שלום,
יש בכוונתי לחבר סוללת לתיום לסטרטר ,האם לא צריך לחבר בקר בינהם על מנת שלא להרוס את הסוללה מוקדם מדי ?
שלום,
יש בכוונתי לחבר סוללת לתיום לסטרטר ,האם לא צריך לחבר בקר בינהם על מנת שלא להרוס את הסוללה מוקדם מדי ?
לא צריך שום בקר,
רק שים סקו'ץ על הסטרטר ,תלחים לסטרטר את אותו הקונקטור של הסוללה אבל בזכר.
וזהו יש לך סטרטר נייד.
סוללה מומלצת:
2200 mah 3s 25c
Dx7
trainer solo star -ז"ל
su 29 3D קרש חשמלי
su 29 3D קרש דלק
EXTRA 300 EPP מהסיני.
וכל סוגי טיסני הקאפה.
אך אני מגן על הסוללה שלא תהרס ,שלא תרד מהמתח המותר ? האם זה עניין של "שים לב" ...
תודה.
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
השאלה איזה מנוע אתה הולך להניע?
מנוע 32 37 ללא קושי
מנוע 50 55 אפשרי בהחלט אבל מתחיל להיות גבולי.
מנוע 91 מומלץ 4 תאים.
מנוע הייפר 50 .
גבולי לגבי מספר התאים בסוללה? או גבולי ביכולת להניע באופן כללי?
תודה.
אותו דבר
אם המנוע חדש עם קומפרסיה חזקה או לחילופין מעט מוצף יתכן ותתקשה להניע אבל באופן כללי לא אמורה להיות לך בעיה מיוחדת.
הסטרטרים הנפוצים בשוק נועדו למתח עבודה של 12V
מצבר רכב נותן כ 14V ותחת עומס כ 12.5V.
סוללת ליפו 3 תאים מלאה נותנת 12.6V ותחת עומס כ 11.8V אך רק כשהיא מלאה לגמרי.
מהר מאד היא יורדת לאיזור של 11.5V ואף פחות.
זו הסיבה העיקרית שסוללת 4 תאים עדיפה וכדאי שתהיה גם עם C גבוה על מנת שתעמוד בזרם ולא תתחמם.
התכוונת כשהאלטרנטור פועל (המנוע מונע) מתקבל מתח של 14V פלוס מינוס.
מצבר תקין ללא טעינה במנוחה (ללא עומס) מתח הדקיו יהיה 12.3-12.5, תחת עומס ירד בתלות בעומס - אם יועמס לעומס המאכסימאלי אליו מתוכנן המצבר מתח ההדקים לא אמור לרדת מ- 10V בקירוב, אם יורד יותר מזה הרי שהמצבר לאטעון\תקול\בסוף חייו.
תודה ,הסוללה שיש לי היא 2500 MAH 40 C
תבדוק שעתיים אחרי סיום טעינה, המתח שאתה מציין לא "טיבעי" למצבר עופרת.
ציקי,
מה שיוסי מתכוון הוא שאחרי שעתיים המתח אמור לרדת לסביבות ה 12.7V-12.5V
13.8V זהו מתח "חם" כלומר מייד אחרי סיום הטעינה.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti