שים לב שגיא,
הטירקס אמנם נמכר בעלות של 725$ לעומת ה- X5 שמגיע ל- 1100$, ז"א 275$ יותר - האמנם?
הסרוו זנב שמגיע עם ה- 550E הוא DS620 - סרוו שיועד במקור ל CYCLIC, לא לזנב. לעומת זאת במחיר שציינתי ל- X5 אתה מקבל DS650, שהוא ה TOP END של ALIGN לזנב.
בקר המהירות שמגיע עם ה- 550E מתאים לזרמים של עד 75A, במידה ותרצה לשדרג מנוע בהמשך - כמו שכולם עושים עם כל המסוקים של ALIGN (החל מ- 250 וכלה ב- 700), תהיה חייב לשדרג בקר. (עלות נוספת של 130$ לבקר "זול" של GAUI, או יותר לבקר "יקר" יותר של החברות המובילות - דוגמאת CC, KONTRONIK וכו')
המנוע שמגיע עם ה- 550E הוא מקורי ALIGN (כן ההוא מהסעיף הקודם שלרוב מחליפים - בד"כ לעקרב, השקעה של עוד 120$), לא ניחן ביעילות גבוהה, וגם מייצר 20W פחות (מוצהר) בהספק המתמשך שלו. ה- GAUI לעומתו מגיע עם SCORPION מקורי וללא צורך בשידרוג כלשהו.
עלות הרכיבים שציינתי בשירשור הם מחירי MAP, ז"א המחירים המוצהרים / מומלצים ע"י היצרנים לשוק, כאלו שכל מטיס יכול לראות באתרים השונים - סביר להניח שניתן לחסוך עלויות אפילו יותר על אותם הרכיבים ע"י פיזור הקנייה מאתרים שונים, ומציאת דילים טובים יותר.
בכל מקרה על הפרש שעומד על 50$~ של סטאפ מול סטאפ, אני חושב שבסופו של יום אין פה מסוק שהוא כדאי יותר לרכישה, גם לא מבחינת עלות/תועלת - למרות החיבה היתרה שלך לטירקס

לגבי מי יותר טוב? כמו שאמרתי לעודד, תאלץ להמתין ולקבל את חוות הדעת שלי בעוד כ 20-30 טיסות...