בזמן האחרון אני עובר תקופה לא קלה ...
עוברות לי מחשבות על מסוק דלק.
יש לזה כמה סיבות ...
1. מסוקים גדולים חשמליים ידרשו התארגנות מיוחדת בגלל סוללות הענק שלהם
2. מסוקי דלק יותר זולים
3. אני ניפעם מהעוצמה שיש בהם
מה אני צריך לדעת על הנושא הזה ?
אם אני רוצה מסוק מתחילים דלק ( אני מניח שזה יהיה 90 ? )
ואין לי שום דבר שקשור בטיסני / מסוקי דלק בבית ...
מאיפה מתחילים ?
לצורך השוואה, טיסן חיפה מציעים שטאל דלק ב 2000 שח כולל דלק והדרכה ...
זה ניראה לי זול יחסית ..
המסוק מיועד לטיסות נורמאליות וריחופים .. לא תלת מימד בשום מקרה.
תודה.
אני ממליץ לך לקחת אך ורק align - לא כי הם המסוקים הכי טובים (אולי הם כן, אולי הם לא, למי אכפת - הם עובדים יופי) אלא כי החלקים זמינים מאוד ויש עסקאות קומבו זולות. הירובו, קיושו וכו' - אתה מתחתן עם היבואנים וזו חתונה שבה אתה האישה.
יש לך כבר שלט? אם כן, איזה?
יש לך כבר נסיון בהטסת מסוקים? אם כן, איזה?
אתה יכול לבחור בין ה600 ל700. מבחינתי אין תחרות וה700 לוקח. יש המון, המון 700 למכירה כמשומשים ולרוב הם מגיעים מאנשים שיודעים מה הם עושים. הנה דוגמא לאחד - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=33752 נראה כמו מסוק שמור עם ציוד טוב, אולי תצליחו להסתדר על מחיר שיהיה סביר לשניכם. בגדול 700 הולכים בין 3700 ל4200, זה מחיר סביר לשלם, מעבר לזה כבר עדיף לקנות סופר קומבו מחו"ל, כמו זה:
http://www.flying-hobby.com/shop/tre...bo-p-6326.html
חבר מקלט ותטיס.
אני בעלים של 700N כבר שנה וחצי. היו לי הרבה מסוקים, כולם נעלמו אחרי שהטסתי אותו פעם אחת. אתה לא תרצה להטיס שום דבר אחר.
אם יש לך את הסבלנות ללמוד, ניטרו זה עדיין הדרך הכי פשוטה ויעילה להטיס. לא קרה לי שהמסוק לא הניע, וזאת במאות טיסות. עם הרגולטור 2 ב1 של אליין, אתה גם לא צריך בוסטר (לחימום הפלאג בהתנעה), מה שמאוד מקל על החיים (חצי מבעיות ההתנעה של אנשים נובעות מבוסטר חלש\חיבורים דפוקים וכו').
700N פלייבר זו מכונה עמידה, אפקטיבית, זולה, ופשוט נהדרת להטסה. גם מנועי 90 קלים מאוד לכיוון ואמינים.
השאטל שהציעו לך, לדעתי, הוא בגודל 30, שזה גודל שהולך ונעלם מהעולם. כיום המינימום המקובל הוא 50.
לגבי ה600, הוא יוריד לך במעט את העלויות. ראיתי מסוק למכירה בלוחות ב2900 עם ציוד סביר לגמרי, כאן http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=33554
צריכת הדלק של ה600 נמוכה יותר ב30% בערך. למעשה כל הבעלות על ה600 זולה יותר ב30%, ממחיר ריסוק (בעיקר בגלל הלהבים), דרך מחיר המנוע ועד מחיר הדלק. הוא מסוק נחמד, אמין, אבל ה700 הוא תכנון חדש יותר ופשוט טס הרבה יותר טוב.
אני אשמח לעזור לך בכל שתצטרך, ויש כאן עוד הרבה נשמות טובות (באמת; פעם הייתי כותב את זה עם מרכאות אבל מלא עזבו) שיעזרו לך גם.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
מסכים עם כל מילה!
סתם אנקדוטה, בטווח הארוך (כשנה), מסוקי דלק וחשמליים בגדלים האלה מגיעים לעלות זהה או לפחות קרובה מאוד...
כמובן שהחשמליים בעלי זמן טיסה קצר יותר אך גם בעלי הספק גדול בהרבה...
רון טוסמן
קודם כל - לגבי ההתארגנות הנדרשת במסוקים חשמליים - אגדה לא אמיתית - הרבה פחות התארגנות מאשר במסוקי דלק, הרבה יותר נקי (לא צריך לנקות את המסוק לפני שמכניסים לאוטו ואין התעסקות עם דלק, שמן ועשן..). אני מגיע לשטח, מוציא זוג סוללות על מגש מוכן, 30 שניות ואני באויר. כך גם החלפת הסוללות והקיפול בסוף היום לוקח אפילו פחות. לפעמים אני סתם מנקה אותו בשביל הקטע בסוף יום ההטסה אבל אין בזה ממש צורך.
קונים פעם אחת 3 סטים (נכון זה עולה הרבה אבל מספיק לשנה..) ואז אין מצב שנגמר הדלק וליבואן בדיוק נגמר מה שמעלה את המחיר קצת.
"מסוקי דלק יותר זולים" - לא נכון, המחיר די דומה בסופו של דבר.
"אני ניפעם מהעוצמה שיש בהם" - החשמליים הרבה יותר חזקים.
*החיסרון בחשמליים הוא זמן הטיסה הקצר יותר, אבל לי באופן אישי אין רצון להטיס 10 דקות ברצף, 7-8 דקות מספיקות בהחלט לפני שצריך לנחות ולארגן את הראש.
לניטרו תצטרך דלק, משאבת דלק חשמלית או ידנית, מגבת לשים באוטו כדי לא ללכלך את האוטו, בוסטר במקרה ואין לך אוטומטי וסטרטר. ידע בכיוון בסיסי של מנוע ניטרו וכיוונים קטנים באיזורים שונים של הטסה.
החלפת מיסבים/רינג/סליב כל כמה חודשים אחרת הכח ייעלם לאיטו. לחשמלי תצטרך, אהההה..סוללות..ואולי מטען לשטח במקרה ותרצה להטיס יותר מכמות הסוללות שיש לך.
אם אתה בכל זאת רוצה מסוק דלק מסיבה כלשהי, דבר איתי בפרטי, אני אשמח לעזור לך למצוא משהו.
כבר דיברנו על זה
אם אתה רוצה להטיס יותר משתיים-שלוש הטסות ביום, זה מאוד קשה עם מסוק חשמלי גדול. אלא אם יש לך גנרטור וסטאפ טעינה רציני אתה לא יכול לעשות את זה (אלא אם קנית כמות מטורפת של סוללות).
אני מתדלק ומניע בפחות מהזמן שלוקח לך להחליף סוללות ועד אז עוד נשאר יותר זמן באוויר.
לאף אחד לא חסר כוח במסוקי 90.
פתיחת מנוע זה פעם ב10-15 גאלון לפחות וגם אז אפשר לסגור את כל הסיפור בשעה. אני אפילו נהנה מזהכלומר בסביבות 100 טיסות. בשביל 100 טיסות, עם השלושה סטים שלך, אתה צריך להגיע לשדה ההטסה 33 פעמים. יש 52 שבועות בשנה ואפילו אם אתה מטיס שבוע כן שבוע לא, יקח לך שנה וחצי להגיע למצב שאתה פותח מנוע.
אם אתה משתמש בסטרטר של אליין ובוסטר על המסוק, אתה סוחב מעט מאוד.
בסופו של דבר, כשאתה תכוון גברנרים, תתעסק עם תאים מתים, פריקת יתר, תשגיח על מטענים ותפחד שהרוטור יתחיל להסתובב עליך בגלל איזו תקלה בבקר או כיוון מצערת לקוי או אלוהים יודע מה, אני יכול להטיס, ולהטיס, ולהטיס, וככה עד שנגמר הדלק.
עכשיו, יש כאן קאץ', כי ה700E הוא תכנון מוצלח במיוחד שלא דורש פתיחת חופה בשביל להחליף סוללות. אם אתה צריך לפתוח חופה - כמו בכמעט כל מסוק אחר- זה כבר נהיה באסה רצינית.
