היי,
בימים האחרונים אני במסע שכנועים עצמי שכדאי לי לשרוף יומיים ולתבנת פרופ מקרבון בתקווה שזה יוסיף לי 5-10% זמן טיסה בגלל שהפרופ יהיה יותר קשיח.
מה אתם אומרים?
היי,
בימים האחרונים אני במסע שכנועים עצמי שכדאי לי לשרוף יומיים ולתבנת פרופ מקרבון בתקווה שזה יוסיף לי 5-10% זמן טיסה בגלל שהפרופ יהיה יותר קשיח.
מה אתם אומרים?
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
בדקת את האפשרות של תבנית צד אחד?
לדעתי זה יכול להיות רעיון מנצח!
ארז
!!!BEWARE WE ARE IN THE AIR!!!
אתה רוצה להשתמש בגיאומטריה של APC SF ?
גיא.
הדבר היחידי שיש לי להגיד הוא שפרופים הם חלקי חילוף מאד מתכלים. כך שכל מאמץ שתשקיע תצטרך להביא בחשבון הרבה יחידות רזרביות.
מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס
יש על זה אגב דיון מעניין ב-rcgroups
מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס
זה ממש אבל ממש לא נכון!! הסיבה היחידה שזה יקרה זה אם מטיסים טיסן זבל עם פרופ זבל שאף אחד לא השקיע טיפת מחשבה בתכנון שלהם, כדוגמה תיקח דאון f5j שהם תמיד נוחתים על הגחון ולא קורה לפרופים שלהם שום דבר...
מעיין - מאד מאד פשוט וקל לעשות תבנית לפרופ כזה... כל מה שאתה צריך זה פרופ אחד (בהנחה שזה פרופ מתקפל) ולתבנת אותו (לוקח בערך 2-3 שעות נטו).
כשאחזור הביתה אשים פה תמונות של התבנית שעשיתי לפני כמה שנים ואתה תראה שזה ממש קל.
איתן.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
הדיון ב-rcgroups הוא כאן:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1347147
מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס
דרור !
כדבריך-רחפן תמיד נוחת כשמצערת במצב ריחוף, כלומר המנוע מסתובב מהר ועם הרבה כוח. טעות קטנה ושברת את הפרופ. שים פרופ קשיח ובמקום לשבור אותו תעקם אולי את ציר המנוע.
מסכים על כל מילה!!
GUY
פרופ מתקפל לא ילך ברחפן ?
מומחה לבדיקות הרס של כלי טייס
הי מעיין לא אל תתאמץ בכוון - ולמה
לדעתי ההשפעה של פרופ על אורך הטיסה היא רק מיעילות הפרופ ופה עם תעתיק - אין רווח יעילות
ולהמציא יותר יעיל - וואלה יהיה קשה
פרופ יותר קל יתן ביצועים יותר טובים של יציבות/אירובטיקה בגלל יכולת שינוי סל"ד מהירה.
צ'אוביי
ממתין לפגישה לניסוי תיקון המעגל של אסף.
נ.ב. - כרטיס התיכנות שלך נמסר לי ע"י איתי.
מצורפות כמה תמונות של התבנית שלי לפרופ... אתה מוזמן לעשות את אותו הדבר ואני בטוח שזה לא יישבר ובטוח שלא יעקם את הציר של המנוע.
איתן.
אובדן היעילות כתוצאה ממעוותים היא משמעותית, אם זאת, להעתיק פרופ בעל ביצועים בינוניים זו חוכמה קטנה מאד וככל הנראה לא תוביל לרווח ביצועים משמעותי.
לפני שמשקיעים עבודה נדרש לוודע כי אתה מעתיק פרופ טוב ובצורה נכונה.
שניכם צודקים אבל כמו שנאמר "חצי כוח". אין לי את הידע האוירודונאמי הדרוש כדי לתכנן פרופ.
מה שכן אני כבר מטיס מספיק זמן כדי להבחין בתופעה שלדעתי אם אצליח לצמצם אותם באופן חלקי זה יתרום המון.
שמתי לב שכאשר אני מטיס קרוב וממש רואה את הדיסקה של הפרופ וכאשר אני מאיץ או מאזן את הכלי הפרופ מקבל מעין "בטן" רגעית לכמה עשיריות שניה ואז הדיסקה חוזרת להיות ישרה. לדעתי פה קבור כלב קטן.
נקודה טובה להתחלה היא להעתיק פרופ סביר דוגמת APC ולתבנת אותו, לייצר 4 חתיכות ולראות אם יש שינוי בהתנהגות הכלי מבחינת יציבות וזמן טיסה שנובעת רק מקשיחות הפרופים ולא משינוי אוירודינאמי. אם אוכיח שאכן יש שיפור אז בתוספת של תכנון פרופ חדש-ייעודי השיפור יהיה ניכר.
בנוסף כמו שדני אמר הפרשי המשקל עשויים לתרום להחשה מהירה יותר של הפרופ וכתוצאה מכך שליטה בסלד יותר מדוייק.
איתן, תבנתת פעם פרופ APC SF? חושב שזה מסובך?
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
לא תיבנתתי, אבל עושים את זה באותה שיטה וזה ממש לא קשה