שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 7 מתוך 7

נושא: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    313
    תודה!
    9
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    אהלן אני מחפש מנוע מסויים מצאתי כמה בערך בעלי אותו נתון חלק גדולים וחלקם קטנים פיזית אולם הנתונים פחות או יותר זהים ,לא הבנתי מה הוא ערך ה KV מנועים זהים לדוגמא האחד 400 KV והשני 600 ?


    תודה רבה

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    סיבובים לוולט ...

    בגדול, מנוע 500 KV מסתובב במקסימום מצערת ( תאורטית ) 500*וולטים של הסוללה.

    למשל שלושה תאים 500*11.1 = 5550 סיבובים לדקה ( תאורטי במצערת מלאה )
    למשל ארבעה תאים 500*14.8 = 7400 סיבובים לדקה ( תאורטי במצערת מלאה )

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    ציטוט נכתב במקור על ידי guy1a צפיה בהודעה
    סיבובים לוולט ...

    בגדול, מנוע 500 KV מסתובב במקסימום מצערת ( תאורטית ) 500*וולטים של הסוללה.

    למשל שלושה תאים 500X11.1 = 5550 סיבובים לדקה ( תאורטי במצערת מלאה )
    למשל ארבעה תאים 500X14.8 = 7400 סיבובים לדקה ( תאורטי במצערת מלאה )
    זה נכון אבל זה רק חלק מהסיפור.
    למנועים בעלי הספק דומה אפשר להתקין פרופים שונים. אם אתה רוצה פרופ' גדול, יתאים לך מנוע עם KV נמוך שיוכל לסובב את הפרופ' הזה. אבל אם אתה רוצה את אותו הספק עם פרופ' יותר קטן (לדוגמה, אם מרווח הגחון בטיסן יותר קטן) אתה יכול להשתמש המנוע עם KV יותר גבוה. הוא יסובב עם אותה סוללה את הפרופ' יותר מהר ותקבל את אותו הספק (כמובן בערך) מהמנוע.
    הדבר נכון גם הפוך, אם אתה רוצה להגדיל את הפרופ' בטיסן שיש בו מנוע מסוים יתכן שהפרופ' הגדול יותר יעמיס מאוד את המנוע והזרם יגדל מעבר למה שהמנוע והבקר יכולים "לסבול". לשם כך יש צורך במנוע עם KV נמוך יותר שיכול לעמוד בעומס של הפרופ' הגדול במגבלות הזרם של הבקר.
    מסובך ומבלבל, נכון ! אבל זה חלק מהסיפור של מערכות חשמליות שחשוב להבין !

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Apr 2010
    הודעות
    313
    תודה!
    9
    הודה 3 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    האם KV נמוך יותר מפיק כח יותר?שמתי לב שטיסנים גדולים דורשים KV נמוך יותר מאילו הקטנים ומהירים

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    ציטוט נכתב במקור על ידי מטיס1 צפיה בהודעה
    האם KV נמוך יותר מפיק כח יותר?שמתי לב שטיסנים גדולים דורשים KV נמוך יותר מאילו הקטנים ומהירים
    עבור שני מנועים בעלי הספק זהה - כן.
    זה דומה להילוכים ברכב - בכל הילוך יש לך הספק זהה (אותו מנוע), אבל בהילוך נמוך תקבל סל"ד נמוך יותר אבל עם כוח גדול יותר.
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Sep 2010
    הודעות
    9,606
    תודה!
    733
    הודה 551 פעמים ב 447 הודעות
    כניסות לבלוג
    7
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    יש ממש הרבה פרמטרים
    אני לא נכנסתי לזה .. גם מה שכתבת ( למרות שנכון ) הוא רק חלק קטן מהעניין

    ציטוט נכתב במקור על ידי umbo צפיה בהודעה
    זה נכון אבל זה רק חלק מהסיפור.
    למנועים בעלי הספק דומה אפשר להתקין פרופים שונים. אם אתה רוצה פרופ' גדול, יתאים לך מנוע עם KV נמוך שיוכל לסובב את הפרופ' הזה. אבל אם אתה רוצה את אותו הספק עם פרופ' יותר קטן (לדוגמה, אם מרווח הגחון בטיסן יותר קטן) אתה יכול להשתמש המנוע עם KV יותר גבוה. הוא יסובב עם אותה סוללה את הפרופ' יותר מהר ותקבל את אותו הספק (כמובן בערך) מהמנוע.
    הדבר נכון גם הפוך, אם אתה רוצה להגדיל את הפרופ' בטיסן שיש בו מנוע מסוים יתכן שהפרופ' הגדול יותר יעמיס מאוד את המנוע והזרם יגדל מעבר למה שהמנוע והבקר יכולים "לסבול". לשם כך יש צורך במנוע עם KV נמוך יותר שיכול לעמוד בעומס של הפרופ' הגדול במגבלות הזרם של הבקר.
    מסובך ומבלבל, נכון ! אבל זה חלק מהסיפור של מערכות חשמליות שחשוב להבין !

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: משהו יכול להסביר לי את חשיבות נתון ה KV אני ממש מבולבל

    ציטוט נכתב במקור על ידי מטיס1 צפיה בהודעה
    האם KV נמוך יותר מפיק כח יותר?שמתי לב שטיסנים גדולים דורשים KV נמוך יותר מאילו הקטנים ומהירים
    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    עבור שני מנועים בעלי הספק זהה - כן.
    זה דומה להילוכים ברכב - בכל הילוך יש לך הספק זהה (אותו מנוע), אבל בהילוך נמוך תקבל סל"ד נמוך יותר אבל עם כוח גדול יותר.

    בנוסף למה שכתב ליאב (שאמנם נוגע יותר לפסיעה של הפרופ' ולא רק לגודל שלו) - לטיסנים גדולים יש גם פרופ' גדול. פרופ' גדול אסור שיסתובב יותר מידי מהר (כי קצה הלהב נע מהר מאוד - יכול להתקרב למהירות הקול, ואז היעילות האוירודינמית יורדת מאוד וגם ההספק הנדרש מהמנוע למהירות כזו, גדול מאוד) ולכן באופן טיבעי מנועים גדולים של טיסנים גדולים עם פרופ' גדול מסתובבים לאט יותר = KV נמוך.
    זו דרך אגב, הסיבה למהירות המוגבלת של מטוסים שמונעים ע"י פרופלורים - אסור שהשילוב של מהירות המטוס + מהירות קצה הלהב של הפרופ' יתקרבו יותר מידי למהירות הקול.
    נערך לאחרונה על ידי umbo; 11-07-2012 בשעה 16:38:41.

נושאים דומים

  1. [שאלה] משהו יכול להסביר מה זה בדיוק למה זה טוב??
    על ידי מטיס1 בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 24-03-2012, 21:17:51
  2. [עזרה!] משהו יכול להסביר לי איך לכוון סרוו מצערת ....:(
    על ידי מטיס1 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 24-02-2012, 08:44:56
  3. מי יכול להסביר מה זה מטיס חדש ?
    על ידי saportas בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 07-01-2012, 20:14:59
  4. [שאלה] מי יכול להסביר לי את העמידות של זה
    על ידי Hagay בפורום רחפנים מרובי להבים
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 06-12-2011, 17:14:15
  5. [מדליק] מישהו יכול להסביר???
    על ידי motti בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 03-04-2011, 17:32:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •