שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 50

נושא: Mountain Models Eva Sport - שרשור בנייה (או יותר נכון, הרכבה ;))

תצוגה בשכבות

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Mountain Models Eva Sport - שרשור בנייה (או יותר נכון, הרכבה ;))

    כבר קרוב לשנה שאני משתעשע ברעיון של בניית טיסן בלזה. הרעיון התחיל בלבנות טיסן מתוכניות, והתחיל להתפתח לתכנון של בניית כנף מעופפת מבלזה לfpv, אבל נקטע משיקולי זמן וסדר עדיפויות בתקציב; אחר כך ניסיתי את כוחי בבנייה של גלשן אוויר ממונע בתכנון עצמי, אבל הכלי לא הצליח לטוס ממש.. ובשלב מסויים החלטתי להניח את הפרוייקט בצד לבינתיים. החלטתי ללכת על בניית טיסן מקיט, כי אחרי כל ההנאה מהתכנון העצמי והבנייה של הגלשן אוויר, עדיין נותרתי מתוסכל מזה שבסופו של דבר הוא לא טס. פתחתי כאן לפני כמה חודשים שרשור התייעצות, ובסופו של דבר החלטתי ללכת על קיט של חברה שלמיטב הבנתי לא כל כך מוכרת בארץ - EVA sport של Mountain Models.
    אז מי הם Mountain Models? מדובר בחברה אמריקאית שמייצרת קיטים חתוכים בלייזר ברמה גבוהה למדי; בRCGroups הקיטים שלהם מאד פופולריים, קראתי המון חוות דעת חיוביות על כמה דגמים שלהם; לעומת זאת בכל פעם שקראתי ביקורות ״לא משהו״ על קיט של יצרן אחר, איפה שהוא השתרבב המשפט ״it's not like building a Mountain Model's kit, you know...". אז בגלל שזה הקיט הראשון שאני בונה מזה 20 שנה, ורציתי בנייה כמה שיותר חלקה בלי אילתורים וצורך להמציא פתרונות יצירתיים חדשים, החלטתי ללכת על קיט של MM.
    בחרתי כקיט ראשון את הEVA (Extrimely Versatile Aircraft) sport. מדובר בטיסן במוטה של 104 ס״מ, כנף תחתית עם פרופיל סמי סימטרי, ודיהאדראל קל. בחרתי בו גם משיקולי מחיר (הקיטים של M.M לא זולים, וגם המשלוח של הקיט מארה״ב לא זול בכלל, וזה יחסית טיסן קטן ולא מאד יקר מבין המבחר שלהם), גם בגלל שרציתי טיסן כנף תחתית, ובעיקר בגלל הרשמים המאד חיוביים בשרשור לגביו בrcGroups- גם על הבנייה הנוחה שלו וגם על התנהגות הטיסה, שתוארה כמצויינת.
    הקיט: http://www.mountainmodels.com/produc...2e4f8492952730
    השרשור: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=462380
    היה לי גם חלק גדול מהסטאפ שמתאים לו בבית (מנוע 2830 1000kv, בקר 30A, 4 סרבואים 9 גרם), וזה תרם לשיקולי הבחירה בו.
    אחד הדברים הנחמדים בטיסן הזה זו האפשרות לבנות לו 3 סוגי כנפיים שונות, שכולן מתאימות לאותו גוף מבלי שצריך לעשות שום שינוי בגוף במעבר מכנף לכנף; מלבד כנף הספורט (אותה הזמנתי) ניתן להזמין קיט לבניית כנף 3D, וקיט לבניית כנף Biplane; ככה עם טיסן אחד, אפשר להנות מכמה סגנונות הטסה שונים, ומ״לוק״ שונה. אמנם כנף הBiplane נראתה לי מדליקה, אבל מצד שני חששתי שתהיה לי מורכבת לבנייה ראשונה, ולגבי ה3D- זה לא מה שאני מחפש כרגע. כנף הספורט תוארה בrcGroups כבעלת מעטפת טיסה רחבה מאד, יציבה ונוחה להטסה למתחילים ובעלת יכולות אווירובטיות ספורטיביות למטיס ברמה הבינונית פלוס, יכולת גלישה יפה וכו׳... אז הלכתי על כנף הספורט.
    הזמנתי את הקיט, הזמנתי ציפויים ומגהץ (ועוד כמה פיצ׳יפקעס) מהסיני, והופ הגענו ל250$ כולל הקיט והמשלוח... יותר ממה שתכננתי, אבל יש לי די ציפויים לעוד 4-5 טיסנים לפחות, מגהץ שהייתי צריך, וקיט מושקע לבנייה (שהגיע אחרי 3 שבועות של עיכוב במכס):
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371565326.625774.jpg 
Views:	327 
Size:	66.9 קילובייט 
ID:	92275
    הכל הגיע ארוז יפה, מסודר ומקוטלג, עם הרבה ניילונים ופצפצים:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371565474.578435.jpg 
Views:	325 
Size:	59.9 קילובייט 
ID:	92276
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371565536.363736.jpg 
Views:	311 
Size:	57.2 קילובייט 
ID:	92277
    וגם חוברת מסודרת וברורה, עם המון תמונות, טיפים לבנייה וכל מה שצריך לבנייה:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371565605.914031.jpg 
Views:	298 
Size:	60.9 קילובייט 
ID:	92278
    טוב, ישב הכל שבוע על המדף, והנה הזדמן יום חופש עקב מחלה והתחלתי לבנות את הגוף. אז קודם כל: לבנות טיסן עם דבק מהיר, בזמן שיש לך דלקת עיניים - לא חכם!!! כמעט הגעתי למיון מהאדים של הדבק. עשיתי הפסקה לכמה ימים וכשהמצב השתפר המשכתי...
    אחד הדברים שמבחינים בהם מייד זה רמת החיתוך הגבוהה בלייזר- כל החלקים חתוכים באופן מלא בלי שצריך לשייף ולחתוך כלום, עם זיזים ברוחב רבע מ״מ שמחזיקים את החלקים ללוח. הדיוק בחיתוך הוא פשוט מדהים בעיניי- בבניית הזנב ישנם למשל חלקים שמשתלבים זה בזה כמו פאזל, ברמת דיוק של רבע מ״מ בערך... והכל חתוך מדוייק ויפה, בכל הלוחות בעוביים השונים. עוד דבר שעלה לי כמה פעמים בראש במהלך הבנייה, זה משפט שכתב לי אדי בשרשור שלי על התייעצות לגבי קיט לבנייה- ש״קיט זה לא בנייה, זה הרכבה בלגו״. לגו אמרנו? איזה כייף! שעות על גבי שעות העברתי כילד על השטיח עם ערימת קוביות לגו צבעוניות, וחוברות דגמים שאבא אסף לי מחו״ל... מי שבילה חלק ניכר מילדותו עם קוביות הLEGO כמוני- יודע שיש ״מגה בלוקס״ ושאר חיקויים סיניים, ויש את הקסם של LEGO - החוויה הזו של להתחיל מלהרכיב אוסף קוביות לא קשורות בחיבורים מדוייקים אך ללא צורה כללית ברורה, כשאט אט ככל שמתקדמים מתגבשת הצורה הכללית.. אז מתחילים להבין מה מבדיל Lego מיתר החקיינים- הגאונות שבתכנון, שבה כל פרט מקבל את המקום הנכון, מהבסיס. החוויה של הרכבת גוף הטיסן החזירה אותי בדיוק לתחושה הזו: החלקים חתוכים בדיוק מושלם, ומתחברים אחד לשני בצורה שבהתחלה לא ברור למה ומדוע (כמובן שהצצתי קדימה בחוברת בכל שלב כדי להבין למה ומדוע..); ככל שמתקדמים נחשפת הצורה הכללית, וכל חלק שחובר בשלבים הקודמים- מוצא את מקומו ותפקידו באופן מושלם ככל שמתקדמת הבנייה. כשראיתי את הלוחות הדקים והשבירים של הבלזה נבהלתי בהתחלה, אבל ככל שהתקדמתי בבנייה למדתי להעריך את החוזק המבני שנשען על תכנון נכון ולא על גושי בלזה כבדים ותו לא. בקיצור, מי שאוהב לגו, ויודע להעריך תכנון נבון, ייהנה מאד מהרכבת הקיט הזה, ולהערכתי (וממה שקראתי) גם מבניית הקיטים האחרים של Mountain Models.
    אז אחרי הברברת, עוד כמה תמונות מתהליך הבנייה:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566250.807974.jpg 
Views:	276 
Size:	78.4 קילובייט 
ID:	92279
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566268.772887.jpg 
Views:	260 
Size:	79.6 קילובייט 
ID:	92280
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566285.322407.jpg 
Views:	340 
Size:	83.3 קילובייט 
ID:	92281
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566285.322407.jpg 
Views:	340 
Size:	83.3 קילובייט 
ID:	92281
    בשל הדיוק הגבוה בחיתוך, החלקים משתלבים זה בזה כמעט בלי רווחים כלל; לכן הומלץ לי אישית על ידי היצרן (כמו גם על פי המלצת החוברת) להדביק כמעט אך ורק עם דבק CA דליל; אכן כך עשיתי, למעט כמה נקודות שהשתמשתי בCA מדיום וכן באפוקסי בחיבור כן הנחיתה. ההדבקה בCA מאד נוחה, והעובדה שהחלקים משתלבים זה בזה ללא כל רווחים מביאה להדבקה טובה מאד עם הCA. בהתחלה עבדתי ללא מזלפים לדבק, בהמשך קיבלתי מזלפים שהזמנתי והם באמת עוזרים לעבודה מדוייקת ונקייה יותר (וחסכונית יותר בדבק).
    והנה ממשיכים לציפוי הגוף העליון בבלזה:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566554.076373.jpg 
Views:	257 
Size:	78.4 קילובייט 
ID:	92282
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566570.123451.jpg 
Views:	250 
Size:	58.3 קילובייט 
ID:	92283
    ואחרי שיוף החלק התחתון של הגוף והקימור העליון:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566588.695232.jpg 
Views:	265 
Size:	72.9 קילובייט 
ID:	92284
    הרכבת מייצבי הכנף וההגאים:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566633.564152.jpg 
Views:	288 
Size:	64.0 קילובייט 
ID:	92285
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566683.822218.jpg 
Views:	256 
Size:	65.9 קילובייט 
ID:	92286
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566711.464022.jpg 
Views:	267 
Size:	85.2 קילובייט 
ID:	92287
    חיפויי הגלגלים נבנו ממספר לוחות בלזה שהודבקו יחד, ושוייפו לחיפויים מעוגלים ויפים:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566768.111328.jpg 
Views:	253 
Size:	61.1 קילובייט 
ID:	92288
    והנה עם בסיס החופה בנוי (החופה מונחת עליו לשם התמונה, אחרי שאצפה את הבסיס אדביק אותה אליו):
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566829.128650.jpg 
Views:	291 
Size:	64.8 קילובייט 
ID:	92289
    זהו, הגוף גמור. החלטתי להמתין עם הציפוי עד שאסיים לבנות את הכנפיים, כדי שאחליט על סכמת הצבעים הכללית יחד (יש ציפויים בכחול כהה, אדום ולבן, כולם מלאים ולא שקופים). עקב עומס ממגוון סיבות (יום נישואים, שיפצור הרחפן, לימודים לבחינת התמחות) הפרוייקט המתין שבוע ללא התקדמות; ואולי גם כי חששתי מבניית הכנף קצת . בסופו של דבר היום התחלתי כנף אחת, ובסה״כ הלך די בקלות:
    Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1371566998.362231.jpg 
Views:	286 
Size:	75.3 קילובייט 
ID:	92290
    לא רואים את זה בתמונה, אבל גם בתכנון הכנף יש הרבה חשיבה; שפת ההתקפה היא לא פשוט לוח בלזה מחורץ שמודבק בניצב לחלק הקדמי של הפרופילים, כמו שראיתי בקיטים אחרים, אלא שילוב מבני של 3 לוחות שונים, שיחד משתלבים גם אל תוך הפרופילים עצמם ובכך יוצרים מבנה חזק ומחובר היטב.
    נשאר להדביק חיזוקי דיקט תעופתי למקומות בהם יעבור מוט הקרבון במרכז הכנף, לסגור את הD box ולחבר את תושבת הסרבו. ואז כנף שנייה, ו... לצפות. לאחר מכן רק לחבר את המייצבים וההגאים למקומם, לחבר את האלקטרוניקה, גלגלים, לבנות את תושבת המנוע, כיוונים ו... להטיס? מקווה מחר לסיים את הכנפיים ואולי גם להתחיל לצפות, ומחרתיים לסיים לצפות ולמתקן את האלקטרוניקה. יש מצב לטסט פלייט בסופ״ש, נראה אם אצליח למצוא מתנדב תותח לטסט פלייט

    תמונות מההרכבה הסופית של החלקים, של הציפויים, של הטיסן הגמור וכמובן של טיסת המבחן- בימים הקרובים... בכל אופן בינתיים אני יכול לומר שהקיט של הEva Sport קולע בול להגדרה של אדי - אכן כמו הרכבה של לגו, ואחלה לגו שבעולם. נכון לשלב הנוכחי- ממליץ בחום למי שמתלבט לגבי בנייה של טיסן ראשון, ומוכן להשקיע טיפ טיפה בקיט איכותי, ומהנה מאד לבנייה.
    נערך לאחרונה על ידי Friman; 30-09-2013 בשעה 21:58:22.
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  2. המשתמשים 2 הודו ל Friman על הודעתו:

    אננס (19-06-2013),bna016 (19-06-2013)

נושאים דומים

  1. תגובות: 210
    הודעה אחרונה: 21-03-2014, 10:41:07
  2. שרשור בניה /הרכבה של SKYMASTER MIG-29
    על ידי MCMF בפורום פורום JET-ים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 02-05-2013, 08:08:23
  3. בנייה\הרכבה של Easy Glider pro
    על ידי נועם ג בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 03-01-2012, 11:48:47
  4. סקירה - שרשור הרכבה Eflite T-34 mentor 25e ARF
    על ידי liorz055 בפורום סקירות טיסנים
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 09-07-2011, 02:32:20
  5. שרשור הרכבה ל Pursuit החדשה שלי - P.i.m.P My Boat
    על ידי גיא חנוך בפורום פורום סירות ומפרשיות
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 22-06-2010, 11:27:39

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •