שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 10 מתוך 10

נושא: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    התאמנתי היום בסימולטור על הקפות. למרבה הפתעתי גיליתי שאני עושה בקלות הקפות הדוקות ומדוייקות בדיוק לפי מה שאני רוצה, בקושי צריך לגעת בסטיקים... עברתי לשמיניות שגם הן היו מדוייקות וחלקות - הייתי בעננים. רק כשניסיתי לנחות גיליתי שהמסוק השתגע, הוא סירב להסתבסב במקום לפוזיציה של tail in וכל פעם שניסיתי לסבסב אותו הוא תיקן חזרה. מוזר! נזכרתי שלאחרונה הגדרתי מקש להגדרת מצב הג׳יירו והבן שלי שיחק בסימולטור לפניי (סרטון בקרוב..). הקשתי עליו והכל הסתדר, הייתי על מצב rate.
    זה העלה לי שאלה - מדוע מנחים מטיסים מתחילים באופן גורף להתחיל להטיס במצב Tail Lock? ברור לחלוטין שבrate אין מצב לתרגילי 3D ואני יכול גם להבין רציונל של ללמד בסיס להטסה שיתאים בעתיד ל3d, אבל מצד שני יש סגנונות טיסה שבהם המטיס ייהנה מאד ממצב rate לדעתי, למשל fpv או סתם טיסה ספורטיבית.
    האם יש באמת מצבים שבהם נהוג או עדיף להטיס בrate?
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    בגלל שלהטיס לא תלת מימד מטורף לא נחשב להטיס פה בחבורה ...
    נערך לאחרונה על ידי guy1a; 03-11-2011 בשעה 20:29:44.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    מיקום
    כרמיאל
    הודעות
    1,008
    תודה!
    9
    הודה 54 פעמים ב 46 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    התאמנתי היום בסימולטור על הקפות. למרבה הפתעתי גיליתי שאני עושה בקלות הקפות הדוקות ומדוייקות בדיוק לפי מה שאני רוצה, בקושי צריך לגעת בסטיקים... עברתי לשמיניות שגם הן היו מדוייקות וחלקות - הייתי בעננים. רק כשניסיתי לנחות גיליתי שהמסוק השתגע, הוא סירב להסתבסב במקום לפוזיציה של tail in וכל פעם שניסיתי לסבסב אותו הוא תיקן חזרה. מוזר! נזכרתי שלאחרונה הגדרתי מקש להגדרת מצב הג׳יירו והבן שלי שיחק בסימולטור לפניי (סרטון בקרוב..). הקשתי עליו והכל הסתדר, הייתי על מצב rate.
    זה העלה לי שאלה - מדוע מנחים מטיסים מתחילים באופן גורף להתחיל להטיס במצב Tail Lock? ברור לחלוטין שבrate אין מצב לתרגילי 3D ואני יכול גם להבין רציונל של ללמד בסיס להטסה שיתאים בעתיד ל3d, אבל מצד שני יש סגנונות טיסה שבהם המטיס ייהנה מאד ממצב rate לדעתי, למשל fpv או סתם טיסה ספורטיבית.
    האם יש באמת מצבים שבהם נהוג או עדיף להטיס בrate?
    הי גיל
    לפי התיאור שלך זה לא נראה תופעה של ג'ירו מכוון למוד מצב (rate mode ) או למוד זווית (head lock)
    אני מטיס כל הזמן עם נועל זנב במציאות ובסימולאטור ומעולם לא היתה לי בעיה שאחרי טיסה לא הצלחתי לשים את הזנב במוד של tail in .
    אכן פעם לא היו ג'ירו עם מוד נועל זנב ואכן הטיסו בחוג בקרת קצב, אני מסכים שלהטיס עם בקרת קצב (rate mode) זה הרבה יותר קשה ומאתגר ומי שמצליח להגיע לתרגילים יפים באופן הזה בהחלט מגיע לו כל הכבוד
    כי זה מאוד קשה , כל הזמן צריך לשמור על הזנב.
    ברוך השם ויש לנו גי'רו נועל זנב, הדבר מאפשר להגדיל את טווח התרגילים וגם לעשות אותם יותר בקלות מבלי לדאוג יותר מדי לזנב.
    דבר נוסף וחשוב שעל מנת שתוכל להטיס מסוק בחוג קצב (rate) צריך להקפיד מאוד על כיוונים מכאנים נכונים (על ה-0 המכאני עבור סל"ד נתון) כך שתהייה התנגדות לטורק של המסוק ע"י להבי הזנב.

    סגנון טיסה זה דבר מאוד אינדיבידואלי , יש כאלו שמאוד נהנים מטיסות סקייל רגועות ועדינות ויש כאלה (מודה אני) שאוהבים את הריקודים באוויר.
    בשביל לרקוד באוויר , מה לעשות, צריך נועל זנב ועדיף כמה שיתר איכותי ומדויק.
    אייל
    052-4291-103

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    תודה אייל אבל נראה לי שלא הבנת. כל התופעות הנ״ל קרו לי בסימולטור. ככה שזו סוגייה רק של מצב הג׳יירו כי בסימולטור אין כיוונים מכאניים
    בrate היה נוח מאד לבצע פניות והקפות רגועות - ממש כמו להטיס טיסן, הזנב עוקב אחרי הראש בעצמו וניתן להסתפק כמעט רק בתנועת הaileron כדי לבצע שמיניות, אבל היה קשה לסבסב בציר הrudder כי הוא כל הזמן תיקן לפי הראש. בtail lock לא הייתה שום בעיה לסבסב בציר הrudder אבל כל פנייה כמו גם ביצוע הקפות ושמיניות, דרשו כפי שאנחנו רגילים תיאום בין הaileron וה rudder. עכשיו, בטיסת fpv למשל אני מניח שיש יתרון בהטסה פשוטה ככל הניתן ובתנועה חלקה בסיבובים, לכן נראה לי שדווקא הטסה בrate תהיה מוצלחת עבור fpv, לא? גיא איך אתה מטיס fpv עם המסוק? ניסית פעם בrate?
    במסוק המציאותי אני מטיס קבוע בtail lock, רק שאלתי את עצמי האם נכון להתייחס למצב rate כאל ״ג׳יירו לא עובד״ או כאל ״ג׳יירו עובד בצורה אחרת שמתאימה למצבים אחרים״, ולאילו מצבים?
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    כן
    ניסיתי בלי נעילת זנב, לא ב PFV אלא בהטסה רגילה. הקפה.

    לא יודע אם זה טוב או לא כי הייתי לחוץ ולא נהניתי .. ( כניראה ללא סיבה .. )

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    גיל, לנעילת הזנב אין כל קשר לסגנון הטיסה
    נסה להטיס רגיל, לרחף, עם המסוק שלך ללא נעילת זנב ותראה את ההבדל
    ואל תתייחס בעניין הזה לסימולטור, הוא לא משקף את המציאות במדוייק.
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    חלק בלתי ניפרד מתהליך כיוונון מיקום סרבו זנב על הבום ... לא ?

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    עלתה לי שאלה נוספת בנושא הזה: אם למעשה אין מצב שהג׳יירו כבוי אלא רק ברירה בין rate ל tail lock, אז כשמכוונים זנב לפני שמכוונים גיין לTail Lock, הרי קודם מכוונים שהזנב יהיה באמצע בלי תזוזות לצדדים, במצב rate. האם אין משמעות כאן מעבר לכיוון המכאני של הזנב גם לערך הגיין של הג׳יירו במצב rate? אני לא זוכר שמישהו דיבר איתי על כך כשהסבירו לי איך לכוון או שקראתי על זה, אבל זה נשמע לי רלוונטי.. או שלא?
    ועוד שאלה על הדרך - מה המשמעות באופן כללי של ערך הגיין שנקבע לג׳יירו במצב rate? ואם כן כיצד מכוונים?
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    ערך הגיין ב RATE לא חשוב מכיוון שאתה לא מטיס במצב הזה, אחרת בהחלט צריך לכוון אותו.
    שים ערך ברירת מחדל (בערך באותו גיין שהגדרת ב HH) רק כדי שלא יהיו בעיות בכיוונים.

    באופן עקרוני כיוון הגיין גם במצב RATE מתבצע כמו במצב HH - תעלה עד שתתחיל לראות HUNTING ואז תוריד כמה קליקים.
    בהצלחה.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: למה בעצם לא מטיסים בhead rate?

    תודה אלעד,
    זה מה שחשבתי, רציתי להיות בטוח
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

נושאים דומים

  1. [עזרה!] spektrum dx6i dual rate
    על ידי iluha בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-05-2011, 19:51:23
  2. [מדריך] הסדנא של מוטי - סרטון הדרכה בנושא Dual Rate & Expo
    על ידי bartovmoti בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 16-12-2010, 19:58:20
  3. האחריות של הסיני על סוללות ,מה בעצם נותנת ?
    על ידי amnon בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 12-06-2010, 13:20:10
  4. מה זה בעצם סוללה דור 3, 4 או 5????
    על ידי dvireini בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 08-11-2009, 10:52:51
  5. לא קשור לנושא, בעצם אולי (דבקים)
    על ידי naorc123 בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 24-11-2008, 20:41:20

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •