אני חדש בתחום ומטיס ולא תמיד בהצלחה KING 3 חשמלי היום אני מתלבט אם לעבור לדלק בגלל מוגבלות זמן ההטסה בחשמלי.אני כל כך נהנה אבל זה קצר למרות שקניתי סוללה נוספת.
מה יותר יקר חשמלי או דלק ואני מתכוון לא רק הרכישה?
מה היתרונות והחסרונות ?
אני חדש בתחום ומטיס ולא תמיד בהצלחה KING 3 חשמלי היום אני מתלבט אם לעבור לדלק בגלל מוגבלות זמן ההטסה בחשמלי.אני כל כך נהנה אבל זה קצר למרות שקניתי סוללה נוספת.
מה יותר יקר חשמלי או דלק ואני מתכוון לא רק הרכישה?
מה היתרונות והחסרונות ?
ואווו אתה לא יודע מה התחלת פה![]()
חשמלי :
נטו עוצמה זמן טיסה קצר פחות טיפולים עלות סוללות יקרה !
ניטרו :
טיפולים ותחזוקה שוטפת זמן ארוך בטיסה ועם מנוע 55 אותה עוצמה כמו של חשמלי !
אני אישית היום רוצה לעבור לניטרו רק בגלל
הזמן שאני יכול להשיג באוויר במיוחד בתרגילים !
מבחינת הטיפולים וכוח כמעט ואין על החשמלי
אבל שוב כל אחד וההעדפה שלו !
כל זה היה בקצרה בטוח שתקבל תשובות יותר ארוכות
ומנוסחות הרבה יותר וזה גם יעזור לך להתלבט יותר !
בסופו של דבר צא תתרשם ואז תחליט !
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
+1
![]()
תמיד עדיף ממונע, אחרת המסוק לא יטוס
אבל אם תשאל לדעתי,עדיף ממונע בחשמל
לדלק אין שום יתרון מלבד זמן אויר רציף.
החשמלי יותר נקי, יותר זמין,ואפילו יותר חזק גם במסוקים הגדולים. ניתן להטיס בהרבה מקומות שעם דלק לא תוכל להטיס, תחזוקה נוחה וקלה יותר ועם מחירי הסוללות היום זה יוצא הרבה הרבה יותר זול מדלק.
בשורה התחתונה חשמל יותר זול, ובהרבה.
אבל יש את המכורים לריח הדלק , אין את זה בחשמלי
מה שכן, אין לך דוגמה טובה בבית להכיר באמת את התחביב הזה, המסוק שלך הוא אחד הגרועים בעולם, אם לא הכי גרוע. כשתתחיל להטיס מסוק אמיתי ההתייחסות שלך לזמן באויר תשתנה ותראה שהזמן שמספק מסוק חשמלי באויר לרוב האנשים הוא יותר ממספיק.
אם תרצה עזרה והכוונה, אתה מוזמן להתקשר
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
צחי באותה מידה אפשר גם להגיד על ניטרו !
אי אפשר לדעת איך תתרסק ואם הלך מנוע ?!
בחשמלי המנוע הרבה יותר זול מניטרו (114$ לעומת 200$+)
עלות סוללה היום מגיע בלחץ ל-100$ מהסיני (40C)
לעומת זאת יש תחזוקה שוטפת בניטרו כמו מיסבים פלאגים.....
בחשמלי אתה צריך רק לשמן את המיסבי מנוע ואתה באוויר !
איפשהו עדיף חשמלי מבחינת תחזוקה וביצועים אבל הניטרו היום
יכול לתת מענה לביצועים ולזמן הטיסה לעומת החשמלי !
בסופו של דבר זה חישוב כלכלי מול רמת ביצועים וזמן טיסה שהוא רוצה !
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
כאן הגודל והתקציב קובעים.
אם אתה בכיוון של להישאר בקטגוריית המסוקים הקטנים קרי 400-500 אך לעבור לאיכותי אז הפיתרון האידיאלי הוא חשמלי.
אם אתה בכיוון של מסוקים גדולים וזמן הטיסה כמו שציינת קריטי לך אז הפיתרון המתאים הוא ניטרו.
במסוקים הגדולים 90 הניטרו כלכלי יותר מהחשמלי.
במסוקי 50 זה כבר תלוי בסטאפ של המסוק אך הפערים מצתמצמים לכיוון החשמלי וכאן כבר יש התלבטות ועל מה לחשוב לפני שקונים.
במסוקי 500 ומטה אין התלבטות, חשמלי זו הבחירה הנכונה למרות שלמסוקי 500 יש הסבות לניטרו אבל זו הוצאה שאני לא בטוח שהיא כדאית מבחינה כלכלית.
לדעתי האישית היתרון הבולט ביותר במסוק ניטרו ללא קשר לגודל,כוח ליכלוך זה הנשמה שיש למסוק (רעש,עשן וכו...) מה שחסר מאד בחשמלי.
מי שמטיס את שניהם מבין על מה אני מדבר.
שגיא, עוד לא נתקלתי במישהו שריסק מסוק נייטרו "והלך" לו המנוע, אבל כן נתקלתי בחברה
חדשים שריסקו אין ספור פעמים מסוקים חשמליים ודפקו את הסוללות שלהם-כולל אותי!
תחזוקה? פלגים? אני מזמין אותך לשאול כל מי שמכיר אותי, כמה פעמים החלפתי מייסבים( שאגב
עולים 60ש"ח בלחץ) וכמה פעמים החלפתי פלגים- אולי פעם פעמיים בשנה. גם לתחזק צריך
לדעת, כולל את החשמליים.
שורה תחתונה, לדעתי זה עניין של אהבה והרגל, למרות שאני אוהד מושבע של נייטרו, לפעמים בה
לי להשתעשע עם איזה מפלצת חשמלית בעלת 12 תאים המסובבים להבי 710
צחי
אין ספק שלחשמלי יש עוצמה מיותרת אבל....
אני כבר התחלתי לפזול לניטרו ולגבי המנוע ניטרו
זו רק הייתה דוגמא צחי אני יכול לספר לך שחבר
החליף כבר 5 מנועים בשנה ! אז הכל תלוי גם בתחזוקה
וגם ברמת ההטסה שלך ! אני לא הייתי מתקרב לפני שנה
למסוק כזה גדול ! לא רק בגלל המחיר אלא גם בגלל רמת ההטסה
שכתוצאה מזה היה עלול לעלות לי בהרבה חלקי חילוף![]()
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
אינך חייב להסכים, זה לא משנה את העובדות
בהטסת דלק אתה "שורף" עלות של סוללה אחת לכמה הטסות במחיר הדלק עצמו.
הסיכוי שסוללה תלך לפח בעקבות ריסוק הוא קטן מאד, במהלך השנים שאני מטיס (ותאמין לי שריסקתי) רק פעם אחת סוללה הלכה.
מחירי הסוללות היום כל כך בזול שאין לזה כמעט משמעות, אתה משיג היום סוללה למתחיל ב450 בעלות של 10$ לסוללה טובה, ו18-20$ לסוללה משובחת ביותר.
אתה כנראה שוכח כמה עולה לך הדלק.
ואני מדבר כרגע על מסוקים עד הגודל של ההוריקאן 550- מעבר לזה החישוב משתנה ולא לשם אני מכוון את דברי.אילו היית מדבר על טי רקס 600 אני מאמין ששם העלות מתחילה להתאזן, אבל לא לעבור את עלות ההטסה בדלק.
אגב, כמה עולה לך דלק ל50 הטסות? חישבת פעם? שזה אורך החיים הממוצע לסוללה הכי זולה שעולה 10$
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
עודד, החישוב שלך הוא קר ולא נכון אז בו נדייק בבקשה.
דלק ל 50 טיסות עולה יותר מסוללה של 10$ אבל...
1. אתה לא מטיס מסוק 500 או 600 עם סוללה של 10$.
מסוק 500 מטיסים עם סוללה של כ 50$ ומסוק 600 עם סוללות יקרות יותר.
2. זמן טיסה של 500 או 600 חשמלי מגיע עד ל 6 דקות וגם זה בלחץ בעוד שבמסוק דלק 8-10 דקות זה סטנדרט.
3. הכוח של מסוק חשמלי דועך במהלך הטיסה מה שלא מורגש במסוק ניטרו שמכוון כהלכה.
4. אתה לא מגיע לשטח עם פק בודד, הרוב מחזיקים 3-4 פקים לכן תשלש את הסכומים מסעיף 1 אלא אם אתה מגיע לשטח להטיס 6 דקות וללכת הביתה.
5. קיים סיכון ממשי לנזק לסוללה בריסוק מסוק חשמלי ולכן הנזק הכספי בריסוק גבוה יותר, מי שאומר אחרת פשוט לא מבין על מה הוא מדבר.
אז מה מושך בחשמלי?
1. יש כאלו שלא אוהבים את הדלק,הריח,שמן,לכלוך,רעש וכל ההתעסקות לכן רוצים כלי אלגנטי בנוסח חבר ושגר (לדעתי הם מפסידים).
2. כלי עם יותר כוח וביצועים טובים יותר (בא על חשבון זמן טיסה).
אני יודע את זה השאלה אם אתה בטוח בזה ?![]()
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way
נכון ועכשיו לשאלה העיקרית ....
מה קורה שאתה מרכיב מנוע בעוצמה של 3 וחצי כוח סוס ?!
עם בקר חזק וסוללות של 40 C 50 מתפרץ ???![]()
בכבוד רב,
שגיא אדיר
T-Rex 700N LE
V-Bar SL Pro
Ys 120 3D
DX8
תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way