי לרוב חזקים מאוד ועובדים לתקופה ארוכה מאוד. כל המעוניין מוזמן ליצור קשר: 0542883979
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
בחוברת כתוב לפתוח סיכה סיבוב וחצי מעבר לפתיחה הרגילה (שהיא כסיבוב וחצי).
משמעות הדבר שההרצה מתבצעת בפתיחה של 3-2.5 סיבובי סיכה.
לא מפורט כמה מיכלים אבל מצויין שנדרשת הרצה קצרה (זה כבר נתון לפירוש).
3 מיכלים לדעתי מספיקים בהחלט.
אני מבצע 2 ראשונים בריחוף ומשתדל להיות באיזור המקסימום 60% מצערת מנוע ומיכל שלישי כמו בשמחת תורה (הקפות קלילות בשטח) כמובן שבנורמל מבלי לאמץ את המנוע.
לאחר מכן סוגר סיכה לכיוון מדוייק יותר אבל שומר על מנוע מעט עשיר לכ 2 מיכלים נוספים ואז מכוון מדוייק.
בהרצה אינני נוגע כלל בסיכה הנגדית.
ליאור
אם יש לך מה לתקן תרגיש חופשי.
תמיד אשמח ללמוד על שיטה טובה יותר.
בעניין ההרצה אין הוראות מפורשות מ OS ולך יש קצת יותר ניסיון אז קדימה אני באמת מעוניין לדעת אם כדאי לבצע משהו שונה או אם אני מחמיץ משהו.
אני רוצה לראות שמישהו ינסה להפוך את השירשור לריב !!!
ציקי
נערך לאחרונה על ידי ziki; 12-10-2009 בשעה 15:18:14.
ציקי,
שמחתי להסביר לך טלפונית, וכמוך - כל אחד אחר שמעוניין לשמוע מוזמן ליצור קשר.![]()
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
אוף אתכם, הכנתי פופקורן זיתים ובירות להעביר ערב מול השרשור , עכשיו ייבשתם אותו פככככ![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
טוב, מסתבר שיותר אנשים ממה שחשבתי רוצים לשמוע אז הנה השיטה שלי. לי היא עבדה מצוין מאז ומתמיד, ואני מאמין שגם אחרים יכולים ליהנות ממנה.
אני מתחיל עם הסיכה באזור 2.5 סיבובים (אין למספר הזה משמעות אמיתית) ומניע את המנוע. בד"כ המנוע עשיר מאוד במצב הזה.
אני סוגר מעט סיכה (בד"כ המסוק יהיה כל כך עשיר עד שהוא לא ימריא ב-2.5 סיבובים) עד שהכלי מצליח להתרומם לריחוף עם טורים יציבים (נמוכים, כי המנוע עשיר - זוכרים?) ואז מבצע הקפות עדינות (לא מרחף) ללא מאמץ של המנוע.
הערה: בעת ביצוע הקפות עדינות המנוע מתאמץ פחות מבריחוף (למרות שזה לא אינטואיטיבי).
מדי פעם אני מבצע אוטורוטציה לנחיתה, זה מקרר את המנוע ומאפשר לגשת למסוק ולבדוק שהמנוע לא מתחמם.
בכיוון הראשוני אני טס כ-2-3 מיכלי דלק, ואז בכל טיסה סוגר 2 קליקים עד שהמנוע מתחיל להעלות כוח. מה שבד"כ קורה אחרי 6-8 טיסות (סביב 2 קליקים של סגירה בכל טיסה).
אחרי שהגעתי למצב שהמנוע עובד חזק, אני משאיר אותו בתערובת עשירה מעט לגלון הראשון, וזהו.
השיטה הזו עובדת מצוין, מנסיון.
הערה: יש 2 מיליון שיטות לעשות הרצה ואין נכון או לא נכון חד משמעי - מה שציינתי זו רק השיטה שהיתה לי נוחה, פשוטה ואפקטיבית.
ליאור זהבי
www.youtube.com/i3dm
[QUOTE=ליאור זהבי;92918]
מדי פעם אני מבצע אוטורוטציה לנחיתה, זה מקרר את המנוע ומאפשר לגשת למסוק ולבדוק שהמנוע לא מתחמם.
ליאור
הכל הבנתי והגיוני למעט המשפט הנ"ל
האם זה לא מיותר?
אחרי הכל המון אנשים לא יודעים לבצע אוטורוטציות וגם אלו שיודעים אינם מבצעים אותן בהרצה אבל עדיין מחזיקים במנועים תקינים.
לא הבנתי גם מה נותנת הבדיקה הזו שהרי אם קיררת את המנוע הרי שאתה לא באמת בודק את החום שהתפתח עליו.
ציקי
בקרו בגלריה שלי:
http://www.runryder.com/helicopter/gallery/64454/
אתר הבית שלי: www.FlyingDuck.co.il
ליאור, אופיר
אין לי סימוכין לנושא הזה, אולם שמעתי את זה מעוזי (טולי)
עד היום היה מקובל להריץ בשיטה של בערך 7 גלונים כאשר מתחילים מ2 וחצי קליקים בסיכה וכל פעם סוגרים מעט.
אולם נושא כיוון הסיכה ללא צורך בהרצה של 7-8 גלונים נשמע הגיוני, מאחר וכאשר המנוע רץ עשיר מאוד הוא כאילו רץ בעיסה ולא ממש עובד כמו שצריך ומתיישב טוב במקום. לעומת אם מכוונים ישר את המנוע לסיבוב וחצי בסיכה, המנוע יהיה בטווח עבודה נורמלי וכל החלקים במנוע יתפסו את מקומם. כמובן שהייתי מתחיל עם 2-3 טיסות רגועות בשביל כל תהליך "תפיסת המקום".
כמובן שזאת דעה אישית ולא ניסיון לשנות את דעתם של כולם. כל איש בדרכו ילך
נערך לאחרונה על ידי asafsee; 13-10-2009 בשעה 07:23:13.
מניסיון הרצה קלה על המסוק,2-3 טיסות מנוע עשיר ולאחר מכן החל לסגור בכל טיסה כמה קליקים עד לקבלת טמפרטורת עבודה טובה בערך 100 מעלות. כל הרצה אחרת ולא משנה איזה - ברגע שתעלה עני מדי, הלך המנוע. זה לא כמו מנוע של טיסן, כשהוא עני הוא נכבה.
אין כמו בעל ניסיון![]()
טיסות...צודק
הכוונה הייתה טובה, טעות במילה
אני לוקח את הצעת ההרצה של ליאור בשתי ידיים.
ביצוע הרצה של 2-3 מיכלים בטיסת הקפות עדינות ולא ריחוף (כמו שביצעתי עד היום) לקירור יעיל יותר של המנוע בסיכה המכוונת ל כ 2.5 סיבובים כמו המלצות היצרן.
לאחר מכן סגירת סיכה הדרגתית ומספר הטסות עשירות עד לכיוון מדוייק של המנוע.
לדעתי:
אם היה טוב לכוון את המנוע מהטיסה הראשונה לכיוון מדוייק שהוא כ 1.5 סיבובי סיכה הרי שהיצרן היה מציין זאת וזה לא מה שמומלץ על ידו בחוברת המנוע.
ציקי
לירן - לא מציע לך לסמוך על העניין שהמנוע יכבה כשהוא חם מדי. זה יהיה כבר מאוחר מדי למנוע וסימנים כמו שריטות מצד הפליטה כבר יראו מייד לאחר טיסה זאת.