יש לי טיסן sbach 342 30cc
טיסן מתפס בגובה בגישה לנחיתה בדיוק רגע אחרי הורדת מצערת לסרק האף עולה
וזה דורש ממני לתת מעט דוון כדי שהטיסן ״ישקע״ לקרקע
תופעה בלתי נסבלת
״(כל האלקטרוניקה שלי בקידמת המטוס)
תודה רבה לעוזרים.
יש לי טיסן sbach 342 30cc
טיסן מתפס בגובה בגישה לנחיתה בדיוק רגע אחרי הורדת מצערת לסרק האף עולה
וזה דורש ממני לתת מעט דוון כדי שהטיסן ״ישקע״ לקרקע
תופעה בלתי נסבלת
״(כל האלקטרוניקה שלי בקידמת המטוס)
תודה רבה לעוזרים.
זווית המנוע שלך בטיסן כלפי ציר האורך שלו היא נמוכה מדי (כלפי מטה) לכן כדי שהוא יטוס ישר קיזזת UP ואז בהורדת המצערת ה UP בא לידי ביטוי ומרים לך את האף.
מעבר לזה תאזן את מרכז הכובד בדיוק למקום.
אבדוק את הנושא
תודה רבה
מרכז כובד אחורי.
בד"כ בARF יש כבר זווית לחומת האש, והסטנדאופים של המנוע די קבועים. קשה לפספס שם לרמה כזו שמורגשת כפי שמתואר.
אם הטיסן במנוע רגוע או איידל טס ישר \ נוטה לרדת והפעלת מנוע מלא יש נטיה לעליה (בהנחה שמרכז כובד נכון)
יש ל ה ו ר י ד זווית מנוע כלפי מטה לא ההיפך.
א.
נערך לאחרונה על ידי edgarfov; 12-10-2014 בשעה 08:01:31.
בד"כ בARF יש כבר זווית-באמת זה ככה
טיסן בחצי מצערת טס ישר וגם בפול מנוע ממשיך באותו גובה לא מנמיך ולא עולה
וגם בטיסה הופכה
כמה גרם עליי לשים מקדימה לצורך בדיקה?
בטיסן שלי excel 2000 הוא גם היה מתפס, למרות שעם מיכל ריק הוא היה במרכז כובד קדמי.
הורדתי את המנוע והוספתי בחלק האחורי שיבה של 2 מ״מ. בהברגה הימנית והשמאלית.
עכשיו הטיסן כמו פלס.
אז נכון שיכול להיות שהמנוע לא מאוזן
OmeR Chovel
-----------------------------------------
HK Yak 55+plush 40
Excel 2000+os 46 axii+hitec hs311
Spektrum dx8+ar8000+6ch orange
Futaba 4yf 2.4ghz fhss+ r2004gf
RF7 interlink Futaba
Using Tapatalk
עולים בזווית של 45 מעלות רוח צולבת, (לבטל השפעת רוח אף) מגלגלים לטיסה הפוכה יורדים לחצי סלד , מאוד תלוי איך מנוע מכוון סלד\מצערת, אם האף ממשיך ישר או שוקע ממש בקטנה אתה במקום הנכון במרכז כובד. ויש לשקול לשנות את זווית המנוע. להוסיף שייבה בחלק העליון(גם ימין וגם שמאל ) (להוריד את האף יותר)
אם האף עולה אתה במישקל אחורי.
נערך לאחרונה על ידי edgarfov; 12-10-2014 בשעה 10:14:31.
אני יתחיל במרכז כובד ומשם נתקדם
תודה רבה
מרכז כובד אחורי מידיי ניראה לי
נערך לאחרונה על ידי haimbz; 25-10-2014 בשעה 00:09:44.
יש לך בקישור טבלת קיזוז לטיסן בהצלחה
http://www.planesandmodels.co.il/article_74/
לפי מדריך הקיזוז שמתאר בדיוק את התופעה שלי
יש לעלות זווית מנוע כלפי מעלה
כמו שאמר אחד החברים בפורום
עקב זווית תחתונה של המנוע הטיסן מקוזז על up כדי לטוס ישר במנוע מלא או חצי
כאשר מורידים לסרק בא הטיסן לידי ביטוי ואז בגלל שהטיסן מקוזז מעלה אני עולה בגובה
אז עליי להוסיף איזה דיסקית שתיים ולשנות את זווית המנוע כלפי מעלה במעלה או שתיים
עברית עברית עברית למה עם שגיאות זה נראה לא טוב![]()
לרוב השגיאות הן פועל יוצא של הקלדה מהירה ולחיצה, בטעות, על מקשים סמוכים.
