שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 34

נושא: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    על מנת לשמור על חיי המנוע / סוללה / בקר , מה עדיף , סוללה עם יותר תאים (מתח יותר גבוה) ,
    או סוללה עם פחות תאים וזרם יותר גבוה ?

    אני מדבר על מצב שלמנוע מסויים מומלץ סוללה של 4 עד 6 תאים , מה יהיה יותר טוב
    על מנת לשמור על המנוע / בקר/ סוללה וגם יתן לי את הביצועים הכי טובים ?

    מה המשמעות של קונקטור עם שטח פנים יותר גדול ? האם זה משמעותי לנו ?

    ברור לי שיש עוד פקטורים כמו גודל פרופלור/פסיעה / עומס כנף ..........

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    חשמלית העדיפות תמיד למתח גבוה וזרם נמוך מבחינת נצילות. הפסדי ההספק על הנחושת גדלים לפי
    ריבוע הזרם. מבחינה אוירודינמית יש לקחת בחשבון את תוספת המשקל ואת תוספת ההספק הנדרש להרים את הפרש המשקל לאוויר. לצערי בתחום זה אני לא מבין...
    קונקטור עם שטח פנים גדול חשוב במחברים בין הבקר למנוע. זאת כיוון שזרם חילופין זורם על המעטפת ולא בתוך חתך המוליך כמו זרם ישר (בין הסוללה לבקר).

    שחר

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    436
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    שוב התשובה לפני השאלה...

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    כלומר , לשמור על חיי סוללה / מנוע / בקר , עדיף יותר תאים ?

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    לטעמי, שים בצד רגע את השיקולים האוירודינמיים ואת יכולת החיזוי המדוייקת של שחר שידע שתשאל את השאלה, הכל יהיה תלוי בנצילות המנוע בסטאפ הרלוונטי.
    למה? כי בסופו של דבר מה שהורג את המנוע זה חיכוך פנימי וחום שמתפזר בו והורס למגנטים את החיים (ההנחה שהחוטים לא אכפת להם הזרם הגבוה).
    לכן בשביל להשוות, עליך להקים שני סטאפים שיתנו לך את אותם הביצועים מבחינת דחף ומהירות טיסה(!) ואז לבחון כמה הספק הולך לפרופ וכמה לחימום המנוע.
    אני חושב שהאמת איפשהו באמצע ולא מחייב לעלות ליותר תאים.
    אגב, לגבי משקל סוללות, אם תעלה במתח , היות וההספק הנדרש לטיסה ישאר אותו דבר בערך תוכל לרדת בקיבול כך ש"משקל ההספק" של הסוללה יכול להיות אותו דבר לשני הסטאפים.
    וניצול מסר, שחר, אני עוד מחכה לכתובות שהבטחת לי .
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    בנצי סוף סוף תופסים אותך טועה
    סלילי המנוע (ולכן גם המנוע כולו) מתחממים מהזרם שזורם דרך הסלילים (ולא החיכוך, שאמנם גם מחמם את המנוע אבל בצורה זניחה). בהספק נתון, במערכת נתונה יותר מתח נצרוך פחות זרם, פחות זרם נותן פחות חום.
    ההספק שמתקבל על הפרופ הוא כל ההספק פחות ההספק שמתבזבז על חום המנוע.
    לכן עדיף תמיד כמה שפחות זרם שיחמם פחות את המנוע.

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    תבדוק שוב, כנראה שהניסוח הסיני שלי לא הובן

    מה שהתכוונתי לומר הוא שנכון שזרם נמוך יגרום לחימום נמוך אבל בגלל שיש לך פה מערכת יש מצב שנצילות הכח על הפרופ יגרום לבזבוזים במנוע עקב העמסה של הפרופ על המנוע. ולכן בהחלט יתכן שהיחס בין ההספק שתמשוך מול ההספק שתוציא יהיה ישתנה לרעה במתח הגבוהה.
    ההתיחסות לחיכוך היתה כדרך אגב להכליל את מסכת העומסים במנוע ולעתים יש להביא בחשבון שעליה בסל"ד תביא עליה בחימום והחיכוך במיסבי המנוע.
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גבעת שמואל
    הודעות
    328
    תודה!
    1
    הודה 8 פעמים ב 5 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    דוד צודק
    כלל אצבע הוא להשתדל לעבוד בזרם נמוך על מנת למנוע הפסדים על החוטים, קוננקטורים וכמובן סלילי המנוע.ההתנגדות היא האויב של הנצילות וההשפעה שלה גדלה ככל שנזרים זרם גבוה יותר דרך המערכת.

    ולעצם הענין, היום ניתן לקנות את אותו מנוע בשינוי מספר הליפופים (שמתבטא בסופו של ענין ב KV)
    ככל שמספר הליפופים לאותו מנוע יגדל, כך יקטן ה KV והמנוע יבצע פחות סיבובים לוולט.

    אני בדרך כלל משתדל לבחור מנוע עם KV נמוך ולעבוד עם יותר תאים
    ואז נשארים עם אותו פרופ ומורידים את זרם העבודה בלי להוריד ביצועים והספק.

    אגב, ועל הדרך גם אפשר לבחור בקר לזרם נמוך יותר כמובן. והסוללות יכולות להיות בעלות קיבולת נמוכה יותר (אולם מספר תאים רב יותר)

    גבי

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    איזור השרון
    הודעות
    1,052
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    אוקי , אז למה לא להגזים , כלומר היצרן/ספק ממליץ 6 תאים אני אשים מאותו שיקול
    (עדיף מתח גבוה) 10 תאים ובכלל יוריד את הזרם ליותר נמוך , איפה הבעיה עם התיאוריה הזו ?

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Boogle צפיה בהודעה
    למה? כי בסופו של דבר מה שהורג את המנוע זה חיכוך פנימי וחום שמתפזר בו והורס למגנטים את החיים (ההנחה שהחוטים לא אכפת להם הזרם הגבוה).
    .
    ליטל כבר כתב את מה שרציתי לאמר......

    ציטוט נכתב במקור על ידי leetal צפיה בהודעה
    בנצי סוף סוף תופסים אותך טועה
    סלילי המנוע (ולכן גם המנוע כולו) מתחממים מהזרם שזורם דרך הסלילים (ולא החיכוך, שאמנם גם מחמם את המנוע אבל בצורה זניחה). בהספק נתון, במערכת נתונה יותר מתח נצרוך פחות זרם, פחות זרם נותן פחות חום.
    ההספק שמתקבל על הפרופ הוא כל ההספק פחות ההספק שמתבזבז על חום המנוע.
    לכן עדיף תמיד כמה שפחות זרם שיחמם פחות את המנוע.
    במקומות מסויימים אפילו מעלים את מתח העבודה לכמה אלפי וולטים כדי לשפר את הנצילות ולשמור על ההספק - יש לזה כמובן בעיות אחרות אבל זה בפעם אחרת.

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    משקל. וגם צריך מנוע עם KV מאוד נמוך בכדי להישאר עם אותו הפרופ.

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    1,632
    תודה!
    70
    הודה 68 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    שאלה.
    אם עדיף מתח גבוהה יותר למשל 4 תאים מאשר שלוש
    ואני מעוניין להמנוע ימשוך כמה שפחות זרם כדי לשמור על קיבולת הסוללה וזמן שהייה באויר..
    אם אני רוצה להגיע למצב שאני משייט באויר על מינימום זרם ואני יכול להשאר באויר בשיוט אז עדיף 4 תאים? השאלה היא אם אני לא בפול מנוע האם ה4 תאים עוזר במשהו? שאני למשל על רבע מנוע המנוע כביכול מקבל נניח 7V? זאת אומרת הבקר ממתג את המתח למנוע ? או שהמתח קבוע והזרם משתנה? אם קצת סיבכתי מצטער, אבל הכוונה היא שעל רבע המנוע יש הבדר בין סוללה 3 תאים לסוללה 4 תאים מבחינת זרם מתח נצילות הספק וכוי.. (לא תאורתית..)
    תודה.

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Guyazulay@ צפיה בהודעה
    שאלה.
    אם עדיף מתח גבוהה יותר למשל 4 תאים מאשר שלוש
    ואני מעוניין להמנוע ימשוך כמה שפחות זרם כדי לשמור על קיבולת הסוללה וזמן שהייה באויר..
    אם אני רוצה להגיע למצב שאני משייט באויר על מינימום זרם ואני יכול להשאר באויר בשיוט אז עדיף 4 תאים? השאלה היא אם אני לא בפול מנוע האם ה4 תאים עוזר במשהו? שאני למשל על רבע מנוע המנוע כביכול מקבל נניח 7V? זאת אומרת הבקר ממתג את המתח למנוע ? או שהמתח קבוע והזרם משתנה? אם קצת סיבכתי מצטער, אבל הכוונה היא שעל רבע המנוע יש הבדר בין סוללה 3 תאים לסוללה 4 תאים מבחינת זרם מתח נצילות הספק וכוי.. (לא תאורתית..)
    תודה.
    המנוע מקבל כל הזמן את כל המתח(וכל הזרם)מהסוללה, לא משנה מה מצב המצערת. ז"א אם בפול מצערת המנוע צורך 20A והוא רואה מתח של 14V, אז בחצי מצערת המנוע צורך עדיין 20A ורואה את אותו המתח 14V, אבל בחצי הזמן, וברבע מצערת הוא עדיין צורך 20A ברבע מהזמן.
    זו הסיבה אגב, שממליצים לבדוק את הזרם של המערכת במצערת מלאה ולוודא שהיא עומדת במגבלות הסוללה, המנוע והבקר, כי זה לא משנה אם אנו נשתמש כל הזמן רק בחצי מצערת, המערכת צורכת את מקסימום הזרם בחצי מהזמן.

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    1,632
    תודה!
    70
    הודה 68 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    זאת אומרת אם אני מחפש להיות יותר זמן באויר אז עם סוללה 4 תאים הRPM של המנוע וההספק יהיו הרבה יותר גדולים.. זאת אומרת שאני יצרוך פחות זרם ויקבל מהירות טיסה לשיוט ?
    כמו שציינתי אני מעוניין להיות כמה שיותר זמן באויר בשיוט האם עם 4 תאים אני יוכל לשייט על 5A למשל במקום 8-9A כרגע עם 3 תאים?

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,127
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Guyazulay@ צפיה בהודעה
    זאת אומרת אם אני מחפש להיות יותר זמן באויר אז עם סוללה 4 תאים הRPM של המנוע וההספק יהיו הרבה יותר גדולים.. זאת אומרת שאני יצרוך פחות זרם ויקבל מהירות טיסה לשיוט ?
    כמו שציינתי אני מעוניין להיות כמה שיותר זמן באויר בשיוט האם עם 4 תאים אני יוכל לשייט על 5A למשל במקום 8-9A כרגע עם 3 תאים?
    נכון, ואיך שלא תסתכל על זה ב-4 תאים יש לך כיבול יותר גדול ב-25% מאותה סוללה של 3 תאים.

  16. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Guyazulay@ צפיה בהודעה
    זאת אומרת אם אני מחפש להיות יותר זמן באויר אז עם סוללה 4 תאים הRPM של המנוע וההספק יהיו הרבה יותר גדולים.. זאת אומרת שאני יצרוך פחות זרם ויקבל מהירות טיסה לשיוט ?
    כמו שציינתי אני מעוניין להיות כמה שיותר זמן באויר בשיוט האם עם 4 תאים אני יוכל לשייט על 5A למשל במקום 8-9A כרגע עם 3 תאים?
    הסבר פשוט:

    נניח שבשביל לשייט (ברבע מנוע) אתה צריך כ-100 וואט של הספק (סתם מספר לצורך ההמחשה).

    סוללת 3 תאים (נניח 12 וולט) תצטרך לתת 8.3A של זרם כדי לספק 100 וואט של כוח.
    סוללת 4 תאים (נניח 16 וולט) תצטרך לתת רק 6.25A של זרם כדי לספק 100 וואט של כוח.

    אני בטוח שזה עונה לך על השאלה.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  17. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    גר בפלורנטין
    הודעות
    344
    תודה!
    4
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    הפרמטר החשוב לטיסה ובכלל הוא ההספק שהוא מכפלה של המתח בזרם.
    אם תעלה את המתח - ותיקח מנוע עם KV נמוך יותר - ובסופו של דבר תגיע לאותו הסל"ד עם אותו הפרופ - אתה תגיע לכך בזרם נמוך יותר.
    אבל אם תשמור על אותו המנוע והפרופ - אתה מעלה את הסל"ד - ואת העומס - ובכך תקבל צריכת זרם גדולה יותר...
    כדי להנות מעליה במתח, ירידה בזרם ושמירה על אותו הסל"ד, חייבים להוריד את ה - KV של המנוע.
    אחרת, יש להקטין את הפרופ - כדיל לא לעלות מעבר לזרם המקסימלי. הסל"ד יהיה גבוה יותר.

  18. #18
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    1,632
    תודה!
    70
    הודה 68 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    אוקי...
    ומה לגבי המתח...
    ב3 תאים אחרי 9V אפילו הרבה לפני המתח מתחיל לצנוח!
    מה לגבי 4 תאים ? עוד לפני שיהיה 12V היא נגמרת..

  19. #19
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    צור יגאל
    הודעות
    223
    תודה!
    3
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    יש לי הרגשה של בילבול בין כל התשובות

    בואו נחדד את השאלה
    נניח שיש לי 4 תאים זהים (של 3.7 V כ"א)
    איזה תצורה עדיפה לשהיה ארוכה יותר?
    4 תאים בטור (מתח של 14.8V)
    או
    2 תאים בטור המחוברים במקביל ל2 נוספים בטור (מתח של 7.4V)
    או
    4 תאים במקביל (מתח של 3.7V)

    בכל התצורות הנ"ל המשקל וכמות האנרגיה שעומדת לרשות הטיסן זהה

    האם יש תצורה עדיפה ? (אם אני זוכר נכון אנרגיה שווה למכפלת ההספק בזמן)

  20. #20
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    הודעות
    1,632
    תודה!
    70
    הודה 68 פעמים ב 34 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    זאת אומרת אני יכול לשים את הסוללה שיש לי כרגע 8A 3תאים
    או סוללה 6000מילי 4תאים ולטוס עדיון שעה שלמה..
    מה שמשקל לא כל כך משתנה בגלל עוד תא..
    אז איפה הרווח שלי? מה עדיף?

  21. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    כפי שכבר הוזכר בשרשור, בד"כ עדיף ללכת על מתח גבוה מפאת שיקולי יעילות של הסטאפ.

    למשל סטאפ עם 100W בכניסה ויעילות 80% מפזר 200W כחום על המנוע.
    אותו סטאפ של 100W בסוללה עם מתח יותר גבוה (וזרם יותר נמוך) יכול לתת יעילות של 85% וכך לפזר רק 150W כחום על המנוע, מה שאומר שיותר אנרגיה מגיע למנוע ואפקטיבית הביצועים משתפרים.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  22. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    3,148
    תודה!
    9
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי ליאור זהבי צפיה בהודעה
    כפי שכבר הוזכר בשרשור, בד"כ עדיף ללכת על מתח גבוה מפאת שיקולי יעילות של הסטאפ.

    למשל סטאפ עם 100W בכניסה ויעילות 80% מפזר 200W כחום על המנוע.
    אותו סטאפ של 100W בסוללה עם מתח יותר גבוה (וזרם יותר נמוך) יכול לתת יעילות של 85% וכך לפזר רק 150W כחום על המנוע, מה שאומר שיותר אנרגיה מגיע למנוע ואפקטיבית הביצועים משתפרים.
    אני מניח שהתכוונת 20W ו- 15W בהתאמה.

  23. #23
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    ציטוט נכתב במקור על ידי b1yossi צפיה בהודעה
    אני מניח שהתכוונת 20W ו- 15W בהתאמה.
    כמובן !
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  24. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    אילן, כאן נכנס ההבדל בין מתמטיקה לפיזיקה - מתמטית ההפסדים הם בריבוע לזרם,
    לכן להספק נתון נדרש - רצוי להקטין זרם - קרי להגדיל מתח.
    אבל.. כאן נכנסת הפיזיקה - קרי איזה מערכת הנעה יש לך (מנוע/פרופ/גיר) איזה טיסן (משקל/מהירות..) והנצילויות / עלויות של הרכיבים וזה יכול לשנות את המשוואה של זרם מינימלי לזרם אופטימלי
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  25. #25
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    ממשלת מאדים התחילה לגבות עמלת EMS אז הלכתי לחפש את צדק
    הודעות
    6,599
    תודה!
    58
    הודה 80 פעמים ב 65 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: מה עדיף זרם / מתח גבוה / נמוך ?

    איזה יופי שיח אלקטרונאים שלא יורדים לסוף דעתו של אווירונאוט.
    בואו נתייחס למערכת בכללות!
    הטיסן צריך לטוס במהירות שיוט מסויימת (אני ממש מציע לבחור אותה ולהתמקד בה).במהירות הזאת בשביל להוציא את מקסימום הנצילות מהפרופ יש להתאים סל"ד של הפרופ ופסיעה בכדי שלא יהיה מצב שהפרופ "יטחן" את האויר והטיסן יטוס בחצי מהמהירות של הפרופ.
    ברגע שעשית אופטימיזציה לקוטר הפרופ (כמה דחף צריך לקזז את הגרר) ופסיעתו (כמה מהירות צריך לשיוט) אפשר לגזור את ההספק.
    באופן מפתיע לאותו פרופ אופטימלי בחיבור בדיירקט דרייב תצטרך סל"ד אופטימלי אליו תוכל להגיע עם מנוע בעל KV מתאים ונצילות מיטבית בהספק הנדרש להעברה לפרופ.

    מה אני בעצם אומר? (וגם האלקטרונאים רק בשפתם , הלא מובנת כ"כ גם) עם מנוע מסויים יהיה סטאפ אחד בלבד שיביא אותך לשיוט מיטבי (ולמקסימום שהיה במינימום הספק) בהנתן מערכת אוירודינמית קבועה. העלאה של מספר התאים תקטין את החום הנוצר עקב הזרם בחוטי המנוע אך תביא לעליה בתצרוכת ההספק ממנו בשל חוסר יעילות הפרופ במצב החדש ואז שוב המנוע החביב יתחמם בגלל ההספק המבוזבז הזה.
    ולכן מה שאמרו לך בתכלס, אם תגדיל את מספר התאים תצטרך להחליף מנוע בשביל לשמור על הפרופ והסל"ד שלו.
    ואז , אילן, השאלה שלך צריכה להיות מופנית לאנשי המקצוע בתחום מכניקת הטייס והאוירודינמיקה : מהו ההספק , הפסיעה והסל"ד הנדרשים עבור טיסן X לקבלת מקסימום שהייה בקיבול הספק נתון.
    תפסיקו לשגע אותי כבר "אני מסכים עם ההוא" ו"פתאום אתה טועה " ועוד כאלו הצהרות נדושות שבגינן אני עונה לכם ב3 בבוקר במקום לישון ולחלום על ויויאן מHC

    אני אוסיף לחתימה שלי את משפט המחץ הבא:
    "אני תמיד טועה פרט לפעמים בהם אני צודק"
    Boogle ולא Google קפיש?
    על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
    צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.

    בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי



עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •