תגובה להודעה: מחמם פלג אוטומטי

נכתב במקור על ידי
igalr
זה נכון שצריכת הזרם של פלאג הוא בסביבות 2A
אבל צריכת הזרם של המעגל מהסוללה הוא הרבה יותר נמוך בערך 0.5.
פלאג בטיסן צריך 1V-2V כדי להתחמם כפועל יוצא של ההתנגדות הפנימית הזרם הוא כ 2A-1A
כלומר צריך להשקיע 1W-6W כדי לחמם פלאג במנוע ניטרו .
מתח המקלט הוא כ5V כלומר צריך למשוך 0.2A - 1A כדי לספק את ההספק הדרוש לחימום
כל המספרים הם בקירוב מספק כדי להבין חימום הפלאג שקול פחות או יותר לפעולה של סרוו בעומס כך שאין מה לדאוג במיוחד לאור העובדה שכשנפעיל את מחמם הפלאג שאר הסרווים לא יהיו בעומס.
החישובים נכונים אבל לא רלוונטים לעובדה כי:
1-למען בטיחות טיסה אתה לא רוצה שהמקלט\סרוואים יהנו ממשהו שהוא פחות ממתח מלא ורציף.
2- הסרוואים כן עובדים יחד עם מעגל הפלג מהסיבה הפשוטה שברגע שהמחמם\On board עובד הרי שגם סרוו המצערת עובד וכמוהו שאר הסרוואים בין אם בהסעה, פיינל או סתם עמידה בשמש ובדיקת הגאים.
3- בלי קשר למנגנון ההגנה\ניתוק לאחר כ-15 שניות שעליו מצהיר היצרן הרי שפלג פגום עם פיח או תערובת דלק לא תקינה (לא שרוף\מקוצר) בהכרח יכול לצרוך יותר זרם וכך להרוס את המתח הדרוש למקלט ולסרוואים.
שווה לתת לבחור ליפו משלו וכולם מבסוטים.
בברכת נחיתות טובות,
אבי סירוטה