שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 15 מתוך 15

נושא: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    331
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    שלום לכולם.

    לאחר שקיבלתי כמה דעות בנושא ברצוני להתייעץ איתכם.

    האם במצב לא שומר כיוון-בריחוף מינימלי (כחצי מטר ובמקום סגור) ולאחר כיוון מכאני - אני אמור להגיע למצב בו זנב המסוק לא יסתובב כלל ?

    האם אני חייב להגיע למצב הנ"ל (במצב לא שומר כיוון) ורק אז לעבור למצב שומר כיוון ולהמשיך לכוון את שאר הדברים (AVC, ROTATE וכו') ?

    תודה לכל העונים.

    יריב.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    הזנב אמור להישאר יציב לגמרי ללא נדידה כלשהי בריחוף במקום ללא רוח. זה הכיוון המכאני.
    ההמשך ידוע..
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Apr 2009
    מיקום
    מושב ליד אשקלון
    הודעות
    1,586
    תודה!
    2
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    שכחת להגיד ... בכמה ג'ירואים מסויימים לא חייב לעשות כיוון מכאני כמו בספרטן ...
    עקרונית אני לא מאמין שתגיע בחיים למצד שהזנב לא זז לך לחלוטין ... הוא אמור להיות כמה שיותר ישר אבל עם נטיה לצד כלשהו קטנה כמה שאפשר ...
    CopterX 450SE - למכירה !!!
    Trex 500 ESP
    Fox
    ASW 15
    DX7

    guylederer0@gmail.com
    גיא

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    1,568
    תודה!
    193
    הודה 325 פעמים ב 164 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    1+
    זה באמת תלוי בג'ירו. בספרטן אתה לא חייב באמת.
    מוטי ברטוב
    הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
    שלט פוטאבה 8FG - סקירה
    Goblin570 3 Blades
    Goblin380
    "די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    הזנב אמור להישאר יציב לגמרי ללא נדידה כלשהי בריחוף במקום ללא רוח. זה הכיוון המכאני.
    ההמשך ידוע..
    +1

    הייתי מוסיף גם שאת הכיוון כדאי לעשות בגובה קצת יותר גדול מחצי מטר. אפקט הקרקע בגובה כזה יהפוך את המסוק ללא יציב ויהיה לך קשה לשמור על ריחוף ולדעת אם הזנב "זורק" בגלל הג'ירו, או בגלל תיקונים חריפים שלך.
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    בכל ג'יירו באשר הוא צריך להגיע לכיוון מכאני מקסימלי לפני שעוברים למצב שומר. זהו הכיוון הכי נכון שיש. גם בספרטן, אם לא מכוונים מכאנית כמו שצריך - מרגישים את החופש בזנב.
    כמו שואדים כתב - את הבדיקה צריך לעשות בגובה שמעל 1 מטר כדי להימנע מאפקט הקרקע.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    בכל ג'יירו באשר הוא צריך להגיע לכיוון מכאני מקסימלי לפני שעוברים למצב שומר. זהו הכיוון הכי נכון שיש. גם בספרטן, אם לא מכוונים מכאנית כמו שצריך - מרגישים את החופש בזנב.
    כמו שואדים כתב - את הבדיקה צריך לעשות בגובה שמעל 1 מטר כדי להימנע מאפקט הקרקע.


    מסכים עם חצי- חייבים כיוון מכאני מדוייק לגמרי וממש ללא פשרות ולא משנה באיזה ג'יירו.

    לא מסכים עם החצי השני- זו טעות להטיס מסוק ללא נעילת זנב, וזה מתכון כמעט בטוח לנזק או אפילו אסון. את הבדיקה יש לבצע כשהמסוק על הקרקע , ועל רצפה חלקה עם מקסימום RPM לפני ניתוק מהקרקע.
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    עודד, אני מקווה שאתה לא רציני...
    אני לא רואה דרך לבדוק מסוק על הקרקע ללא ריחוף..איך תדע אם יש נדידה לכיוון מסוים?
    על איזה מתכון לנזק או אסון אתה מדבר - מדובר על ריחוף עם ג'יירו במצב RATE, אני הטסתי במצב RATE בלי בעיה ואני בטוח שגם אתה לא פעם.
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  9. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    עודד, אני מקווה שאתה לא רציני...
    אני לא רואה דרך לבדוק מסוק על הקרקע ללא ריחוף..איך תדע אם יש נדידה לכיוון מסוים?
    על איזה מתכון לנזק או אסון אתה מדבר - מדובר על ריחוף עם ג'יירו במצב RATE, אני הטסתי במצב RATE בלי בעיה ואני בטוח שגם אתה לא פעם.

    בקלות רבה רואים נדידה על משטח שיש חלק
    ולהטיס במצב RATE אתה מטיס מסוק מכוון, ולא מסוק טרי מהתנור שלא הכל צפוי בו מראש
    כבר ראיתי מסוקים שבאופן פתאומי זרקו זנב חזק מאד בזמן כיוון הסרוו.
    אין כל צורך בזה
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  10. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    1,550
    תודה!
    6
    הודה 21 פעמים ב 19 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    מסכים עם חצי- חייבים כיוון מכאני מדוייק לגמרי וממש ללא פשרות ולא משנה באיזה ג'יירו.

    לא מסכים עם החצי השני- זו טעות להטיס מסוק ללא נעילת זנב, וזה מתכון כמעט בטוח לנזק או אפילו אסון. את הבדיקה יש לבצע כשהמסוק על הקרקע , ועל רצפה חלקה עם מקסימום RPM לפני ניתוק מהקרקע.

    עודד לא הבנתי בכלל את החלק השני שלך...
    בברכה עמית פורת
    מבכירי מדריכי ההטסה
    שרותי תיקון,כיוון , יעוץ והדרכות הטסה מקצועיות
    0547551009

  11. #11
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Modi`in, Israel
    הודעות
    998
    תודה!
    47
    הודה 57 פעמים ב 42 הודעות
    כניסות לבלוג
    21
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    במקרה הזה אני מסכים עם אלעד.
    ממה שאני מכיר, רוב ייצרני הג'ירו מגדירים כיוון התחלתי לג'ירואים שלהם, כך שהטענה על "מסוק לא מכוון" לא מדויקת. כבר יצא לי לנסות לכייל ג'ירו על הרצפה (הייתי צעיר ולא מנוסה ) ולראות שאין שום קשר למה שקורה באויר. כל עוד המסוק על השיש אתה לא יכול לדעת שהרוטור במהירות ועומס ריחוף (וכתוצאה מזה - שהטורק של המנוע מתאים לטורק שיהיה למסוק בריחוף).
    הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...

    ואדים

    Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
    Great Planes Super Sportster EP
    Futaba 7C 2.4GHz

  12. #12
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    הרחק בצפון
    הודעות
    5,208
    תודה!
    38
    הודה 231 פעמים ב 189 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    מעבר לכך, הבסיס בכיוון זנב הוא לדאוג שהסליידר נמצא באיזור האמצע מכאנית לפני איפוס הג'יירו, במקרה כזה הסיכוי לתקלה כמו שאתה מתאר די נמוך ושקול לסיכוי שמשהו יעוף לך באויר בריחוף הראשון. התיקון אמור להיות קטן בלבד בהתאם להתנהגות המסוק, אין הרבה סיכוי שהמסוק יתחיל להשתולל באויר, אלא אם הכיוון של הג'יירו/סרוו הפוך וזה בעצם מדבר על חלק אחר בכיוונים ולא על איפוס נדידה..
    Henseleit TDR
    DX7
    --------------------
    למכירה:

    מסוק 700 TDR

  13. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    אתם צודקים, שכחו את מה שאמרתי
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  14. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    ציטוט נכתב במקור על ידי wonderd צפיה בהודעה
    מעבר לכך, הבסיס בכיוון זנב הוא לדאוג שהסליידר נמצא באיזור האמצע מכאנית לפני איפוס הג'יירו, במקרה כזה הסיכוי לתקלה כמו שאתה מתאר די נמוך ושקול לסיכוי שמשהו יעוף לך באויר בריחוף הראשון. התיקון אמור להיות קטן בלבד בהתאם להתנהגות המסוק, אין הרבה סיכוי שהמסוק יתחיל להשתולל באויר, אלא אם הכיוון של הג'יירו/סרוו הפוך וזה בעצם מדבר על חלק אחר בכיוונים ולא על איפוס נדידה..
    מסכים ב 100% עם אלעד.
    הערה קטנה כתוספת - ישנם ג'ירואים שניתן לכוון רק במוד שומר זנב, מערכות פלייברלס לדוגמא.

  15. #15
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    331
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: דיון לגבי זנב המסוק במצב לא שומר כיוון

    שלום חברים.

    בדקתי את נושא כיוון הג'ירו והתברר כי אין אפשרות לבדוק את המסוק על הקרקע ללא ריחוף (כמו שנאמר כאן). דווקא על הקרקע הזנב התחיל לנדוד, אך בריחוף הוא עמד כמו פלס (אחרי כיוון מכאני של הסליידר לכיוון הבום).

    בקיצור חברים, תודה על העזרה.

    בברכה,
    יריב.

נושאים דומים

  1. [עזרה!] כיוון מנוע במסוק TREX 600 ניטרו
    על ידי asafh1 בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 38
    הודעה אחרונה: 16-07-2010, 20:16:59
  2. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-03-2009, 12:51:57
  3. למכירה: ג'ירו שומר כיוון וסרוו דיגיטאלי חדשים באריזה האטומה.
    על ידי מר מתוק בפורום רדיו, אלקטרוניקה וציוד נלווה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 29-01-2009, 09:39:51

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •