ד"א אם תשימו לב במטוסי נוסעים גדולים קיימים כנפונים כדי להוריד גרר.
בעצם המערבולת שנוצרת בקצה הכנף מכוונת כלפי מטה ומתנגד לכח העילוי שרוצה למשוך למעלה ובגלל זה יש גם יותר גרר.
הכנפון גורם למערבולת לעלות לקצה הכנפון להשתחרר מאחוריו וככה יש פחות גרר על הכנף.
מטוס שיש לו כנפונים יכול לטוב רחוק יותר מאשר מטוס בלי כנפונים.
לדוגמה מטוס הנוסעים A380 לא יכול היה לטוס בלי הכנפונים שלו. מרוב שהוא כבד וגדול פועל עליו גרר עצום ולכל נאלצו להשים עליו כנפונים דבר שמוריד את הגרר על הכנף וגורם לו לטוס.