ציטוט נכתב במקור על ידי lior_bar_ami צפיה בהודעה


שים לב שגיא,
הטירקס אמנם נמכר בעלות של 725$ לעומת ה- X5 שמגיע ל- 1100$, ז"א 275$ יותר - האמנם?
הסרוו זנב שמגיע עם ה- 550E הוא DS620 - סרוו שיועד במקור ל CYCLIC, לא לזנב. לעומת זאת במחיר שציינתי ל- X5 אתה מקבל DS650, שהוא ה TOP END של ALIGN לזנב.
בקר המהירות שמגיע עם ה- 550E מתאים לזרמים של עד 75A, במידה ותרצה לשדרג מנוע בהמשך - כמו שכולם עושים עם כל המסוקים של ALIGN (החל מ- 250 וכלה ב- 700), תהיה חייב לשדרג בקר. (עלות נוספת של 130$ לבקר "זול" של GAUI, או יותר לבקר "יקר" יותר של החברות המובילות - דוגמאת CC, KONTRONIK וכו')
המנוע שמגיע עם ה- 550E הוא מקורי ALIGN (כן ההוא מהסעיף הקודם שלרוב מחליפים - בד"כ לעקרב, השקעה של עוד 120$), לא ניחן ביעילות גבוהה, וגם מייצר 20W פחות (מוצהר) בהספק המתמשך שלו. ה- GAUI לעומתו מגיע עם SCORPION מקורי וללא צורך בשידרוג כלשהו.

עלות הרכיבים שציינתי בשירשור הם מחירי MAP, ז"א המחירים המוצהרים / מומלצים ע"י היצרנים לשוק, כאלו שכל מטיס יכול לראות באתרים השונים - סביר להניח שניתן לחסוך עלויות אפילו יותר על אותם הרכיבים ע"י פיזור הקנייה מאתרים שונים, ומציאת דילים טובים יותר.

בכל מקרה על הפרש שעומד על 50$~ של סטאפ מול סטאפ, אני חושב שבסופו של יום אין פה מסוק שהוא כדאי יותר לרכישה, גם לא מבחינת עלות/תועלת - למרות החיבה היתרה שלך לטירקס
לגבי מי יותר טוב? כמו שאמרתי לעודד, תאלץ להמתין ולקבל את חוות הדעת שלי בעוד כ 20-30 טיסות...
את הוויכוח הזה ניתן להמשיך ללא סוף .....
המחירים שלך אולי תואמים לאתר של הליידירקט (helidriect.com)
כי אם תסתכל באתר של פליינג הובי המחירים קצת פחות ממה שציינת.
ואני מדבר על בקר כגון קאסטל ומנוע של סקורפיון.... ואם תחפש טוב תמצא
גם בהרבה פחות ממה שצינת כמו שאני מצאתי מנוע אליין 91H ב-160$
והתמונת מסך נכונה ללקוחות לא רשומים כי לקוח רשום מקבל עוד הנחה......
שלא נדבר על המחירים שאני מקבל שם......
אין ספק שה-X5 עורר בי התענינות אבל לצערי אני אוהד מושבע של אליין
ללא אינטרס עיסקי כזה או אחר..... כי בסופו של יום בשבילי הוא הוכיח את עצמו
בעלותו ובביצועיו..... למרות שכמו שאתה יודע אני אוהב למתוח את הגבולות של המסוקים
שלי לכן אני תמיד משדרג את המנועים במידת הצורך ומוסיף שידרוגים למיניהם.