צר לי אבל אינני קונה את זה. בא מטיס עם פוטבה ו'אכל' לך את טורינג'י ?
נו, באמת, אתה מאמין למה שאתה רושם ?
גידעון בשלישי כשצלמתי אותך מהאויר הייתי עם פוטאבה .. לא היו ניתוקים לשפירית .. נכון ?
אני לא מבין מה כל אי ההבנה
השל של הסיני הוא מדהים וזול ונהדר!!
רק שלפעמים יש בעיות קליטה וזה קורה לכולם מתישהו!
לידיעה כללית אחריי שאני הטסתי פעם אחת עם הייטק אני יכול להגיד שזה שלט מדהים ואני לא חושב שאפשר לחזור אחורה אחריי שימוש בכזו מערכת!
חבל שלא עשיתי את הקניה הזו מימיזמן
לא נכון בעליל! אני מטיס עם אותו שלט דאונים שמגיעים למרחקים וגבהים מאד גדולים כבר 8 שנים, ועד היום בחיים לא היתה לי הפרעת רדיו!
הפרעות רדיו נובעות מבכמה סיבות (לפי הסדר):
1. (והעיקרית) הפרעות אצבע - מישהו מרסק והוא מתרץ את זה בהפרעת רדיו.
2. התקנה לא נכונה של המערכת בתוך הטיסן - מדובר בעיקר במערכות 2.4 ובמיוחד כשקרבון מעורב בסיפור.
3. תקלה במקלט\משדר בגלל ריסוק או נפילה על הריצפה.
4. פגם בייצור - מאד מאד נדיר!
סיבה מ"ס 4 מתחלפת עם מ"ס 3 כשמדובר בשלט סיני שבהם הQA הוא מאד נמוך (אם בכלל יש להם דבר כזה).
איתן.
ליאור תתחדש
הערוץ שלי : https://www.youtube.com/user/omribensamon?feature=mhee
מצנח רחיפה בניה עצמית : http://www.youtube.com/watch?v=Lx1e2wYHm-g
סופר צ'פמנק : https://www.youtube.com/watch?v=_nTv6MIzuCM
רד דגו : https://www.youtube.com/watch?v=MbFWfgdSKfA&list=UU3o-m-p-NtSpNm5nuFgOBww&index=10
מקובל עלי ששלט הייטק הוא איכותי על כל הכרוך בזה. מצד שני, לא הצלחתי להבין מה יותר טוב בו מאשר בסיני, כל עוד בסיני אין תקלות. הרי אם הסיני מתפקד היטב ונכון, משמע קיבלת את מבוקשך במלואו.
אני מאד מקווה שלא אחווה ריסוק בגלל השלט. אבל כל עוד הוא תקין, הסוללות טעונות ונבדקות לפני כל טיסה, כולל הסוללות בטיסן, אני ממשיך איתו בתקווה לחיים ארוכים.
אני מקווה מאד שלא חרצתי בדיון הזה את גורלו של מי מטיסני, בחזקת 'פתחתי פה לשטן'![]()
![]()
שלום,
אם יש שלט פוטאבה 2.4, שתי האנטנות של המקלט צריכות להיות ממוקמות בצורה מסויימת ביחס למטוס? או פשוט מאונכות זו לזו בצורה כל שהיא?
לפי מה שהבנתי ממה שנכתב פה, עדיף שהאנטנה של השלט לא תפנה לכוון המטוס?
אשמח לדעת בכדי שאוכל להקטין את האפשרות לתקלה.
תודה
אף פעם אין לי הפרעת אצבע ובטיסנים שלי הכול מדוגם ברמה הכי גבוהה.
חוץ מזה איך יכול להיות שאני מטיס לפחות 6 טיסות בלי שום תקלה ולא משנה באיזה טיסן ופיתאום בום הפרעת קליטה ל2 שניות שום דבר לא עובד ופיתאום הכל חוזר לתקינותו.כמובם שזה קורה רק בגובה ובמרחק של 150 מטר בערך.וגם מידי פעם.אני חייב לציין שאחר כך אני מיתרחק למרחק של 300 +מטר ולא קורה כלום.ההנחה הכי גדולה שלי למיקרים כאלה זה ביגלל שיש אנטנה אחת ובזויות מסוימות ובמרחק מסויים יש איבוד אות,לפעמים מורגש ,לפעמים לא.
נערך לאחרונה על ידי haimgil; 12-05-2011 בשעה 20:17:17.
חיים גיל תעשה תרגיל
מוזר מאוד כל המקרה הזה, אני כבר שנה עם ה9X עוד לא חוויתי ניתוק באוויר, וכן התרחקתי רחוק עד שבקושי ראיתי. דרך אגב חיים וליאור שלכם זה טונרגי )מהוביקינג) או 9X ממקום אחר, אולי שם יש הבדל. מאוד מוזר , בתור מי שיצא לראות את חיים מטיס עכשיו אני עוד יותר דואג כי חיים הוא מטיס פנומן. אולי כדאי לבדוק בפורומים מחו"ל עם גם להם יש דיווחים כאלו...
היות ואנו שומעים על מטיסים שלא חוו שום בעיה לאורך זמן רב, ומצד שני אנו שומעים על התקלות שגרמו לריסוק טיסנים, כל זאת כשמדובר במערכת 9X, עולה בדעתי שאולי באיזה שהוא מקום במערכת, בין אם בתוך המשדר, או במקלט או בחיבורי החוטים בתוך הטיסן ישנו איזה שהוא מגע לא יציב. לרוב הוא נראה כאילו תקין, אך מעת לעת נוצר ניתוק.
כאשר הגיע אלי השלט 9X לראשונה, התקנתי אותו על טיסן פשוט ובחנתי אותו בטיסה למרחק רב, עד כדי כך שבקושי הבחנתי בטיסן. להערכתי, משהו בין 800 ל-1000 מ'. ניסיתי הכל על מנת לוודא שלא תתגלה תקלה בטיסנים גדולים ומושקעים. ביצעתי גם כמה תרגילי אוירובטיקה במרחק כדי לוודא תגובה מלאה במצבי טיסה משתנים.
כמו שכבר ציינתי קודם, עד כה הכל תקין. לא התאכזבתי ואני מקווה להמשיך כך.
חברה ,שלא יהיו אי הבנות.השלט הוא מצויין אך כנראה שהשמש והחום באוטו עשו את שלהם.בכל זאת אני לא לוקח סיכונים והיום הגיע לי הFRSKY ואני הולך להחליף את המודול וכל המקלטים.אתם צריכים להבין שמתי שהוא הבעיה תצוץ ויגרם נזק ואז תגיעו למצב שאני נימצא בו היום שאני לא סומך על המודול והמקלטים אפילו שהיתה לי שנה שקטה ומצוינת. עם הטסות מטורפות של טיסני דלק ושאר ירקות חשמליים.מספיק פעם אחת לרסק טיסן יקר מאוד ואף להגיע לנזק לרכוש או פגיעה בנפש.זוהי דעתי.לגביכם ,אם אתם מטיסים זהירים שלא מישתוללים קרוב לאדמה ומטיסים טיסנים שטסים מעל 200 קמ"ש ולא ליד אנשים במסלולים מרובי מטיסים אז הייתי אומר מילא.דרך אגב גם תקלת סרוו יכולה להכניס אתכם לכלא.צריך לקחת דברים בפרופורציה.
חיים גיל תעשה תרגיל
קצת סדר :
PIO = PILOT INDUCED OSCILLATIONS
בעניין 9X וFRSKY אני ממליץ לעצור אצל RCMODELREVIEWS ולקרוא.
הוא טוען שבטיסנים מהירים מאוד (ע"ע פאנג'ט על סמים) יתכנו ניתוקים עקב התאבכויות הורסות בעיקר במודלים הישנים של FLYSKY. למרות שגם בחדשים זה עלול לקרות.
מודולי הFRSKY אינם חסינים ב100% גם ונתגלו , למשל, בתחרות מסויימת שני מודולים שהגיעו עם אותו הקוד שאמור להיות ייחודי.
אני חושב שבנוסף צריך לוודא בטיסנים ה"מיוחדים" שהאנטנה מודבקת עם צלוטייפ למקומה בזוית הנכונה ולא מתדלדלת זה יכול גם הסביר הפרעות.
גם סביבה עתירת RF יכולה לגרום לנעילה וחווינו כזו מעל בניין משרדים.
בכל אופן, לחסרון הנ"ל יש גם ייתרון, במיוחד אם הטיסן בגובה, המערכת של ה9X מחדשת פעילות כמעט מייד, כשמפסיקה ההפרעה, ולא ננעלת, להבדיל מהשלטים האחרים שדי נוטים להנעל למספיק זמן שהטיסן יגיע לקרקע - ולא בנחיתה רגועה
ועוד דבר - לא ניסיתי אבל נראה לי שיעבוד - להשתמש בשני מקלטים (8$ זו לא השקעה קשה) ולהדביק את האנטנות שלהם בניצב אחת לשניה.
בעניין שתי אנטנות מקלט, הפטנט של 9X זהה לפטנט של HITEC -שימוש באנטנה עם צינורית המשמשת לשיפור איכות הקליטה. בHITEC קוראים לה BODA.
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
אהבתי את הרעיון של שימוש בשני מקלטים
בוגל בעניין שני המקלטים,זה לא יכול ליצור התנגשויות
טייסת בן גוריון בפיקודו של ללו
funjet
pylon
axn pylon 6s
tricopter extrim
futaba 8uhps 2.4
האמת שחשבתי על זה כבר הרבה זמן והגעתי למסקנה ששתי מקלטים ועוד וואי קונקטורים יעלו יותר יקר ממקלט FRSKY עם 2 אנטנות. ויחסוך הרבה מקום וקצת מישקל.
חיים גיל תעשה תרגיל
חברים יקרים,ל2.4 ghz יש שתי בעיות :
1. מהיותו 2.4 ghz -אורכי הגל קצרים בסדר גודל 1 יחסית למשדרי fm ..
2.בשיטת השידור 2.4 במהלך התקין של השידור המקלט והמשדר מחליפים את הcerier מאות פעמים בשניה,שיטת שידור זו שונה מfm וam לחלוטין,וכאשר מקלט ומשדר אינם מסונכרנים טוב..יתכנו בעיות.
052-3200015
לא שזה לא היה ידוע מקודם, אבל הסברת את הנקודה באופן הברור ביותר. משום מה לא הצלחתי להבין מדבריך כיצד מגלים את הבעיה על הקרקע ו/או כיצד להתגבר על בעיה זו, במידה וקיימת.
הרי כל הדיון הזה סובב סביב מה הגורם לבעיה ואיך להתגבר עליה. אני מבקש ומצפה לקבל תשובה חד משמעית: האם אפשר למנוע או אי אפשר למנוע את התופעה.
זו גם זו, תשובות.
אני רק רוצה להבין ל9X יש שתי גרסאות הישן V1 והחדש V2 יכול להיות שאתם מדברים על שני גרסאות שונות ויכול להיות שבגרסה החדשה הבעיה נפתרה![]()
אנחנומדברים על גרסה 2 לי יש את השלט בגרסת fleshy מלידרס בלי החוט המולחם
ולחיים יש את גרסה 2 של הוביקינג
יש מספר שיטות להוריד מחיר של ציוד אלקטרוני:
1. לייצר בכמויות גדולות
2. לחסוך בפיתוח
3. לחסוך במחיר הרכיבים (לרב רכיבי באיכות נחותה או סוג ב')
4. לחסוך באבטחת האיכות
לחסוך במותג
במידה והשלטים הסיניים היו עולים חצי ממותגים הייתי אומר שחסכו רק בשיווק ובמותג ולכן ייתכן כי האיכות דומה אך מכיוון שההפרש גדול בהרבה (15%-30% ממחיר מותג) הייתי מהמר על חיסכון המשליך על האיכות של המוצר באופן יחסי (WORKMANSHIP, QA, איכות רכיבים, בדיקות ביצועים, הוכחה, וכו')
מכיוון שיצא לי לראות כאלו שלטים, להחזיק אותם ביד ולהביט בהם בפנים, ניתן בפירוש לומר כי הם לא מתקרבים לרמה של השלטים המובילים (JR, פוטבה, AIRTRONICS, HITEC, MULTIPLEX, GRAUPNER ועוד)
להשוות שלט סיני שמיועד להוות אלטרנטיבה זולה להטסת טיסנים זולים (צעצועים?) לשלט מוביל אחר זה כמו להשוות מכונית הודית לשוק המקומי בהודו לסדרה היוקרתי של BMW.
מי שיחזיק שלט מתקדם בידיים ירגיש את הדברים הבאים:
1. הוא יותר נוח בידיים עקב הגימור, התחושה של הפלסטיק, שילוב של גומי וספוג בנקודות מסוימות, משקל ואיזון ועוד.
2. איכות המפסקים יותר טובה התחושה בהעברת המפסקים נעימה והמפסק לא "מתנדנד"
3. הסטיקים זזים חלק יותר, בשלטים החדשים משולבים מיסבים בסטיקים לתחושה של חלקות בהזזת הסטיקים
4. כל המיקומים נוחים יותר, ישנה מחשבה איפה כל מפסק, סליידר ועוד.
5. השלט נותן למטיס תחושה שהוא יחזיק מעמד הרבה שנים, של איכות, BUILD QUALITY ועוד הרבה מאד שבסופו של עניין משרה תחושת ביטחון בהטסה.
כל מי שיתכנת טיסן על שלט מתקדם יבחין בנקודות הבאות:
1. התוכנות ידידותיות יותר
2. ישנן פונקציות רבות ומתקדמות יותר
3. ישנה גמישות רבה יותר
התוכנות של השלטים הסינים מקורן בהעתקת תוכנות של פוטבה משלטים בני למעלה מעשור (לדעתי מ-9CAP). אמנם ניתן לכוון את רב הטיסנים לעשות כמעט הכל אבל לא תמיד מתאים לטיסני ה-HIGH END (התוכנה של הדאונים ב-9X היא פשוט בושה, לא העתיקו נכון את התוכנה של פוטבה שהייתה גם עלובה אבל לפחות עבדה)
במידה ואתם מטיסים טיסנים זולים, בני 100 עד 200 דולר לכל היותר, טיסנים שמטיסים אותם בטווחים קצרים, טיסנים קלים וקטנים, טיסנים איטיים יחסית ומטיסים אותם בסביבה המאופיינת במעט צופים ומטיסים אחרים, ככל הנראה שהשלטים הסיניים מספיקים לכם, סביר להניח שגם לא תדעו להעריך את האיכות של שלט מתקדם בכל מקרה (כמו לתת סטייק מובחר שיושן בקפידה ונצלה לשלמות לחובבי נקניקיות זוגלובק).
במידה ואתם מטיסים טיסנים יקרים, מהירים, גדולים, אנרגטיים, בסביבה בה ישנם הרבה מטיסים/צופים, עדיף לכם להשקיע יותר ולקבל יותר, לקבל מוצר איכותי ומתקדם, שנותן לכם תחושה של מקצוענות ומקצועיות, שנותן לכם ביטחון אישי בציוד ושעושה לכם טוב.
דבר נוסף ואחרון, לדעתי איתן שכח נקודה, ריסוקים של טיסנים קורים גם בגלל תקלות בציוד כדוגמת רעשים חשמליים בסרוואים, דבר נפוץ בסרוואים הסינים מתוך בדיקה שעשיתי בעבר לשלושה סרוואים סיניים("קצרים" או העמסת הסרוו ועליות הזרם הנצרך על ידו עשויים לגרום לנפילות מתח רגעיות במקלט ולגרום לאיבודי שליטה רגעיים, סרוו שרוף עלול לגרום לקצר שמפיל את המתח "ומפיל" טיסן), גמישות בפושרודים (יוצרים גמישות בהגאים שעשויה לגרום לאובדן יכולת ניהוג עד לירידת המהירות או הלחץ האווירודינמי על ההגאים), הפרעות אלקטרומגנטיות של רכיבים "זולים" המשולבים בסרוואים הזולים, בבקרים ובמערכות חיצוניות "שלא אמורות להיות קשורות" (בעבודה גילינו מצלמת וידאו קטנה מ-DEALEXTREME ש"הרעישה" ב-2.4 GHZ וגרמה לנו להפרעות בזמן שאחרת זהה לחלוטין לא "הרעישה" כלל - נבדק עם ספקטרום אנלייזר)
רועי
אני זוכר דיונים כאלו מתקופת זמן לא רחוקה אחורה שנסבו באותה מידה מה השפעות של ריסוקים של מערכת שלט "זולה" כמו הDSM של ספקטרום שהיתה גם מותקנת על שלטי "עלית" של JR ....
נגד תקלות טכניות - אין הרבה מה לעשות. ואני ראיתי הרבה אנשים מחליפים שלטים כי חשבו שהשלט שלהם "השתגע".
אני - נגד התופעה, כל אחד צריך לשקול לעצמו מה הוא מחפש ומה הוא רוצה לעצמו, אבל תקלות תקשורת צריך לבחון באובייקטיביות לגופן, וזה מסוג התקלות שהרבה מגיה שחורה אופפת אותן והן בבחינת של "איך אוכיח לכם שאין לי אחות"?
מי שמשכנע את עצמו כי בכך שיקנה פוטאבה הוא יהיה חסין - שוגה כי זה מביא אותו לבטחון מופרז והסתמכות עוורת על הציוד (הכביכול יפני אך מיוצר גם בסין..). כבר עדיף להיות בעלים של שלט זול שלא סומכים עליו ב100% , הדבר מפתח ערנות לתקלות שבמקרים רבים יסווגו לתקלות שלט ,בעודן בכלל תקלות מערכת אחרות.
שני הסנטים שלי . ובכלל המלצה לכל אחד להריץ חיפושים על שם מערכת שהוא רוצה לרכוש בשלוב המילה MALFUNCTION או FAULTY. אני מניח שיהיו תוצאות לכל הדגמים הקיימים בשוק.![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי