בנצי,


כמה שאתה מתפלמס על הפיכת המקלדת לאנגלית... כבר היית יכול לעשות את זה 8 פעמים לפחות...

ה-'ביטויים' במהם אני משתמש; כלומר הקביעה לגבי הספק הדרוש להגדלת סל"ד כזו או אחרת, מקורם בספרי הפיסיקה הקלאסית של סירס-זימנסקי, בנושאי חשמל ומכניקה, מתקופת לימודי התיכון.

כן, למרות שזה קרה במאה הקודמת, הדברים נכונים באותה המידה כיום.


מה שעוד נכון; מנועי בראשלס עדיין לא היו אז...


אבל ישנן אמיתות מסוימות גם לגביהם, עליהן כולנו מסתמכים למעשה.
אחת מהן היא נתון ה-'סל"ד לוולט' המאפיין מנוע כזה; מה שמתקרא על ידינו 'kV'...

על סמך נסיונות אמפיריים, קבעו אחרים איפה כדאי שהמנוע ימוקם; ביחס לנתונים המחושבים, כדי שְׁיִישׂרוֹד וגם יפעל באופן יעיל.
על אלה אני מסתמך בקביעתי את תחום ה-70-80% מהסל"ד המחושבים, כסל"ד המטרה.

אם אתה סבור שתחום זה פסול, נמק בבקשה. אני מאזין.


לגבי מידות אמיתיות למדחפים, בהמרה משלושה תאים לשניים...

אם המדחף היה 10x4.7 עם שלושה תאים; אז עם שניים, כדאי לנסות ולהשתמש ב-11x4.7.
יש לוודא שהמנוע מושך היטב וגם לא מתחמם.
למידות מדחפים שונות, יש לבחור באופן דומה; הגדלה באינצ' (או שניים, שלושה במנועים גדולים), חצי אינצ' בקטנים. ניתן לשחק גם עם הפסיעה, כדי להשיג את המטרה.