בסופו של דבר, איך שלא תסובב את זה, בשביל כל דקה שהמסוק שלי באוויר אני עובד הרבה פחות ממך. ולא נשרף לי הבית.
כידוע (או שלא), אני הבעלים הגאה של פיוריון 6 ככה שיש לי גם חשמלי. יש מקום לשניהם, אבל אחרי רכבות אוויריות של סוללות מהסיני, מטען, ספק כוח, גנרטור, אלקטרוניקה יקרה וכו', אני עדיין רואה את עצמי מגיע לשטח, מתדלק את ה700 ומטיס עד שהשמש הולכת והיתושים באים.
נערך לאחרונה על ידי flyinglizard; 08-03-2011 בשעה 23:53:25.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
מסוקי ניטרו זה מסוקים עם נשמהועל זה אי אפשר לפצות עם עוד כמה סוללות!!!
![]()
עד עכשיו עוד יכולתי לשתוק למול כמות האי דיוקים - אבל לקבוע שה 700E הוא תכנון מוצלח?! ראים שאין לך ניסיון רב עם כלי זה.....
מצטער ידידי אבל ה 700E, בעיקר בהיבט הסוללות שלו (עיקום התומכים, ברגי האוחזי חופה שמפריעים ועוד מיני ירקות) ממש לא מוצלח; בטח לא בהשוואה לאחיו מונע המתאנול/ניטרו.
אגב אם אתה רוצה קיט 700E של ALIGN מוצלח יותר, ידידנו טוסמן התנסה ולטובה עם הקיט המוצלח ביותר הקיים בשוק להסבת מסוק ה 700N לתצורת E - הקיט הינו הקיט של ריי נימובי, והוא היחיד שבאמת עושה את החיים נעימים בתצורת E למסוק הזה (המחיר בהתאם).
עוד אגב, אם אתה רוצה לראות עיצוב נוח להחלפת סוללות - אתה מוזמן להביט כאן:
![]()
ידידי, התכוונתי למוצלח בהיבט הארגונומי. עד שלא זחלת על הברכיים במשך 10 דקות בנסיון נואש להרכיב חופה על המסוק החשמלי שלך אחרי שבסך הכל רצית להחליף סוללות, תוך כדי שאתה מקלל, מתעצבן ומתגעגע למשאבת דלק שלך, ואז חזרת הביתה, הזמנת מחזיקי חופה ב40 דולר תוך כדי שאתה מסתכל על מיכל קולפאואר ושואל, "בשביל מה הייתי צריך את זה?", לא ידעת תכנון כושל מהו. תן לי מסילות מתעקמות וברגים מפריעים בכל יום.
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
גיא, בהתעלם מהרעש בתשובותקיבלת תשובה טובה.
יספיק לך מסוק 50 להתחלה, לא הייתי פוסל גם קטן יותר (30) למטרת הטסה רגועה ובעלויות נמוכות.
במידה ואתה מתכננן להטיס אינטנסיבי - השיקול העיקרי שלך צריך להיות עלויות תפעול (דלק,חלפים,זמינות).
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
תודה על התגובות
אם נגדיר שהספקים זה לא האישו, אין לי שום חיבה לתלת מימד ( באופן אישי זה מאד מפחיד אותי וממילא לא מזכיר טיסה של מסוק ).
ואם נגיד שאני לא צריך מסוק מתוחכם.
סתם אחד שכשמוסיפים מצערת הוא פשוט מתחיל להמריא וכל מה שנישאר זה להזיז את הסייקליק ...
בשביל המטרות הפשוטות האלו, במידה ואין לי שום דבר שקשור בטיסני דלק.
באם גם נגיד שסוללות למקלט יש לי ( 4 תאים 4000 מיליאמפר מספיק בשביל זה .. לא ? )
איזה אביזרים אני צריך בשביל המינימום של מסוק דלק ?
אני מניח שמשאבה ידנית זה מספיק, גלון דלק, פלאג התנעה , סטרטר ? ... אין לי משג..
אני מנסה להבין איזו הוצאה ואיזה התארגנות נידרשת בתור התחלה ...
אה ... משדר, יש לי פוטאבה 6 ערוצים, זה מספיק .. לא ?
מלבד המסוק מוכן לטיסה, אתה זקוק לכמה דברים:
דלק
משאבת דלק (ידנית או חשמלי מה שבא לך, וכדאי פקק מיוחד לגלון עם יציאות קבועות שמקל על החיים)
בוסטר (כדי לחמם את הפלג לצורך ההנעה של המסוק. כיום ישנם רכיבים אלקטרונים שיושבים בתוך המסוק ומחליפים את הבוסטר - עניין של העדפה)
סטרטר עם ציר להנעה
מפתח פלגים (בוקסה 8 מ"מ ארוכה)
פלגים
.
.
.
ולבסוף - חבילת מגבונים לניקוי המסוק בסוף יום ההטסה
לגבי המשדר שלך - אפשר בשלב הראשוני להטיס איתו וזאת במידה ולא מחברים גוברנור (הרכיב שמווסת את סל"ד המנוע). בעבר הטסנו כך בלי בעיה וגם כיום יש כאלו שמטיסים בלעדיו. הגוברנור לא החרכי אבל עוזר מאד בהטסת 3D. כל עוד אתה לא מטיס 3D אלא אוירובטיקה בסיסית (לופים, רולים וכו') אין חובה להשתמש בגוברנור. כך תחסוך החלפת המשדר.
לגבי דגם המסוק, אין לי אלא לחזור על דבריו של FLYINGLIZARD:
"אני ממליץ לך לקחת אך ורק align - לא כי הם המסוקים הכי טובים (אולי הם כן, אולי הם לא, למי אכפת - הם עובדים יופי) אלא כי החלקים זמינים מאוד ויש עסקאות קומבו זולות. הירובו, קיושו וכו' - אתה מתחתן עם היבואנים וזו חתונה שבה אתה האישה.
יש לך כבר שלט? אם כן, איזה?
יש לך כבר נסיון בהטסת מסוקים? אם כן, איזה?
אתה יכול לבחור בין ה600 ל700. מבחינתי אין תחרות וה700 לוקח. יש המון, המון 700 למכירה כמשומשים ולרוב הם מגיעים מאנשים שיודעים מה הם עושים. הנה דוגמא לאחד - http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=33752 נראה כמו מסוק שמור עם ציוד טוב, אולי תצליחו להסתדר על מחיר שיהיה סביר לשניכם"
מסוק השאטל מתאים למתחילים, איכותו נמוכה ולא הייתי מציע לך להתקרב אליו. קנה מסוק 600 או 700 של ALIGN. המסוקים האלו קלים מאד לבניה, קלים מאד לתחזוקה, עולים מעט ונותנים תמורה נהדרת בכל רמת הטסה שתהיה. בנוסף, יש לחברת ALIGN יבואן לארץ אז גם חלקים יהיו זמינים ואם ממש מתחשק לך אתה יכול לקנות חלקים מאין ספור חנויות בחו"ל.
בהצלחה![]()
Gaui X7
Scorpion Power System
V-Bar 5.2 Pro
Futaba 8FG
יש כלים שצריך לשני סוגי המסוקים כמו
מברגי אלן פיץ גייד'
פלייר בולינק
לוקטייט
לניטרו צריך
מגבונים
דלק
משאבה
בובו
וסטרטר
TREX-500ESP
TREX-600LE 50ALIGN
TREX-700LE 91 0.S HZR
JR 9303X
האם לדעתכם מלאי די ניכבד של סוללות 3S1P / 11.1v / 3Cell ומטען מתאים.
מהווה שיכול ברכישת 450 של ALIGN בהתחשב שלהמטיס יש כבר ניסיון בהטסה בסיסית (יציאה להקפות וכדומה)
או שעדיף לעלות מדרגה ל 600
תודה.
השרשור השתבש ... זה החברה מאלקטרה ? מעיין ?
נסתרות דרכי הפורום: התגובה של רון ניתנה ב 2003 לשאלה שנשאלה אתמול![]()
צביקה
If you can't make it fly, try harder, else RTFM
תגיד רון, אתה מסוגל לעשות את זה גם באימייל? אם כן, אולי תחזור אחורה ליוני ותזמין לי TDR מהנסלייט...
ส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็(ಠ益ಠส็็็็็็็็็็็็็็็็็็็
נערך לאחרונה על ידי wonderd; 09-03-2011 בשעה 17:04:02.