שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 26

נושא: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    38
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    הכל זה תזמון- רק היום פרסמו את זה: הדפסת טיסן

    גם אני עובד על הדפסת טיסן. המכונה שאני משתמש בה עובדת בשיטה של התזת חומר ב- ink-jet ופילמורו ב- UV שכבה אחרי שכבה. אבל בניגוד לחבר'ה שבקישור שמדפיסים ניילון (אולי אפילו עם סיבי זכוכית קצוצים כחיזוק?) החומר שיוצא מהמדפסת שלי לא מאוד חזק ודי שביר.
    השימוש בטנולוגיית ההדפסה מאפשר בניית מבנים שכמעט בלתי אפשרי לבנות בצורה אחרת- פרופיל כנף משתנה, צירים והגאים אינטגרליים, חיזוקים חכמים ועוד. הבעיה היחידה היא שאני לא מתכנן מכני ולא מתכנן אווירונאוטי, אז הלכתי על משהו לא מסובך מידי.
    אחרי כמה נסיונות של דאונים חופשיים ומונעי גומי קטנים, החלטתי שדווקא יהיה קל יותר לבנות טיסן נשלט וממונע והוא אומנם יותר יקר ומסובך, אבל הסיכוי לרסק אותו קטן יותר.
    בעקבות עצה טובה שקיבלתי בחרתי במבנה של כנף מעופפת- שהוא קל וחזק יחסית, ותכננתי "שלד" לטיסן שאותו יש לצפות במעטפת (כמו טיסן בלזה).
    את המידות הבסיסיות לקחתי מ- FFF simple wing
    עם פרופיל MH45 והוספתי washout של 2 מעלות סתם בשביל העניין.
    עבור מערכת ההנעה השתמשתי במנוע הזה שהומלץ בפורום.

    מבט כללי: Click image for larger version. 

Name:	wing-bottom.JPG 
Views:	149 
Size:	178.7 קילובייט 
ID:	50313

    ובזוית: Click image for larger version. 

Name:	wing-iso.JPG 
Views:	99 
Size:	183.7 קילובייט 
ID:	50315

    מרכז כנף, קצה כנף וכנפון: Click image for larger version. 

Name:	wing-tip.JPG 
Views:	124 
Size:	229.3 קילובייט 
ID:	50318

    מחזיק מנוע: Click image for larger version. 

Name:	wing-motor holder.JPG 
Views:	105 
Size:	387.2 קילובייט 
ID:	50317

    מתקן נעילה לחופה: Click image for larger version. 

Name:	wing-latch.JPG 
Views:	112 
Size:	165.3 קילובייט 
ID:	50316

    מוט קרבון: Click image for larger version. 

Name:	wing-carbon tube.JPG 
Views:	97 
Size:	151.8 קילובייט 
ID:	50314

    מאזנת עם control horn אינטגרלי: Click image for larger version. 

Name:	wing-aileron.JPG 
Views:	117 
Size:	270.1 קילובייט 
ID:	50312

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    38
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    וכך נראים החלקים המודפסים:
    Click image for larger version. 

Name:	P1110355.jpg 
Views:	134 
Size:	149.0 קילובייט 
ID:	50322 Click image for larger version. 

Name:	P1110353.jpg 
Views:	115 
Size:	164.9 קילובייט 
ID:	50320 Click image for larger version. 

Name:	P1110354.JPG 
Views:	166 
Size:	231.7 קילובייט 
ID:	50321 Click image for larger version. 

Name:	P1110359-1.JPG 
Views:	107 
Size:	251.9 קילובייט 
ID:	50323

    היו לי כמה טעויות תכנון קטנות, אז היה צריך לשייף פה ושם, אבל בסך הכל ההרכבה הלכה חלק. החלקים הגדולים יצאו מעוותים מעט מההדפסה, אבל נראה לי שזה לא אמור להשפיע יותר מדי על יכולות הטיסה.

    החומר ממנו בנוי הטיסן רגיש לחום, כך שלא יכולתי לכסות אותו בציפוי מתכווץ, ולכן בחרתי בטייפ שקוף מאיכות מעולה:
    Click image for larger version. 

Name:	P1110379-1.JPG 
Views:	100 
Size:	189.0 קילובייט 
ID:	50324
    Click image for larger version. 

Name:	P1110381-1.JPG 
Views:	116 
Size:	290.5 קילובייט 
ID:	50325 Click image for larger version. 

Name:	P1110383-1.JPG 
Views:	121 
Size:	168.6 קילובייט 
ID:	50326
    עם קצת פינישים של צבע, מדבקות וציפוי מתכווץ שהודבק בחום נמוך:

    Click image for larger version. 

Name:	P1110390-1.JPG 
Views:	169 
Size:	304.5 קילובייט 
ID:	50328 Click image for larger version. 

Name:	P1110389-1.JPG 
Views:	125 
Size:	225.0 קילובייט 
ID:	50327

    לחופה צורה מורכבת יחסית שאינה מתאימה לציפוי ע"י פילם קשיח כמו הטייפ ולכן כיסיתי אותה עם ניילון נצמד (וקצת סופר גלו).

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    38
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    אחרי עוד קצת שיופים והתאמות הכנסתי גם את האלקטרוניקה ויצאתי לשטח ההטסה:

    Click image for larger version. 

Name:	P1110416.JPG 
Views:	125 
Size:	308.2 קילובייט 
ID:	50335

    סוללה: Click image for larger version. 

Name:	P1110411.JPG 
Views:	130 
Size:	359.8 קילובייט 
ID:	50332

    סרוו: Click image for larger version. 

Name:	P1110402.JPG 
Views:	107 
Size:	251.1 קילובייט 
ID:	50333

    מנוע: Click image for larger version. 

Name:	P1110399.JPG 
Views:	114 
Size:	203.5 קילובייט 
ID:	50334

    תכננתי להתמש בסוללת 1000mAh ולפי חישובי מרכז הכובד שעשיתי בתוכננת השרטוט זה היה אמור להיות מתאים בדיוק, אבל בפועל מרכז הכובד יצא אחורי מדי וכדי לאזן אותו הייתי צריך להשתמש בסוללת 1600mAh כבדה בהרבה.

    אני מטיס טיסנים אווירובטיים ואין לי נסיון בכנפיים מעופפות כך שנסיונות השיגור היו חוויה לימודית ואתגרית.
    הנסיונות הראשונים הסתיימו בהתרסקויות קלות שסדקו קצת חלקים באזור שבו הסוללה התנגשה בחזית הטיסן, אבל לא משהו רציני שמעט סופר-גלו לא פותר. שמתי לב שהטיסן לא מצליח להרים אף ולכן חזרתי לסוללה הקטנה יותר. עכשיו זה היה יותר טוב (כנראה שלא חישבתי נכון את המקום הרצוי למרכז הכובד), אבל עדיין כל הנסיונות הסתיימו על הדשא.

    בסוף גייסתי את הצלמת (אישתי) לשיגור, ובנסיון השני זה סוף סוף הצליח. זה מסביר גם למה הסרטון הוא באיכות נמוכה יחסית.
    אחרי trimming הוא דווקא טס ממש סבבה. טס לאט בצורה יציבה עם מצערת כמעט סגורה וגם מסוגל לזנק ולטפס כשפותחים אותה.
    ואז התחלתי להשתחצן ולנסות קצת אווירוביטיקה- גלגול, לופ, טיסה הפוכה- ופה זה נגמר לא טוב. מה שתרם זה כנראה התרופפות של פיסות הקישוט מציפוי מתכווץ- כנראה שהמגהץ היה בטמפרטורה נמוכה מדי ובזמן ההטסה פיסות התחילו להתנתק, להתנפנף ולהגדיל את הגרר (ועוד בצורה לא סימטרית).



    אמנם זה הסתיים בריסוק, אבל אני מאוד מרוצה מאיך שהתכנון שלי טס עד אז. בכלל מזה שהוא טס, למען האמת.

    ולסיום- שתי שאלות:
    1. איך משגרים כנף מעופפת? התחושה שלי בטיסה הייתה שהיא מסוגלת לטוס לאט וגם לא חסר לה כוח. בזמן השיגור לא הרגשתי נטייה קשה לאף צד או רצון להזדקר- פשוט לקח המון זמן עד שהיא צברה מספיק מהירות לטיסה יציבה ובזמן הזה היא כבר פגשה את הקרקע.
    2. את המדחף צריך להרכיב הפוך ביחס למנוע (כיתוב לכיוון הטיסה)- זה גורם לכך שהדיסקית המתאמת שמושיבה את המדחף על הציר נמצאת בחלקו האחורי, מכיון שלמנוע ציר מאוד קצר, הוא לא מגיע עד הדיסקית ואז המדחף לא יושב באופן מדויק על הציר. הפתרון הזמני שלי היה לשייף את חלקו הקדמי של המדחף עד שהוא יוכל להכנס עמוק יותר על הציר והציר יכנס לקצה הדיסקית. זה נראה לי פתרון די גרוע, וגם הצלחתי לעשות אותו רק על מדחף אחד- כל האחרים הרבה יותר מדי עבים בשביל התרגיל הזה. אז מה עושים? יש מתאם?

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    יפה מאד
    טכנולוגית הרפיד פרוטוטייפ תופסת תאוצה. לפני 20 שנה עבדתי בפיתוח הצעדים הראשונים של הטכנולוגיה הנ"ל.
    התוצאה שלך יפה מאד
    קבל כמה טיפים:
    ראשית, אתה חייב שני צבעים שונים בשני צידי הטיסן, העליון צריך להיות בהיר והתחתון כהה. בציפוי שקוף אתה תאבד את הטיסן תוך דקה
    שנית, המנוע שלך ממש, אבל ממש חלש, אתה צריך מנוע של 500-600W לקילוגרם בערך כדי להנות מההטסה של זה ( כמה שוקל הטיסן כולל הכל?)

    המראה:
    יד שמאל מחזיקה בחרטום
    יד ימין מחזיקה בשלט
    מצערת פתוחה עד הסוף
    זוית ההחזקה כמעט 90 מעלות כלפי מעלה
    סטיק ימין משוך עד הסוף- מקסימום UP
    ואם יש לך את המנוע המתאים, אתה פשוט עוזב את הטיסן והוא ממריא
    עם המנוע שלך תצטרך להוסיף תנופה

    אם תרצה, אעשה עבורך טיסת מבחן, יש לי נסיון רב ביותר עם טיסנים כאלה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Kadimah, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    982
    תודה!
    95
    הודה 56 פעמים ב 31 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    יפה מאוד. אין הרבה מקום לאסטטיקה בכנפיים מעופפות, סך הכל כולן נראות, פחות או יותר, אותו הדבר. אבל, הכנף שלך יצאה ממש יפה!

    גיל ברקאי, צורן

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    4,414
    תודה!
    2
    הודה 155 פעמים ב 138 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    פשוט מדהים !!!

    את ההורנים של הסרוו התקנת הפוך אבל לא נורא.


    בגרסה הבאה תדפיס את תושבות הסרוו שקועות ועם פינים תואמים - אולי אפילו הברגה ואום מתאים.
    בתחתית הטיסן תדפיס חריץ כדי שאפשר יהיה להתקין פיסת דיקט שיתפקד כמגלש.

    כמה עולה כזה ARC ?

    נ.ב.
    מה יצא משקל טיסה ומידות ?

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    2,014
    תודה!
    8
    הודה 526 פעמים ב 412 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    יצא יפה מאוד מה שבטוח שבניסיון הבא שלך לבנות אחד כזה זה יותר יצליח .

    לדעתי זה הרבה יותר יפה מפוליגל ועם הסטאפ הנכון זה גם יטוס יותר טוב .
    יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"

    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234


    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485



    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948




    https://www.facebook.com/asher.saportas.9

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Feb 2010
    הודעות
    2,763
    תודה!
    70
    הודה 131 פעמים ב 108 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    נראה מגניב כל הדבר הזה.כמו מדע בידיוני.
    חיים גיל תעשה תרגיל

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    מדהים.. מעניין כמה הפלסטיק הזה חזק...
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    wow !!

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    8,957
    מנחת הבית
    נען
    תודה!
    147
    הודה 548 פעמים ב 227 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    3 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    fucking aye@!
    כל הכבוד
    "If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    שרון
    הודעות
    2,675
    מנחת הבית
    אלישמע: מנחת שאישרתי ברת"א.
    תודה!
    124
    הודה 150 פעמים ב 98 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    בהחלט מלבב.
    הרעיון ב RP הוא כמו שאמרת, ליצור צורות שרק ב RP אפשר לייצר, חללים סגורים, חיבורים מובנים וכו' כאן נראה שייצרת חלקים שטוחים וחיברת, כמו בחיתוך לייזר או שאני טועה?, זה קצת מפספס את הרעיון.
    אבל כאמור, המחשבה לגמור הכל בלי לקום מהמחשב היא נהדרת.
    כמה יצא משקל המסגרת? זה לא חומר קל.
    אני מניח שאתה מדפיס על מכונות של OBJET, שים לב שכל המבנה יתחיל להתעוות בקרוב, שלא נדבר על ימים חמים!

    בהצלחה
    איציק
    Some things you can only really appreciate from above
    אתה צינור : http://www.youtube.com/user/IRonen

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    החומר של RP הוא די "מסכן" הוא מתעוות סתם מלשבת.
    זאת תכנולוגיה די מדהימה אבל שוב, החומר די מעפן.
    לעומת זאת, יש תכנולוגייה די חדשה לפחות בארץ.
    זה אותו הרעיון, אבל מניילון, וזה נעשה על ידי קרן לייזר שמתיחה אבקת ניילון לצורה.
    הבעיה, זה יקר, מאוד יקר. (וגם די כבד נראה לי)
    בכל מקרה, זאת הנדסה במיטבה, כל הכבוד!
    אני מקווה שזה לא "ינזל" לך.
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    38
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    אז קודם כל- תודה לכל המגיבים.
    וננסה לתת קצת תשובות:

    גוף הטיסן (החלקים המודפסים) שוקל בערך 250 גרם. הסטאפ בערך 150 כך שהמשקל הכולל הוא 400 גרם. מוטת הכנף 80ס"מ.
    המנוע נותן בערך 100W, ולפי הסיני מעל 400 גרם דחף (אני עם מדחף 7X6 וסוללת 3S). כך שגם בתאוריה זה מעל 250W/kg שאמור להיות מספיק לטיסן ספורט וגם בפועל- בזמן הטיסה ממש לא היה חסר לי כוח.

    כמו שהזכרתי, אני לא מתכנן אווירונאוטי וגם לא מומחה בתכנון ממוחשב, אז השארתי את התכן יחסית פשוט. הדברים ה"מעניינים" היחידים שהוספתי הם- שינוי רציף בזוית ההתקפה לאורך הכנף (washout) ומנגנון הנעילה של החופה שהוא חלק יחסית מורכב- כולל הציר- המודפס ביחד עם הגוף ואינו דורש הרכבות. לא הייתה בעיה להדפיס גם מאזנות עובדות כחלק מהגוף, אבל העדפתי להשאיר אותן נפרדות משיקולי קלות הציפוי.
    משיקולי גודל מדפסת, חילקתי את גוף הכנף לשני חצאים וכל אחד מהם למרכז וקצה כנף, אבל בעיקרון כל המבנה עם כל החלקים הפנימיים מודפס כחתיכה אחת (לא פרופילים וקורות הדורשים הרכבה).

    אבל לטכנולוגיה יש עוד מגבלות שיותר קשה לראות מיד- למשל, יש עובי מינימלי שהמדפסת מסוגלת להדפיס בצורה טובה- לכן למשל אי אפשר להדפיס את הסקין של הכנף (בלי לשלם בהמון משקל) והייתי חייב להשתמש בחומר ציפוי אחר (למרות שבתכן המתאים גם זה אפשרי). דבר נוסף הוא שהמדפסת (בטכנולוגיה שבה השתמשתי) מדפיסה עם חומר תמך עם מנת לאפשר שיפועים שליליים ו"גגות". מסתבר שתהליך ההסרה של חומר התמך הזה מפעיל על המבנה כוחות שהרבה פעמים הם יותר משמעותיים מהכוחות שהטיסן חווה בזמן טיסה- וגם זה מאוד מגביל את החופש לתכנן ולהקל במשקל.

    בחומרים, לעומת זאת, אני דווקא מבין.
    בעיקרון, החומר יחסית דומה לאפוקסי- כלומר די קשיח אבל מאוד שביר (כמו שאריות מהספגת הבדים, למשל)
    החומר שממנו הודפס הטיסן אמור להיות קצת יותר טוב מהחומרים שהזכרתם ש"נוזלים" כשהם סתם עומדים בחדר, כך שאני בהחלט מצפה שהטיסן ישמור על צורתו לזמן סביר (בלי ריסוקים,כן?). אם כי, להשאיר אותו במכונית בשמש בהחלט יתן לו עיצוב חדש.
    בכלל, יש היום המון התקדמות בתחום ההדפסה התלת-ממדית- מכונות יותר זולות (אם כי עדיין ממש לא לרמה ביתית), יותר מדויקות, ובעיקר שיפור בתכונות החומרים. לפני שנתיים בכלל לא הייתי חושב לנסות פרויקט כזה.
    כמו שציינו, יש היום מכונות שמדפיסות עם חומרים פלסטיים חזקים יחסית כמו ניילון ו- ABS ואף כאלו המחוזקים בסיבים, שלא לדבר על כאלו שמדפיסות מתכת (ושלא לדבר על המחיר שלהן).
    גם ל"אובג'ט" שהזכרתם, יש חומרים חדשים שאמורים לא להתעוות מסתם ישיבה בחדר בלי מזגן וגם כאלו שאמורים להיות פחות שבירים ולהתחיל להיות דומים יותר לפולימרים הנדסיים.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    מגניב לגמרי!
    אהבתי את הרעיון ואת הביצוע

    כל צורת השריג התלת-מימדי שמתקבלת יפה ומרשימה מאוד (לי זה הזכיר את ספיידרמן משום מה).

    תכנון השלד נראה לי בעין קצת עמוס בפרופילים ובקורות ואולי זה מוסיף לכנף משקל מיותר.
    מה משקל הכנף בטיסה? ומה השטח שלה?
    עשית לכנף גם בדיקות חוזק לכפיפה ולפיתול?
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    אפשר גם לתכנן משהו עוד יותר פשוט כדוגמת הכנף הזו שנבנתה אצלנו בקלוב בראשון.
    הפרופילים מבלזה, והחיזוק של הכנף הוא בעזרת צינור פיברגלאס שמחזק את הכנף גם לפיתול וגם לכפיפה.
    שפת ההתקפה עשויה גם מפיברגלאס, אבל רק לשם הקשיחות בפגיעה בעצמים קשים בנחיתה. אפשר להשאיר את זה כמו שעשית בכנף שתכננת - שהמדפסת תדפיס את החלק הזה.
    Name:  HPIM0894.JPG
Views: 287
Size:  211.8 קילובייט
    נערך לאחרונה על ידי Liav; 01-08-2011 בשעה 08:49:39.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    אפשר גם לתכנן משהו עוד יותר פשוט כדוגמת הכנף הזו שנבנתה אצלנו בקלוב בראשון.
    הפרופילים מבלזה, והחיזוק של הכנף הוא בעזרת צינור פיברגלאס שמחזק את הכנף גם לפיתול וגם לכפיפה.
    Name:  HPIM0894.JPG
Views: 287
Size:  211.8 קילובייט
    בשביל מה לעבוד כשאפשר לשבת ולחכות לטיסן יצא מהמדפסת?
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ציטוט נכתב במקור על ידי ebay007 צפיה בהודעה
    בשביל מה לעבוד כשאפשר לשבת ולחכות לטיסן יצא מהמדפסת?
    כתבתי לתכנן - לא לבנות!
    הכוונה, שהוא ידפיס טיסן בתכנון של הטיסן בתמונה - פשוט בהרבה מהטיסן שהוא עשה.
    אולי יש שיקולים שאני מפספס, אבל את זה הוא יוכל להגיד.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ציטוט נכתב במקור על ידי sqrt18 צפיה בהודעה
    אז קודם כל- תודה לכל המגיבים.
    וננסה לתת קצת תשובות:

    גוף הטיסן (החלקים המודפסים) שוקל בערך 250 גרם. הסטאפ בערך 150 כך שהמשקל הכולל הוא 400 גרם. מוטת הכנף 80ס"מ.
    המנוע נותן בערך 100W, ולפי הסיני מעל 400 גרם דחף (אני עם מדחף 7X6 וסוללת 3S). כך שגם בתאוריה זה מעל 250W/kg שאמור להיות מספיק לטיסן ספורט וגם בפועל- בזמן הטיסה ממש לא היה חסר לי כוח.

    כמו שהזכרתי, אני לא מתכנן אווירונאוטי וגם לא מומחה בתכנון ממוחשב, אז השארתי את התכן יחסית פשוט. הדברים ה"מעניינים" היחידים שהוספתי הם- שינוי רציף בזוית ההתקפה לאורך הכנף (washout) ומנגנון הנעילה של החופה שהוא חלק יחסית מורכב- כולל הציר- המודפס ביחד עם הגוף ואינו דורש הרכבות. לא הייתה בעיה להדפיס גם מאזנות עובדות כחלק מהגוף, אבל העדפתי להשאיר אותן נפרדות משיקולי קלות הציפוי.
    משיקולי גודל מדפסת, חילקתי את גוף הכנף לשני חצאים וכל אחד מהם למרכז וקצה כנף, אבל בעיקרון כל המבנה עם כל החלקים הפנימיים מודפס כחתיכה אחת (לא פרופילים וקורות הדורשים הרכבה).

    אבל לטכנולוגיה יש עוד מגבלות שיותר קשה לראות מיד- למשל, יש עובי מינימלי שהמדפסת מסוגלת להדפיס בצורה טובה- לכן למשל אי אפשר להדפיס את הסקין של הכנף (בלי לשלם בהמון משקל) והייתי חייב להשתמש בחומר ציפוי אחר (למרות שבתכן המתאים גם זה אפשרי). דבר נוסף הוא שהמדפסת (בטכנולוגיה שבה השתמשתי) מדפיסה עם חומר תמך עם מנת לאפשר שיפועים שליליים ו"גגות". מסתבר שתהליך ההסרה של חומר התמך הזה מפעיל על המבנה כוחות שהרבה פעמים הם יותר משמעותיים מהכוחות שהטיסן חווה בזמן טיסה- וגם זה מאוד מגביל את החופש לתכנן ולהקל במשקל.

    בחומרים, לעומת זאת, אני דווקא מבין.
    בעיקרון, החומר יחסית דומה לאפוקסי- כלומר די קשיח אבל מאוד שביר (כמו שאריות מהספגת הבדים, למשל)
    החומר שממנו הודפס הטיסן אמור להיות קצת יותר טוב מהחומרים שהזכרתם ש"נוזלים" כשהם סתם עומדים בחדר, כך שאני בהחלט מצפה שהטיסן ישמור על צורתו לזמן סביר (בלי ריסוקים,כן?). אם כי, להשאיר אותו במכונית בשמש בהחלט יתן לו עיצוב חדש.
    בכלל, יש היום המון התקדמות בתחום ההדפסה התלת-ממדית- מכונות יותר זולות (אם כי עדיין ממש לא לרמה ביתית), יותר מדויקות, ובעיקר שיפור בתכונות החומרים. לפני שנתיים בכלל לא הייתי חושב לנסות פרויקט כזה.
    כמו שציינו, יש היום מכונות שמדפיסות עם חומרים פלסטיים חזקים יחסית כמו ניילון ו- ABS ואף כאלו המחוזקים בסיבים, שלא לדבר על כאלו שמדפיסות מתכת (ושלא לדבר על המחיר שלהן).
    גם ל"אובג'ט" שהזכרתם, יש חומרים חדשים שאמורים לא להתעוות מסתם ישיבה בחדר בלי מזגן וגם כאלו שאמורים להיות פחות שבירים ולהתחיל להיות דומים יותר לפולימרים הנדסיים.





    עדיין המנוע שלך חלש
    יש לי את המנוע הזה, ישב אצלי על כנף מעופפת בנוסח שלך, הוא מצליח להטיס בטיסה סולידית ביותר, אבל ההמראה קשה איתו (מאד) שלא לדבר על האצה בנסיקה אנכית.
    250W לק"ג מתאים לטיסן עם שטח כנף גדול יותר ועם מבנה קלאסי. בכנף מעופפת הדרישה גבוהה יותר.
    שים מנוע שמספק 250W ותראה איזה הבדל עצום יהיה לך

    דבר נוסף: עבור המנוע שלך אתה צריך פרופ SF . האם זה מה שיש לך?
    נערך לאחרונה על ידי wind556; 01-08-2011 בשעה 09:33:01.
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    על הדרך ...

    מה המאפיינים של SF ?
    במה הוא שונה ממשהו אחר ?

    דק יותר ? משהו .. ?

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    607
    תודה!
    6
    הודה 23 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ממה שאני מכיר המגבלה העיקרית היא מחיר החלקים הסופיים, אני לא יודע כמה זה עולה לבעל המדפסת, אבל לקבל טיסן כזה מנותן שירות יעלה כמה אלפי דולרים בלי לחשוב פעמיים.
    מבחינת החומרים, ממה שאני התנסיתי, יש חומרים שכבר מאוד דומים לפולימרים הנדסיים, זה עדיין לא שם אבל זה קרוב וזה תחום שרץ מהר מאוד.
    אני מקבל מדיי פעם הדפסות של מספר חלקים שמתחברים לכדי הרכבה, הם עומדים יפה מאוד בהרכבה של snap fitting מה שאומר אלסטיות של עד כמה מילימטרים בלי שבר, הם גם עומדים לא רע בטמפ' יחסית גבוהות והם עומדים לא רע במגוון התעללויות. הבעיה הנוספת היא רזולוציה מינימלית של ההדפסה אבל אני מאמין שגם את זה יפתרו.

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    241
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 4 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ציטוט נכתב במקור על ידי assafwei צפיה בהודעה
    ממה שאני מכיר המגבלה העיקרית היא מחיר החלקים הסופיים, אני לא יודע כמה זה עולה לבעל המדפסת, אבל לקבל טיסן כזה מנותן שירות יעלה כמה אלפי דולרים בלי לחשוב פעמיים.
    מבחינת החומרים, ממה שאני התנסיתי, יש חומרים שכבר מאוד דומים לפולימרים הנדסיים, זה עדיין לא שם אבל זה קרוב וזה תחום שרץ מהר מאוד.
    אני מקבל מדיי פעם הדפסות של מספר חלקים שמתחברים לכדי הרכבה, הם עומדים יפה מאוד בהרכבה של snap fitting מה שאומר אלסטיות של עד כמה מילימטרים בלי שבר, הם גם עומדים לא רע בטמפ' יחסית גבוהות והם עומדים לא רע במגוון התעללויות. הבעיה הנוספת היא רזולוציה מינימלית של ההדפסה אבל אני מאמין שגם את זה יפתרו.
    אני משתמש במדפסת של אובגט בעבודה, המחיר של החומר אצלנו הוא לא בשמים, קילו של החומר של המודל עולה כ300$ וקילו של ה SUPPORT שנדרש
    בחלק מהמקומות לשם הבניה עולה 150$
    יש גם חברות ברשת שנותנות שירותים כאלו
    http://www.rapid-cast.com/ballistic_...h/pricing.html

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Nov 2010
    הודעות
    1,177
    תודה!
    18
    הודה 74 פעמים ב 58 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ניראה מאוד מרשים
    תן איזה Ctrl+P במחשב בשבילי גם...
    תומר

    TBS Discovery Naza
    Multiplex Fun Cub
    VMar RV-4
    Axial SCX10 Jeep Rubicon
    Baja 5B SS
    Hitec Aurora 9 + Dragonlink UHF

    Once upon a time:
    TREX-50O ESP , TREX-600PRO EFL, Ritewing Zephyr 2 FPV , AXN, Eflite T-34 Mentor , FMS P-51D Mustang, T-33 Mini EDF

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    607
    תודה!
    6
    הודה 23 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    ציטוט נכתב במקור על ידי Shahar_Hz צפיה בהודעה
    אני משתמש במדפסת של אובגט בעבודה, המחיר של החומר אצלנו הוא לא בשמים, קילו של החומר של המודל עולה כ300$ וקילו של ה SUPPORT שנדרש
    בחלק מהמקומות לשם הבניה עולה 150$
    יש גם חברות ברשת שנותנות שירותים כאלו
    http://www.rapid-cast.com/ballistic_...h/pricing.html
    בחישוב מהיר...
    קילו 300 דולר, רבע קילו 75 דולר.
    לפי איך שזה נראה, הוא היה צריך פה הרבה נפח של חומר תומך, קשה להעריך אבל פי חמש ממשקל המודפסים נשמע לי הערכה אופטימית מאוד זה יוצא עוד איזה 150 דולר וזה נראה לי קונסרבטיבי אני אשמח לדעת בכמה חומר תומך באמת השתמשו פה, יוצא בערך 220 דולר, לא כזה נורא האמת לפרוטוטייפ, אלא אם טעיתי בגדול במשקל חומר התמיכה.

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    607
    תודה!
    6
    הודה 23 פעמים ב 21 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: להדפיס ולהטיס- כנף מעופפת בהדפסה תלת-ממדית

    דרך אגב ראתי איפשהו דוגמא של מדחף למזלט (קוטר בערך 50 ס"מ) שמודפס ואחרי זה נעטף בשכבה דקה של קרבון.
    הם טוענים שזה עבר בדיקה בסל"ד מלא על הקרקע, כמובן שלא העלו את המזל"ט עם זה לאוויר אבל גם זה יגיע מתישהו.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. מחפש עזרה בהדפסה על פד לעכבר
    על ידי wonderd בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 29-05-2011, 14:36:50
  2. חזרה לבנות ולהטיס
    על ידי Photon בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 19-05-2011, 16:24:22
  3. תל אביב והסביבה מחפש לקנות קיט של סירה מעופפת או סירה מעופפת מוכנה
    על ידי asaflevinger בפורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 25-09-2010, 01:28:58
  4. מלאכת יד......
    על ידי b1yossi בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 28-03-2010, 22:01:55
  5. לצאת מהבית ולהטיס
    על ידי sharonx בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 30-01-2010, 20:34:05

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •