אוקיי, קיבלתי מטען עם הטיסן והמטען נודע לשטח כלומר להטעין במכונית..
רק שלא כל כך הבנתי איפה אני מחבר את הצבתות?
מדובר באותו צבתות שבאות עם המטען הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...og/ACC6(2).jpg
אשמח לעזרה..
אוקיי, קיבלתי מטען עם הטיסן והמטען נודע לשטח כלומר להטעין במכונית..
רק שלא כל כך הבנתי איפה אני מחבר את הצבתות?
מדובר באותו צבתות שבאות עם המטען הזה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...og/ACC6(2).jpg
אשמח לעזרה..
למצבר של הרכב...
כלומר אי אפשר להטעין תוך כדי נסיעה צריך לפתוח את המנוע כן?
בוא נגיד שאתה לא רוצה להטעין סוללת ליפו תו"כ נסיעה ברכב...
.Itay.
ובכלל, לא ברכב. ולפני שאתה שואל למה... http://www.efly.co.il/forums/showthr...A-%E4%F8%EB%E1
![]()
לא לקנות שנאי אלה לקנות ספק כוח (או לבנות מספק כוח של מחשב).
יש תמיד סכנה (קטנה מאוד, אבל קיימת) להטעין סוללות ליפו ולכן לא לעשות את זה בסביבה של חומרים דליקים כל שהם. בשטח ההטסה, אזור המנוע הוא סביבה מאוד דליקה. עדיף לחבר את המצבר לכבלים של התנעה ואת המטען לקצה השני ולהרחיק ע"י כך את הסוללות מהמכונית !
אתה לא צריך לפחד, אתה כן צריך לשמור על כללי הבטיחות. אסור, למשל, להטעין ללא השגחה.
תקרא, לדוגמא, את הסיפור של חבר-הפורום הזה: http://www.efly.co.il/forums/showthr...472#post163472
נערך לאחרונה על ידי ZigiStar; 28-06-2013 בשעה 11:52:07.
יש בחשמל שני סוגי מתחים - מתח חילופין ומתח ישר.
המטען צריך מתח ישר של 12 וולט או מעט יותר, מתח כזה מוציאה הסוללה של הרכב ולכן אתה יכול להשתמש בה ולחבר אליה ישירות את המטען.
מתח חילופין הוא מתח שמשתנה סביב האפס בצורת סינוס (פעם הוא חיובי ואחר כך שלילי, במחזוריות קבועה) וצריך מכשירים שיכולים לפעול על מתח כזה, המטען הוא לא כזה והוא צריך מתח ישר.
כדי שהוא יוכל לעבוד צריך שהמתח יהיה בעוצמה המתאימה ( 18V-12V ) וצריך לישר אותו כך שלא יהיה כלל החלק השלילי של המתח ובנוסף שהוא יהיה יציב וקבוע. השנאי שאתה מדבר עליו רק מוריד את מתח החילופין של חברת החשמל (שהוא 220 V ) לעוצמה שצריך ( 12V ) אבל לא מישר אותו - את הפעולה המשולבת עושה ספק הכוח שבמקרה שלנו צריך להיות כזה שמוציא מתח ישר ומיוצב של 12V.