אנא, לכל המקלידים, נא קראו שוב את מה שכתבתם ותקנו את הטעויות, במידה והן קיימות. הפורום ימתין, הוא לא יברח וגם אף אחד לא יחטוף לכם בינתיים את הדברים שאתם רוצים להשמיע.
umbo (13-10-2014)
מרכז כובד משחק תפקיד חשוב בכל העניין ולכן גם זווית המנוע. כך או כך מה שמעלה לך את הטיסן לגובה כאשר אתה מוריד מצערת זה בעצם הגה הגובה שבגלל כמה סיבות מקוזז למצב מעלה.
דבר ראשון שעושים בודקים מרכז כובד. נתנו פה את שיטת ה-45 מעלות כלפי מעלה, היפוך טיסן והמשך עם חצי מצערת עד שלושה רבעים.
במידה והטיסן מטפס מעלה, מרכז כובד אחורי מדי.
במידה והטיסן טס ישר, אתה בול על מרכז הכובד.
במידה והטיסן ממשיך מטה, מרכז כובד קדמי מדי.
עכשיו לאחר שפתרנו את הבעיה הזו, עבור לבדיקת זווית מנוע בציר העלרוד.
הטס את הטיסן בקו ישר ואופקי, מצערת על שלושה רבעים, כאשר צברת מספיק מהירות, הורד בבת אחת את המצערת לסרק וראה תגובת הטיסן.
ממשיך ישר ולאט יורד בגובה, זווית מנוע תקינה.
עולה מיד בגובה. זווית מנוע נמוכה מידי יש להעלות אותה כלפי מעלה.
הטיסן יורד מיד מטה, זווית מנוע גבוהה מידי יש להורידה.
עם כל זה לא עובד ואתה ממש מתוסכל ישנה שיטה נוספת והיא שיטת המיקסר הממוחשב.
עלה בגובה רב.
צלול כלפי מטה עם חצי מצערת ומיד הורד לסרק.
ראה לאן הטיסן מושך.
אם הוא מעלה אף לכיוון החופה, עליך לעשות מיקס מצערת כמאסטר הגה גובה כסלייב. כאשר המצערת יותר לסרק הגה גובה יורד.
אם הטיסן מושך לכיוון הגלגלים אז המיקס הוא בדיוק הפוך הכל מקרה המצערת היא המאסטר.
בהצלחה.
אני מסכים כמעט עם הכל, למעט ענין המיקסים.
טיסן, כל טיסן, חייב להיות מכוייל כך שיתפקד נכון מעצם בנייתו וללא שימוש בעזרים נוספים. מרגע שאין כך פני הדברים, לא יעזור שום דבר. תמיד תימצא הנקודה בה הטיסן יחרוג מההתנהגות המצופה ממנו.
יש כאן טעות
1. בדיקת זווית מנוע במצב טיסה תיהיה בדכ מאמצע סלד למקסימום ובהדרגה , האף עולה יש ל ה ע ל ו ת זווית למנוע הוספת שייבות בחלק העליון , לגרום למנוע "להצביע" כלפי מטה יותר ממצבו הקודם . (בהורדת כוח מנוע יש פחות השפעה עד כלום למצב הטיסה אז מה ההיגיון?)
2. במיקרה הנ"ל אם עדיין אחרי בדיקת מרכז כובד, וגם זווית מנוע התופעה עדיין מורגשת , יש בעיה בגאומטריית הטיסן עצמו, וכאן ניכנס גורם זווית חיבורי מייצבי גובה או כנפיים , משהו בתכנון של הARF לא יושב.
א.
נערך לאחרונה על ידי edgarfov; 14-10-2014 בשעה 09:08:41.
אין כאן טעות. אתה מציע בדיקה בצורה מסויימת ואחרים מציעים את אותה בדיקה בצורה שונה. בשני המקרים, במידה ואתה מיומן ויודע לזהות את התופעה, תקבל את התוצאה זהה.
אני נוהג לבצע את הבדיקה בדרך אחרת ממך. אני מטיס ומקזז את הטיסן לטיסה אופקית וישרה במצערת מלאה. בנקודה זו אני סוגר את המצערת בחטף ועוקב אחרי התנהגות הטיסן. התוצאה המתקבלת תואמת תמיד את זוית המנוע, בין אם היא חיובית (הטיסן מטפס כלפי מעלה), שלילית (הטיסן שוקע במהירות מוגזמת), או שהמנוע מותקן בזוית הנכונה (הטיסן ממשיך לטוס ישר והאף שוקע באיטיות).
סגרת את המצערת, תסביר בבקשה באיזה שלב זווית המנוע משפיעה על מסלול הטיסה , תיזכורת מנוע כרגע בסרק\לא מורגש.
שאלה נוספת , בשיקולי הכוחות הפועלים על מטוס , ללא כוח מנוע , מה משפיע יותר המנוע או מרכז כובד או בעיה אווירודינמית אחרת?
רמז - בעצם הקיזוז לUP בזמן טיסה במנוע מלא כבר מצביעה על אחת מכמה בעיות המוזכרות כסבירה יותר.
נערך לאחרונה על ידי edgarfov; 14-10-2014 בשעה 19:38:35.
אינני נכנס איתך לויכוח. אני מכבד את דעתך, אבל אינני שותף לה.
מצד שני אינך מכיר אותי ואינך יודע מה רמת ידיעותי בנושא סביבו אתה מתפלפל.
תיארתי את הדרך בה אני נוהג, אני מקבל תוצאות חד משמעיות, ובה אמשיך גם בעתיד.
כיוונתי כרגע את זווית המנוע (הוספתי שתי דיסקיות בתושבת התחתונה) כך שהמנוע "מצביע" יותר למעלה.
הטיסן אמור עכשיו באוויר עם חצי מצערת וקיזוז שכרגע מוגדר, לעלות בגובה,מה שידרוש ממני לקזז DOWN בכדי לטוס ישר.
כאשר הוריד מצערת מנוע לסרק יבוא קיזוז DOWN לידי ביטוי ויוריד את האף לכיוון הקרקע.
ממחר נעדכן תודה רבה על העזרה
תתחיל מקיזוז 0 בהגה גובה , ולפי קיזוז לישרה אופקית תוכל לדעת. בהנחה ומרכז הכובד שלך במקום הנכון.
כל הדברים שאמרו לך חברי הפורום נכונים ,הפתרון לבעיה מבחנתי היא לדעת מה אופי הטיסה שלך
1.אם אתה עושה 3d ברמה גבוהה,אז עדיף שתשאיר את הטיסן אחורי,כשר טסים עם מצערת נדיבה ,השפעת מרכז הכובד נעלמת ברובה ,ואני מניח שמה שקורה לך זה טיסן אחורי שזה ממש טוב לhard3d .
2.אם רב הטיסה אתה טס להנהגתך בחצי מנוע,וזורק פה ושם roll,lop וכיוצא בזה ,אז תזיז סוללות קדימה הטיסן,יש כאלה שאפילו ממקמים מאחורי המנוע,ואז תקבל טיסן יותר נעים .
אני מציע לך את הפתרון השני ,אבל זוהי רק תחושה שלי,במידה ולא הרגשת הבדל משמעותי,אל תוסיף משקל באף,עדיף שתשחק עם הזוית כלפי מתה אבל ממש בעדינות
052-3200015
אני יגיד לך יותר מזה יש לי שתיי סוללות ושניהם ממוקמות ממש על בית תושבת המנוע
שאין יותר קדמי מזה
עידן תטיס ותדע.
הכל יבוא לך דרך האצבעות ושריפת דלק לא דרך פלפולי לשון.
בסופו של דבר כל מטיס, הטיסן שלו הוא טביעת האצבע שלו.
בהצלחה
עדי
נערך לאחרונה על ידי PlanesAndModels; 15-10-2014 בשעה 15:48:53.
idan69 (15-10-2014)