
נכתב במקור על ידי
DarZeelon
נהר,
למערכת רדיו לטיסן יש שני חלקים עיקריים:
יש את אותו חלק הנמצא בטיסן, אשר קולט אותות המשודרים אליו; ומתרגם אותם לפקודות המשנות את מצב הסרבואים בטיסן; ובהתאם לכך, את מה שהוא עושה בטיסתו.
החלק הזה נקרא באנגלית receiver, המתורגם ישירות למילה העברית 'מַקְלֵט'.
החלק השני מוחזק בידי המטיס והוא משדר את אותם אותות שהמקלט קולט; בהתאם למצבם של המנופים, המתגים והכפתורים שיש בו.
החלק הזה נקרא באנגלית transmitter, המתורגם ישירות למילה העברית 'מַשְׁדֵר'...
העניין הוא התפקידים של שני הרכיבים, ככל שזה נוגע לחלקיהם בתפקוד מערכת רדיו - האחד תפקידו לקלוט שידור והשני תפקידו לשדר.
באנלוגיה; אם אתה קורא למשדר, 'שלט', הרי שהמקלט צריך להקרא 'נשלט'; הלא כן?
המילה 'שַׁלָט' משקפת את מה שהמשדר עושה בפועל - דהיינו מאפשר למטיס לשלוט על הטיסן.
אבל בטיול הבא שלך לאתר הטסה בחו"ל; אם תאמר למטיס את הביטוי 'remote control', בהקשר למשדר שבידו; ההתייחסות אליך תתחלף אוטומטית בזלזול...
אם זיגי לא מבין; זה עניין שלו. לאורך זמן הוא מנסה לפסול ולקעקע כמעט כל מה שאכתוב; בין אם מה שכתבתי נכון לחלוטין ובין אם יש בדברי ניואנסים המשתמעים לשני פנים, או אי-דיוקים.
אבל לך כדאי להבין מה ניסיתי להסביר ומדוע.