תענוג לעיניים, פשוט יפה!
לדעתי, המסמרות ו"נזילות השמן" מוסיפות המון למראה האוטנטי
שתי הערות קטנטנות:
הייתי משקיע בפרופ 3-5 להבים בכפוף לתת הדגם של הספיט
ואגזוז...הייתי מחפש אגזוז יותר דיסקרטי וכן מוסיף את האגזוזים המקורריים בשני צידי הגוף
רן ענבר
חשבתי על פרופ 3 להבים
לגבי האגזוז אני יחשוב בנתיים ככה עד שנמצא משהו יותר סמוי
רן ענבר (05-05-2017)
יופי של עבודה ותוצאה!
בחרת לך תכנית מאד לא פשוטה לעבוד ממנה (יש לי גם את התכנית של CAP) והתוצאה נאה מאד.
בהצלחה בטסט פלייט!
לגבי המשתיק/אגזוז, יש לי ניסיון די פושר עם הדברים האלה, בד"כ המנוע עובד קצת פחות טוב איתם (מעט מדי דיחוס למיכל הדלק), יותר רועש (בגלל תכן אקוסטי לקוי), ואם הם בתוך חלל חיפוי המנוע, אזי הם גם גורמים לו לעיתים להתחממות יתר.
להטסה בקיץ הישראלי - הייתי נשאר עם המקורי.
מדהים, תודה על השיתוף! מחכים לסרטון טיסה..
Sent from my SM-G920F using Tapatalk
יפה מאוד, תענוג לעיניים![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
תודה רבה חברים בקרוב נעלה טיסת טסט פלייט
נקווה לבשורות טובות זה הסקייל הראשון שאני בונה
יצא לי משקל יחסית כבד 3750 ק״ג
מנוע 4 91 אמור לקחת אותו
עשיתי בדיקות מרכז כובד והכל מסודר פיקס אין סיבה לבעיות
נחזור עם בשורות טובות בעזרת השם(:
נערך לאחרונה על ידי idan69; 05-05-2017 בשעה 17:43:25.
עבודה יפיפיה ומושקעת בפרטים עידן במיוחד לאור העובדה שזה טיסן הסקייל הראשון שאתה בונה!
אני מקווה שתמשיך לשתף אותנו גם בטיסני הסקייל הבאים שתבנה!
לאור המשקל שציינת האם תוכל לתת בהערכה (לפי מדידה מהתכנית) את שטח הכנף?
בסופו של דבר מה שקובע זה עומס הכנף..
בכל מקרה מאחל לך טיסת בכורה מוצלחת!
כיף לראות! עבודת ה-detailing ו-weathering יפהפיה!
בהצלחה בטסט! מחכים לסרטון...
יפה מאד!!! טיסנים בונים באהבה או...
תודה על השיתוף, בהצלחה בטסט![]()
Precision Aerobatics - Fly low... The ground is the limit...
ברוך הבא בהצלחה בהמשך
נערך לאחרונה על ידי saportas; 08-05-2017 בשעה 07:02:01.
יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948
https://www.facebook.com/asher.saportas.9
idan69 (06-05-2017)
עידן, תחשב את *שטח* הכנף... ואז תחלק את משקל הטיסן בשטח הכנף... זה ייתן לך את עומס הכנף
idan69 (06-05-2017)
נו רבותיי, אז אחרי שעידן יחשב את עומס הכנף, מה הלאה?
מה בדיוק אמור לעשות עם התוצאה? לא להטיס? כן להטיס? סתם לספר לחבר'ה? מה?
אני מציע להיות מעשי - הטיסן כבר בנוי ומאובזר, עידן מדווח שהוא גם מאוזן, אז מה שנותר זה פשוט לבצע טיסת מבחן לא?
עידן - כפי שציינת הוא קצת כבד יחסית לגודלו, מה שאומר מהירות הזדקרות כנראה יחסית (בהשוואה לטיסן ספורטיבי 'רגיל') יותר גבוהה.
קצות הכנף המחודדים יכולים לגרום לו לנטייה להפיל כנף בהזדקרות קרי, כנף אחת תזדקר לפני השנייה.
כל מה שכל זה אומר הוא שרצוי לבצע ריצת המראה ארוכה ככל שהמסלול מאפשר, להימנע מפניות חדות במהירות איטית, בעיקר בגובה נמוך, ולבוא לנחיתות ראשונות במהירות גבוהה יותר (מהמקובל נניח עם טיסן ספורטיבי).
כל זה ידוע לטיסנאי עם ניסיון הטסה.
במידה ואין לך ניסיון רב, אתה תמיד יכול להיעזר במטיס מנוסה יותר לטיסה הראשונה.
אגב, אם רוצים, מומלץ לחקור את תכונות הטיסה במהירות נמוכה, בגובה רב במהלך הטיסה הראשונה.
שני דברים שאני עושה לשם כך כוללים (א) דימוי של נחיתה כלומר, סגירת מצערת, האטה, הרמת אף קלה, וצפייה בהתנהגות הטיסן, ו-(ב) אני נוהג לבצע היפוכי כיוון תחת עומס כדי לראות האם יש 'הפתעות'.
דבר זה ניתן לביצוע בקלות רבה - הכנס את הטיסן לפנייה חדה יחסית (הטיית כנף של 45 עד 60 מעלות) ובמהלך הפניה תן מנה נדיבה של מאזנות לגלגול בכיוון ההפוך.
במידה והטיסן ביצע היפוך כיוון חלק ותקין - הכל טוב, במידה ולא והטיסן נכנס לסחרור למשל, אזי תדע למה לצפות וממה להיזהר בהמשך.
בכל מקרה יש לך מנוע יחסית גדול וחזק (לגודל ומשקל הטיסן) אז בקטע הזה אתה כנראה 'מסודר'.
חוץ מזה, בהצלחה כבר אמרנו?![]()
merkur (07-05-2017)
ארז תודה לקחתי את הטיפים שישי הבא נקווה שהכל ילך חלק
עבודה יפה, בהצלחה בטסט
מטוס יפיוף עד כאב.
תשמע\תקרא , אתה ב2 קילו שלמים מעל מטוס סקיילי אחר שבעברי הרחוק הייתי מטיס.. עדיין קיים המטוס ההוא. דומה במבנה הכנף - מאתגר להטסה
לא חישבתי לך את עומס הכנף במדויק..אולי גבוהה מ12 גרם לדצ'..וזה המון.
הכנף שלך מדויקת לסקייל והפרופיל דק יפה ומאתגר.. כל הפרטים יחד אומרים שתצטרך ריצה ארוכה להמראה, הקפות סובלניות ומסלול מאוד סלחן עם אופציית חרומים מבורכת.
כיולים ולסרוואים לשני מצבים..מניח שאתה יודע את אלו.
להמנע בפניות חדות לשמור על מהירות יחסית גבוהה. אלו לא עצות כל כך ברורות ובכתיבה זה לא ממש עזרה
אבל כדאי לקחת נשימה להתכונן , מקסימום יטוס טריינר.
מטוס ממש יפה.
idan69 (07-05-2017)
עידן,
תתחדש! יופי של טיסן וסכימה מבורכת.
נסה להטות המשתיק לאחור עד כמה שניתן. הוא ממוקם בזוית קריטית שעלולה ליצור מערבולות דווקא על אזור שורש הכנף בטיסן שנוטה להזדקר באגרסיביות.
ממליץ להיות נדיב עם מרכז כובד קדמי. לקחת עוד כ-10% קדימה מהמומלץ בתוכנית.
בהצלחה!
בברכת נחיתות טובות,
אבי סירוטה
ביום שישי נהיה יותר חכמים מקסימום ילך לפח נבנה אחד חדש רק בגודל שמתאים ל30cc לפחות
ככה בטוח שטח הכנף יהיה מספיק גדול וזניח למשקל הטיסן
כרגע הטיסן יחסית קטן ויושב עליו המון משקל כנראה שרוב הסיכויים שהטסט לא יהיה מוצלח
אבל עד שלא נטיס לא נדע חח
לא לפח!!
מדריך לא ברור לבלוק נתון במצב טיסה, בהנחה והעסק מ מ ש משובש.
ריצה מהירה , ניתוק עדין, טיפוס לגובה בשיפוע הכי מתון שאפשר, תיישר ,צבור מהירות , פניה מתואמת ברדיוס ממש גדול, אם האף רוצה ליפול תן לו בלי למשוך חזק סטיק..חכה כמה נשימות ואז להיתיישר , לצבור מהירות ,ושוב לצבור גובה ..למשוך עדין עדין
תנשום. הכי חשוב לנשום. לחטוף בלאקאוט מחוסר חמצן בראש זה באסה.. אם מעבורת החלל נוחתת בגלישה , גם הספיט הזה יכול
אם הטיסה מסתבכת , לישמור על מהירות גבוהה, לבוא לפיינל בהמרחק משוער כפול ממה שאמור היה להיות.בפיינל עצמו להוריד מנוע עד סרק (לא במכה) לגלוש עם אף ישר בנטייה לנוטה מטה "קצת" כזה.. לא להרוג מהירות ולא להציף ולא נעליים,
אם לא נגמר המסלול בגדרות בולדרים ופרות..
תעשה צילום יפה לפרטי הסקייל החדשים של שיוף בגחון וקצת בכנפיים!
תיהיה פסימי תשפוט בחומרה , אם יש סיכון לסביבה , ואתה בגובה ויש שיפוט לכוון הריצפה למקום ריק. כך תעשה.
תוריד לסרק מנוע. אולי זה ישרוד.
אין לראות בכתוב מדריך או הוראות מדויקות לארוע עתיד להיות
אלו הם הגיגים או קווים כלליים בהתייחסות למצבים שונים בטיסה.
נערך לאחרונה על ידי edgarfov; 07-05-2017 בשעה 23:24:35.
נו איך היה הטסט?
refael191 (17-07-2017)