שלום לכולם,
אז לפני פרויקט הדגל של חישמול הסטילטו שהעלתי כאן http://www.efly.co.il/forums/showthr...EC%E7%F9%EE%EC

בחרתי להתחיל בפרויקט קצת פחות שאפתני, לא סתם טריינר גדול אלא כלי עם יכולות ספורטיביות ואיורובטיקה בסיסית טובה. הבחירה נפלה על הסופר דקטלון.
הנה הלינקים לטיסן ולאלקטרוניקה הראשית:
טיסן - Decathlon .46 EP/Glow Balsa/Ply Airplane 1591mm - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...91mm_ARF_.html
מנוע - Turnigy Aerodrive SK3 - 4240-740kv Brushless Outrunner Motor - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_Motor.html
בקר - TURNIGY TRUST 70A SBEC - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html
סרוואים - TrackStar TS-400MG Digital - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...trSearch=400mg
סוללה אחת מהסיני - Turnigy 5000mAh 4S 20C - http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9177
וסוללות 50C מסיני אחר - http://www.aliexpress.com/item/New-1...701613721.html
פרופ עץ 12X6

המידע שמצאתי ברשת בפורומים שונים הכיל לא מעט באגים והפניות לשיפורים, אך להפתעתי הדגם הנוכחי חף מהרבה מאד מאותם באגים, אך בכל זאת אי אפשר שהכל יהיה מושלם...

נתחיל במילת אזהרה - זה לא טיסן למתחילים ולא טריינר קלאסי! עוד למתחילים, לקיט מצורפות הוראות בניה מינימליות - סט של תמונות עם מספר מילים על כל שלב, רצויה הבנה טובה של תהליכי בניה או להיעזר במדריך\חבר מנוסה.

ההרכבה עצמה (למי שמנוסה כמובן...) פשוטה יחסית ומהירה. יש צורך בחיזוק הדבקות בגוף ובמיוחד באיזור תושבת המנוע.
כן הנסע הראשי והחיבור שלו בתחתית הגוף נראים חזקים ובריאים (ייבדק בנחיתה הראשונה...). מכלול הגלגל האחורי נראה קצת יותר חלש אך עדיין סביר.
מבט אל הגוף המורכב:


הרכבה ראשונה "על יבש"


מכלול המנוע והבקר דורש חיזוק בהדבקה - ניתן לראות גם את החופה הקדמית שרגישה קצת לכיפוף (חופה נשלפת עם מגנטים)


הסוללה שקועה עמוק בתוך הגוף. הנגישות קצת קשה אך יש מקום מספיק לשינוי מיקום בעת הצורך (במיקום הסטנדרטי מרכז הכובד יצא מדוייק)


מכלול הכנף - בנוי היטב, כולל בתי הסרוואים ומוטות התמיכה


הקאוול בנוי היטב מפיברגלס ונראה די חזק - מישהו בייצור שכח לפתוח את פתחי האוורור והיה צורך לנסר אותם בעדינות...


אחרי חיבור האלקטרוניקה הגיע הזמן לבדוק גם את הטרניס החדש שלי. לקח קצת זמן להסתגל לכיוונונים השונים בשלט אך בסופו של דבר בוצע בינד (עם המקלט הסטנדרטי), היפוך סרוואים וקליברציה של הבקר - נראה בסה"כ תקין.

מספר תהיות:
1. מכלול הזנב נראה קצת עדין, ראיתי פוסט של מישהו שביצע חיזוק ע"י פושרודים בין מייצבי הגובה והכיוון, אך זה בוצע בדגם קודם, ועקב סטאפ של ניטרו - בגלל הויברציות (גם במטוס האמיתי יש כבלים כאלו לחיזוק). מה דעתכם, מומלץ להוסיף? ואם כן מאיזה חומר?
2. למומחי הטרניס - גם אחרי הקליברציה לבקר, המנוע נכנס לפעולה רק אחרי כ- 10-20% מצערת ומשם ממשיך רציף עד למכסימום. זה מצב נורמלי? (בדקתי את כל הסטאפים - הכל בדיפולט בלי שום עקומה דיפרנציאלית).
3. אין לי מד סלד אך יש לי מד מתח\זרם טוב - מהי צורת החיבור האמינה ביותר לקבלת נתוני משיכת הזרם מהסוללה?

ועכשיו תשאלו איך זה שהיפיוף הזה עדיין לא עלה לאוויר... חוק מרפי בהרכבה הסופית נשאר לחבר רק את הספינר, ובלי משים הצלחתי לגזור את המתאם מאלומיניום... עכשיו צריך לחכות למשלוחה.

אשמח להתייחסויות

לואיס