תגובה: עוד שאלה על גיין - והפעם, נדידת זנב קלה שמאלה (?)
זה לא ממש קשור גיא. מה שקובע את טווח הפסיעה בלהבי הזנב זה האורך של הציר עליו נע הסליידר, והוא מוגבל פיזית באורכו. אני לא יכול להוסיף עוד פסיעה כי נגמר הציר בנקודה מסויימת. המצב כרגע הוא שבין הנקודה בה המסוק מרחף ישר בrate לבין קצהו הפנימי של הציר (תנועת האף ימינה) יש לי משמעותית פחות מרווח לעומת הפער מהקצה החיצוני של הציר (תנועת האף שמאלה). נראה לי הגיוני שיהיה פער כזה כיוון שבאופן שגרתי בטיסה ישר הזנב צריך להתנגד לנטיית האף להסתובב שמאלה בגלל המומנט הסיבובי של הרוטור הראשי (אם אני טועה במונחים, יתקנו אותי המהנדסים.. אני מניח שהכוונה ברורה) ולכן הזנב מראש צריך להיות בזווית פסיעה כזו שדוחפת את הזנב שמאלה וכך לייצב את המסוק ישר. הזזת הסרבו על הציר או לחלופין שינוי אורך הפושרוד, עניינם איתור הנקודה הנכונה של הסליידר על הציר שבה הפסיעה אופטימלית כך שהמסוק מאוזן ישר, אך הם לא ישנו את מרווח הטווח לשינוי הפסיעה להטיית הזנב ימינה או שמאלה. מה שכן עשוי לשנות כאן הם שני משתנים אחרים - האורך של להבי הזנב, ומהירות הסיבוב שלהם שקשורה ישירות הרי לסל״ד המנוע ומהירות הרוטור הראשי. עכשיו, כאן עולה שאלה פיזיקלית שאין לי שמץ של מושג מה התשובה עליה, עד כמה כאשר כל יתר הנתונים נשארים זהים, משפיעה מהירות המנוע (וכנגזרות שלה מהירות הרוטור הראשי ורוטור הזנב) על יחסי הכוחות בין המומנט של הרוטור הראשי שדוחף את אף המסוק שמאלה לבין הרוטור הראשי שדוחף את אף המסוק ימינה? אולי לסוגיית המצערת שלי יש השפעה עקיפה כאן שלא חזיתי מראש.
ואם אני מבלבל בשכל תענו בחיוך, אני אבין את המסר
עברו הרבה שנים מאז שהתעסקתי במונחים מעולם הפיזיקה.
נערך לאחרונה על ידי Friman; 25-11-2011 בשעה 22:23:46.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9