למה בעצם לא מטיסים בhead rate?
התאמנתי היום בסימולטור על הקפות. למרבה הפתעתי גיליתי שאני עושה בקלות הקפות הדוקות ומדוייקות בדיוק לפי מה שאני רוצה, בקושי צריך לגעת בסטיקים... עברתי לשמיניות שגם הן היו מדוייקות וחלקות - הייתי בעננים. רק כשניסיתי לנחות גיליתי שהמסוק השתגע, הוא סירב להסתבסב במקום לפוזיציה של tail in וכל פעם שניסיתי לסבסב אותו הוא תיקן חזרה. מוזר! נזכרתי שלאחרונה הגדרתי מקש להגדרת מצב הג׳יירו והבן שלי שיחק בסימולטור לפניי (סרטון בקרוב..). הקשתי עליו והכל הסתדר, הייתי על מצב rate.
זה העלה לי שאלה - מדוע מנחים מטיסים מתחילים באופן גורף להתחיל להטיס במצב Tail Lock? ברור לחלוטין שבrate אין מצב לתרגילי 3D ואני יכול גם להבין רציונל של ללמד בסיס להטסה שיתאים בעתיד ל3d, אבל מצד שני יש סגנונות טיסה שבהם המטיס ייהנה מאד ממצב rate לדעתי, למשל fpv או סתם טיסה ספורטיבית.
האם יש באמת מצבים שבהם נהוג או עדיף להטיס בrate?
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9