שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 38

נושא: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Question בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    אני בתהליכי ציפוי כנף ג׳נטל ליידי המקורי. ציפוי עם Monokote. הולך טוב יחסית לפעם ראשונה, אבל נוצר לי פיתול בכנף, משני קצותיה, כנראה בגלל תהליך הציפוי. עדיין לא הגעתי לקצוות פוליהדרל, אלא רק שני הפנלים המרכזיים, אותם בניתי באופציה של מקשה אחת. בקצה כנף שמאל שפת הזרימה מורמת רק 1 mm. בקצה כנף ימין שפת ההתקפה מורמת 4 mm. אני יודע שזה לא נשמע הרבה, אבל עם מוטת כנף של 2 מטר יש לזה אפקט. רציתי לשמוע דעתכם האם נראה לכם שהפיצול משמעותי? האם לשקול לקלף ולצפות מחדש לפחות כנף אחת ולתקן? תודה.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	image.jpg‏ 
Views:	235 
Size:	233.8 קילובייט 
ID:	114967  

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Oct 2011
    הודעות
    14
    תודה!
    1
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    זה כמו בטריינר, דיהדרל.. השאלה היא אם אתה מעוניין בזה
    http://he.wiktionary.org/wiki/%D7%93...93%D7%A8%D7%9C

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ג'ינטל ליידי תוכנן לפני 60 שנה בערך ואני לא יודע למה אתה קורא "המקורי" אבל בתכניות שאני מכיר אין סיכוי להימנע מפיתול בכנפיים עקב המבנה המתוכנן מאד גרוע
    אתה יכול להחליף ציפויים עוד מאה פעמים וזה יחזור על עצמו
    האפשרויות העומדות בפניך הם כאלה:
    או להמשיך את הבנייה כפי שהיא ולחיות עם התוצאות (ובכל מצב התוצאות לא משהו גם אם תבנה היטב)
    או לצפות את הכנף בנייר משי בשיטות המסורתיות ששם כוח ההתכווצות של הציפוי יותר מעודן ויותר אחיד.

    אבל מאומה מכל זה אינו המלצה אלא ברירת מחדל. זה טיסן שלא השקעת בו יותר מדי עבודה (בניית הכנף שלו זה לכל היותר שעתיים שלש) וההמלצה האמיתית היא לעצור את הבנייה ולבנות טיסן אחר. זה לא טיסן שניתן בכלל להנות ממנו גם אם תבנה אותו מושלם.
    אם תרצה להבין את הנושא לעומק, צור קשר ואעזור לך
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    10,083
    תודה!
    1,390
    הודה 1,344 פעמים ב 1,118 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ציטוט נכתב במקור על ידי wind556 צפיה בהודעה
    זה לא טיסן שניתן בכלל להנות ממנו גם אם תבנה אותו מושלם.
    אבא שלי בן 75 [עד 120]
    הוא היה טיסנאי בשנות ה50 המוקדמות [והיה בין השאר אלוף הארץ לנוער ב דמ']
    הוא לא צעיר ונמרץ כמו כולנו ולכן נהנה מאוד להטיס בדיוק את הטיסן הזה.
    למיטב ידיעתי אופן הבניה של אבא שלי [ממנו ניתן ללמוד המון בתחום הבניה והקפדנות] קרוב למושלם
    למה אני מכריז על זה בכזה ביטחון?
    א. כי ראיתי ולמדתי ממנו המון
    ב. בשנות ה 50 לא היה כמות ואיכות של חומר גלם כדי שיהיה לך עודף "לפספס" ולכן הבניה מאפס הייתה מדוייקת וקפדנית מאוד
    גם אביזרי הבניה הדבק ועיבוד העץ היו בסיסיים ביותר.

    למה אני מקשקש כל כך הרבה?
    דבר ראשון כי הנאה היא בעיני המתבונן או המטיס במקרה שלנו
    ניתן להנות גם מהטסת בננה או "זבל סיני"...זה רק הנאה.
    נכון שיהיה הרבה יותר כיך להטיס טיסן ברמה של אליפות העולם... אבל לא כולנו אלופי עולם [לפחות לא אני]
    לא הייתי רץ כל כך מהר לפסול את הטיסן הזה ואחרים
    אני חושב שבתקופה שבה רוב הטיסנאות מתבססת על טיסני קלקר חסרי נשמה ביצור המוני כשמגיע גולש ובונה קיט של מוצר וותיק ווינטג' משהו זה ערך שראוי לציון ושימור.

    פותח אשכול יקר
    מחר בבוקר אדבר עם אבא שלי ואשאל בעצתו
    אבקש ממנו שיבדוק את נושא פיתול הכנף בטיסן שלו ואשאל כיצד פתר את הבעיה [עם בכלל]

    מעבר לזה... זה דאון רדיו [כמו שאתה יודע]
    נכון שרצוי שהוא ייצא מדוייק וללא פיתול ככל הניתן ונכון שזה יפגע בביצועים אבל ניתן להטיסו גם כך ואפילו להנות מזה.

    רן ענבר

  5. המשתמשים 2 הודו ל רן ענבר על הודעתו:

    hadarper (23-10-2014),Hagay (27-10-2014)

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ציטוט נכתב במקור על ידי רן ענבר צפיה בהודעה
    אבא שלי בן 75 [עד 120]
    הוא היה טיסנאי בשנות ה50 המוקדמות [והיה בין השאר אלוף הארץ לנוער ב דמ']
    הוא לא צעיר ונמרץ כמו כולנו ולכן נהנה מאוד להטיס בדיוק את הטיסן הזה.
    למיטב ידיעתי אופן הבניה של אבא שלי [ממנו ניתן ללמוד המון בתחום הבניה והקפדנות] קרוב למושלם
    למה אני מכריז על זה בכזה ביטחון?
    א. כי ראיתי ולמדתי ממנו המון
    ב. בשנות ה 50 לא היה כמות ואיכות של חומר גלם כדי שיהיה לך עודף "לפספס" ולכן הבניה מאפס הייתה מדוייקת וקפדנית מאוד
    גם אביזרי הבניה הדבק ועיבוד העץ היו בסיסיים ביותר.

    למה אני מקשקש כל כך הרבה?
    דבר ראשון כי הנאה היא בעיני המתבונן או המטיס במקרה שלנו
    ניתן להנות גם מהטסת בננה או "זבל סיני"...זה רק הנאה.
    נכון שיהיה הרבה יותר כיך להטיס טיסן ברמה של אליפות העולם... אבל לא כולנו אלופי עולם [לפחות לא אני]
    לא הייתי רץ כל כך מהר לפסול את הטיסן הזה ואחרים
    אני חושב שבתקופה שבה רוב הטיסנאות מתבססת על טיסני קלקר חסרי נשמה ביצור המוני כשמגיע גולש ובונה קיט של מוצר וותיק ווינטג' משהו זה ערך שראוי לציון ושימור.

    פותח אשכול יקר
    מחר בבוקר אדבר עם אבא שלי ואשאל בעצתו
    אבקש ממנו שיבדוק את נושא פיתול הכנף בטיסן שלו ואשאל כיצד פתר את הבעיה [עם בכלל]

    מעבר לזה... זה דאון רדיו [כמו שאתה יודע]
    נכון שרצוי שהוא ייצא מדוייק וללא פיתול ככל הניתן ונכון שזה יפגע בביצועים אבל ניתן להטיסו גם כך ואפילו להנות מזה.

    רן ענבר




    מתגובתך ברור לחלוטין שלא קראת את כל מה שכתבתי ואתה מוציא משפט אחד ובונה עליו תיאוריה מופרכת
    אני הראשון שתומך בבנייה עצמית, ויש לזה ים של תיעוד בפורום ומחוצה לו. אני ממש לא תומך בטיסני קלקר חסרי נשמה, אבל אני לעולם לא אטפח על השכם למי שמבקש עצה מקצועית ותיקון טעויות ואטעה אותו בתשבחות חסרות בסיס אמיתי, אלא אציין בצורה ברורה את מה שיש לאמר בנושא. ביקורת בונה עם תמיכה לצידה שווה יותר מכל חלוקת מחמאות עקרה
    כמו כן אני מכיר היטב את הטיסן הספציפי הזה וכל מה שנאמר אינו דעה אלא ידיעה. כולל העצות שהוא קיבל שמבוססות על נסיון רב ביותר.
    לא צריך טיסן ברמה של אליפות העולם, אבל כן צריך טיסן מודרני שמתוכנן נכון ומותאם לאפשרויות השליטה הקיימות היום כסטנדרט (כמו מאזנות למשל שאין בג'נטל ושההטסה ללא מאזנות זו הטסה מאד צרת מינעד-ועוד הרבה דברים שאין בטיסן הזה ).
    יש דאוני רדיו למתחילים מבלזה מודרניים וחדשניים שטסים פי מליון יותר טוב מהטיסן הזה, עם טיפה יותר השקעה ועם תוצאות שבכלל לא עומדות באותה סקאלה. כמו כן יש לא מעט שבנו את הג'נטל ולא נהנו בכלל מהטיסה שלו בדיוק בגלל הסיבות שמציין השואל: מבנה שאינו מונע פיתולים בכנף ובלי מאזנות שיפצו על זה, ועם פיצוי בהגה כיוון . אתה יכול לבד להסיק כמה טוב הדבר הזה מסוגל לטוס

    וחוץ מזה, שאפו על אבא שלך שעדיין מטיס...
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    10,083
    תודה!
    1,390
    הודה 1,344 פעמים ב 1,118 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    א. קראתי את כל מה שכתבת. מהתחלה עד הסוף ומספר פעמים.
    ב. אני מעיר לך על מילים אלו ספציפית כי הופעתן בתגובה הפריעה לי.
    ג. גם אני חושב שלכתו לגולש "תתחדש ותהנה" או משהו בסיגנון זה סתמי ומיותר.
    ד. זה שהגולש שלפנינו קנה את הטיסן הזה זו עובדה.
    זה שהוא התחיל לבנות ונתקל בבעיה זו עודה.
    כנראה שהוא לא יזרוק את הטיסן לפח בגלל שהתפתלה לו הכנף [השערה מושכלת?]
    יופי.
    עכשיו בוא נעזור לו בלי לור לו שהוא בחר ב"טיסן חרא" מתקופת הברונזה התיכונה [הקצנתי וברור לי שלא לכך התכוונת]
    אם אותו גולש היהשואל איזה טיסן לקנות? אזי הדיון על איכות הטיסן וביצועיו היה במקום.

    הדיון פה הוא התגברות על פיתול הכנף.

    רן ענבר

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    עודד, אני בגישה מעט שונה.
    לדעתי, הכי כיף להטיס טיסן שבנית במו ידיך.
    לא משנה עד כמה הטיסן מיושן, ומוגבל.
    אין יותר תענוג מלראות יצירה אישית שלך ממריאה לשמיים.
    אבל, הדבר הכי מאכזב הוא להשליך אותה לפח רגע לפני סיום.

    עודד, אני מבין שאתה כבר רווי מבניית אלפי טיסנים והספקת לשכוח את הרגע הזה, של סיום בניית הטיסן הראשון.

    מטרת הדיון פה היא לעזור לבחור לסיים את הטיסן ולתקן את הפיתול.

    עצתי לתיקון, פתל את הכנף בכיוון הנגדי, מעבר למצב האפס, ועבור עם מגהץ. יש סיכוי שהציפוי יתכווץ כך שהוא יפתל את הכנף בחזרה לפיתול המקורי.

    בהצלחה

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,045
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    אולי כדאי לחזור לבעייה שהעלה הבחור ?
    השאלה הגדולה היא עוצמת הפיתול וכיוונה ?
    עם פיתול קל בכיוון השלילי ניתן לחיות ואפילו טוב..

    כדאי שתעלה תמונות להצגת הפיתול..

    שאפו על הבנייה, זה לא משהו שכיח בימינו
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ציטוט נכתב במקור על ידי Liav צפיה בהודעה
    עודד, אני בגישה מעט שונה.
    לדעתי, הכי כיף להטיס טיסן שבנית במו ידיך.
    לא משנה עד כמה הטיסן מיושן, ומוגבל.
    אין יותר תענוג מלראות יצירה אישית שלך ממריאה לשמיים.
    אבל, הדבר הכי מאכזב הוא להשליך אותה לפח רגע לפני סיום.

    עודד, אני מבין שאתה כבר רווי מבניית אלפי טיסנים והספקת לשכוח את הרגע הזה, של סיום בניית הטיסן הראשון.

    מטרת הדיון פה היא לעזור לבחור לסיים את הטיסן ולתקן את הפיתול.

    עצתי לתיקון, פתל את הכנף בכיוון הנגדי, מעבר למצב האפס, ועבור עם מגהץ. יש סיכוי שהציפוי יתכווץ כך שהוא יפתל את הכנף בחזרה לפיתול המקורי.

    בהצלחה

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk



    ידידי היקר, אנחנו מחזיקים בדיוק באותה דעה, אין תחליף לבניית והטסת טיסן שבנית בשתי ידיך. אני אמנם אחרי אין סוף טיסנים, אבל מתרגש כמו ילד בכל הטסת מבחן של טיסן פרי עמלי
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ציטוט נכתב במקור על ידי רן ענבר צפיה בהודעה
    א. קראתי את כל מה שכתבת. מהתחלה עד הסוף ומספר פעמים.
    ב. אני מעיר לך על מילים אלו ספציפית כי הופעתן בתגובה הפריעה לי.
    ג. גם אני חושב שלכתו לגולש "תתחדש ותהנה" או משהו בסיגנון זה סתמי ומיותר.
    ד. זה שהגולש שלפנינו קנה את הטיסן הזה זו עובדה.
    זה שהוא התחיל לבנות ונתקל בבעיה זו עודה.
    כנראה שהוא לא יזרוק את הטיסן לפח בגלל שהתפתלה לו הכנף [השערה מושכלת?]
    יופי.
    עכשיו בוא נעזור לו בלי לור לו שהוא בחר ב"טיסן חרא" מתקופת הברונזה התיכונה [הקצנתי וברור לי שלא לכך התכוונת]
    אם אותו גולש היהשואל איזה טיסן לקנות? אזי הדיון על איכות הטיסן וביצועיו היה במקום.

    הדיון פה הוא התגברות על פיתול הכנף.

    רן ענבר



    אני בהחלט מכבד את מה שמפריע לך ולוקח את זה בחשבון

    אבל שים לב שלפני ששנתתי את המלצתי נתתי שתי אפשרויות להתמודד עם הבעייה הספציפית, ואולי צריך לחזור על זה כדי להדגיש:
    ציפוי מתכווץ מפעיל הרבה כוחות לא אחידים על הכנף, ועקב המבנה הרגיש לפיתולים, הם נוצרים או גדלים
    דרך אחת לצמצם (ולא ממש למנוע) את התופעה זה להדביק את הציפוי המתכווץ רק במעטפת החיצונית ולהימנע ככל האפשר שהציפוי יידבק לפרופילים ורק אחרי שכל הכנף מצופה (ולא רק חלק ממנה) להתחיל בכיווץ בצורה הדרגתית עם חום הכי נמוך שמייצר כיווץ ואחרי כיווץ ראשוני להגביר את החום ולכווץ סופית

    דרך שניה, קשה יותר ודורשת גישה שונה לגמרי, זה ציפוי בנייר משי (או אורז-עדיף משי אבל יותר קשה להשיג) בשיטות הישנות והטובות (ולא ניכנס כאן להדרכת ציפוי בנייר ובכל התהליך הזה) ובדרך הזאת העומס שמפעיל הציפוי על הכנף הוא אחיד ומעודן ולא אגרסיבי כמו הציפוי המתכווץ .
    אם מישהו ירצה פעם לבצע ציפוי כזה אתן לו הדרכה ספציפית לנושא
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    זכרון יעקב
    הודעות
    1,694
    תודה!
    28
    הודה 163 פעמים ב 125 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    אין שום בעיה לתקן כנף שהתפתלה בשל ציפוי במונוקוט וממש אין צורך להחליף את הציפוי.
    כמו שכתבו לך, פיתול בכוון הנגדי וחימום\מתיחה נוספת של הציפוי מתקנת את הענין (לא יותר מידי, לעשות את זה ברגש). שים לב שבמקרה שלך מספיק לתקן רק את "הפיתול הגדול" - סטיה של 1 מ"מ בדרך כלל לא תורגש, מה גם שהיא בכוון הרצוי (כדאי אפילו ליצור פיתול זהה בכנף השנייה). אם אתה עושה את התיקון לבד, הנחת משהו כבד (ספר כבד) על מרכז הכנף בזמן התיקון יעזור לך להסתדר לבד.

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    מודיעין
    הודעות
    10,083
    תודה!
    1,390
    הודה 1,344 פעמים ב 1,118 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    דיברתי עם אבא שלי בנידון.
    בגדול. הוא אמר בדיוק מה שכבר נכתב פה.
    הוא תאר תופעה דומה גם בציפוי דאונים (גימי/מנוע/זה עם החוט שרצים) עם נייר אורז.
    אמנם נייר אורז מפעיל הרבה פחות כוח אבל מספיק כדי לפתל את הכנף
    אם אתה גר באזור עמק יזרעאל אין לי בעיה לסנג'ר את אבא שלי לעזור לך.
    בהצלחה.

    רן ענבר

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    ציטוט נכתב במקור על ידי רן ענבר צפיה בהודעה
    דיברתי עם אבא שלי בנידון.
    בגדול. הוא אמר בדיוק מה שכבר נכתב פה.
    הוא תאר תופעה דומה גם בציפוי דאונים (גימי/מנוע/זה עם החוט שרצים) עם נייר אורז.
    אמנם נייר אורז מפעיל הרבה פחות כוח אבל מספיק כדי לפתל את הכנף
    אם אתה גר באזור עמק יזרעאל אין לי בעיה לסנג'ר את אבא שלי לעזור לך.
    בהצלחה.

    רן ענבר



    במידרג הכוחות הפועלים על הכנף מהתכווצות הציפוי הציפוי המתכווץ מהניילון הוא הכי חזק
    הרבה מתחתיו, ממש הרבה נמצא נייר האורז.
    והרבה מתחת לנייר האורז נמצא הנייר משי שקיים בכמה סוגים. הסוג הטוב ושהיה בזמנו הכי פופולארי נקרא משי יפני (אין לי מושג אם זה קיים היום עדיין)

    וגם כאשר נייר האורז או המשי מתכווצים זה תהליך אחר לגמרי והם מתכווצים בו זמנית בכל שיטחם ולא כמו הניילון שמתכווץ איפה שיש לו מגע ישיר עם מקור חום, כמו כן ההתכווצות של הנייר מאד איטית וזה מאפשר פיזור מאמצים

    אגב, ניסיתי בעבר הלא רחוק לצפות טיסן ב "אל בד" (שזה מפת שולחן חד פעמית), זה יצא טיפה כבד, אבל חזק בטירוף, יפה מאד ועמיד ביותר לנזקים, ואפילו קל לצפות איתו, וההתנהגות שלו בכיווץ דומה לנייר אורז
    ניתן לראות את זה כאן:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...E9%E5%F9%F0%E4
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    קרית אונו
    הודעות
    917
    תודה!
    3
    הודה 58 פעמים ב 45 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    שלום

    כל מה שהסבירו לך פה בסדר רק שלא הסבירו לך מה העניין בפיתול כנף של דאון.
    לטיסן דאון כנף בעל מוטה גדולה. בטיסנים כאלו מקובל לפתל את קצות הכנף כך ששפת הזרימה גבוהה יותר משפת ההתקפה, כלומר כל פרופיל הכנף בקצה מוטה כלפי מטה
    ובשפה מקצועית יותר זוית ההתקפה של קצות הכנף קטנה יותר. זאת כדי למנוע מצב שקצות הכנף יזדקרו קודם ויחבלו בשליטה בכלי הטיס שעשוי להכנס לסחרור.
    בכל מקרה כפי שהוסבר לך ניתן לפתל את הכנף שלך ביד לכיוון הרצוי ובמצב הרצוי למתוח את הציפוי במגהץ.
    כפי שאני רואה הטיסן שלך הוא דאון ללא מנוע. יש באפשרותך להתקין בחרטום מנוע חשמלי ולהמריא בעזרת מנוע במקום בעזרת כבל ואז תוכל לקבל זמן הטסה גבוה יותר.

    איתי
    __________________________________________
    איתיP
    מועדון ארסוף

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    וואו! לא ציפיתי לכל כך הרבה תגובות בזמן כזה קצר...
    ובכן חברים, תודה על כל ההערות. חשבתי הרבה וקראתי וצפיתי בהרבה חומר לפני שבחרתי את הג׳נטל ליידי כדאון רדיו ראשון. בכוונה לחבר לו מנוע בעתיד. מהטסות שראיתי בקליפים ביוטיוב ופורומים מהשנים האחרונות בארה״ב, מחקר די מקיף. מאחר והנסיון שלי בגדנ״ע אויר היה רק מגיל 15 עד 16 תוכלו להבין שרציתי לחזור לתחום דרך טכניקות שאני מכיר וזוכר, ולמצות את מה שנקטע אז. האתגר היה גם לבנות משהו totally from scratch ולראות את המגבלות. הדאון הזה הומלץ למתחילים גם בגלל ידידותו לבונה, וגם בגלל סלחנותו למטיס המתחיל. כל הטיסן נבנה מחומר גלם בלבד, לא ARF.
    התוכנית הודפסה מהאינטרנט בקנ״מ מדוייק, והיא התוכנית המשודרגת, לא זו משנות השבעים. כמו כן התעדכנתי בכל השיפורים שצורפו עם השנים. הפיתול המכוון בדיהדרל הקיצוניים ידוע, ואותו הצלחתי לבצע באמצעות מתיחת הציפוי בלבד כפי שתארתם בתגובות. ,
    . ולעניין הטיפול בפיתול בכנפיים, ע״י אותה טכניקה הצלחתי לצמצם את הפיתול כמעט לגמרי!

  17. המשתמשים 2 הודו ל mokka על הודעתו:

    Liav (25-10-2014),רן ענבר (25-10-2014)

  18. #16
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    קרית אונו
    הודעות
    917
    תודה!
    3
    הודה 58 פעמים ב 45 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    נחמד שאתה מתקדם לבד הכנף נראית טוב.
    בכל מקרה גדנ"ע אויר זה היסטוריה רחוקה. שווה לך לגשת לאחד המנחתים באיזור מגוריך כדי שמטיס ותיק שמנוסה בדאוני רדיו לא חשמליים יאזן לך את הדאון, יקזז אותו, יבצע לך Test Flight וידריך אותך בהטסה.
    מותר לך גם לומר לנו את שמך ואיזור מגוריך ואז סביר להניח שמישהו יתנדב לקחת אותך עם הדאון תחת חסותו

    איתי
    __________________________________________
    איתיP
    מועדון ארסוף

  19. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Beersheba, Israel, Israel
    הודעות
    3,208
    תודה!
    88
    הודה 222 פעמים ב 158 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    אתה מוזמן להצטרף אלינו להטסות באיזור ראשל"צ
    סייג לחכמה שתיקה!
    מנהל פורום אלפא , מאמרים וסקירות

  20. #18
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    הודעות
    2,014
    תודה!
    8
    הודה 526 פעמים ב 412 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    מוטת כנף של 2 מטר זה חתיכת כנף
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	מונוקוט.jpg‏ 
Views:	119 
Size:	280.1 קילובייט 
ID:	115079  
    יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"

    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234


    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485



    http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948




    https://www.facebook.com/asher.saportas.9

  21. המשתמשים הבאים אמרו תודה לsaportas על הודעתו:

    mokka (25-10-2014)

  22. #19
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    תודה על ההערות. אכן 2 מטר זו חתיכת כנף, הפנלים הקיצוניים (דיהדרלים) נתיקים לנוחות השינוע, במקום שתי כנפיים שלמות המורכבות בשורש . ציפוי הכנפיים אכן נעשה בארבעה חלקים, תחילה חלקים תחתונים, ואח״כ עליונים. בתכנית לא מופיעים חיזוקי כנף נוספים. כנראה התיכנון שאף למשקל נמוך יותר. האם חיתוך בשורש הכנף לשחרור לחצים צריך להיות בחלק העליון והתחתון או רק בעליון? החיתוך לא יוריד מחוזק הכנף? בכל זאת הציפוי מספק חוזק מסויים. לכל התוהים, אני גר באזור משגב, ויש לי בעיה אמיתית עם שטחי הטסה... פרטים אוכל למסור אישית, ותודה לכל מציעי העזרה.

  23. #20
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    תודה על ההזמנה לראשון. אני גר בצפון, אבל עוד אופיע אצלכם שבת אחת...

  24. #21
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    הציפוי מוסיף חוזק למתיחה ולפיתול, משמע, חיתוך בשורש מלמעלה כמו שהוצע, לא יחליש את הכנף לכפיפה, אך יחליש מעט לפיתול.

    יש כמה גישות שונות איך מצפים.
    אני דווקא בגישה של כמה שפחות חלקים, כלומר, אם אפשר בחתיכה אחת לעשות זאת, כך הייתי עושה.
    לכן, אני נגד החיתוך שהוצע.


    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  25. #22
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    נ. ב.

    שמתי לב יותר טוב למבנה הכנף עכשיו.
    לא ראיתי איפה נמצא המחבר לדיהדרל.
    שים לב, קורה תחתונה בלבד כמו ששמת עושה את הכנף הרבה פחות חזקה, אך יתכן שבתכנון המקורי שהכנף מתפרקת לשני חלקים, זה היה מתאים.
    כעת, כשעליך להוסיף מחבר במרכזי לחיבור הדיהדרל, האיזור שם יהיה חזק יותר, וכך תיווצר לך נקודת שבר פוטנציאלית צמוד למחבר.
    עליך להיות זהיר בתכנון ולוודא ששינוי החוזק המבני יהיו הדרגתיים.
    אם אתה מתכנן לשמור את המבנה כמו שהוא, הייתי נזהר ואף נמנע מהעלאת הטיסן עם כבל, ומתקין מנוע חשמלי.

    היה לי ג'נטל ליידי שהיה בנוי חזק יותר משלך, והכנף התקפלה באחת ההמראות.

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  26. #23
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    המחבר לדיהדרל הוא מוט פלדה וצינור בלבד. נראה לי קצת מעט מדי, אבל בניתי לפי התוכנית, פתוח לתוספות אם יהיה צורך. חיבור הדיהדרלים מתבצע עם איזולירבנד שאמור להדק את החלקים באופן מספיק, וגם להיות חוליה חלשה במקרה התרסקות. צריך יהיה לראות איך זה מתפקד בטיסות ראשונות ולהחליט איך ואם לחזק. לא מצאתי התייחסויות כמעט לוורסיית הבניה הזו (בדיהדרלים הנתיקים). אשתדל למצוא קישורית לתוכנית ב PDF ולשים כאן. לגבי הכבל, תכננתי כבר בתחילה להוסיף מנוע להזנקה ולא להתעסק עם סיכוני כבלים. הוא גם תוכנן לטוס בעיקר כדאון צוקים. תודה על התגובה.

  27. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    Tel Aviv, Israel, Israel
    הודעות
    2,241
    תודה!
    341
    הודה 171 פעמים ב 122 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    המחבר בנוי בסדר. הוא חזק מספיק( תלוי כמובן בעובי ואורך הפלדה), אך אם תעבור לאורך הכנף, בקצה של הצינור אתה נותר רק עם קורת אורן אחת.
    המעבר בחוזק הוא קיצוני, מאזור חזק מאוד לאזור חלש בהרבה, ולכן הנקודה הזו היא נקודת שבר.

    לחיבור החלקים אפשר גם להשתמש בסלוטייפ, שנדבק הרבה יותר טוב ובקלות. אך קורה לפעמים שבעת הסרת הסלוטייפ, הוא מושך איתו את הציפוי ומנתק אותו מהכנף.
    לכן, יש טיפ פשוט שיכול לעזור, שים מראש סלוטייפ מסביב, צמוד לקצה המרכזי, וגם צמוד לקצה הדיהדרל( על כל חלק בנפרד כשהכנף מפורקת).
    הסלוטייפ יחזק את חיבור הציפוי לכנף ויחצוץ בין הציפוי לבין הסלוטייפ שישמש לחיבור החלקים בהרכבה. בסיום ההטסה, כשתסיר את הסלוטייפ, הוא יהיה דבוק לסלוטייפ ששמת מראש ולא ישירות לציפוי ואז הכל ישאר שלם.

    Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
    "אין לזה מנוע? ואין לזה שלט? אז מה כיף בזה?!"
    "אין לזה מנוע? אבל יש לזה שלט? אז איך זה טס?!"

    www.air-rishon.co.il - קלוב התעופה ראשון לציון
    הערוץ שלי ב-Youtube

  28. #25
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    מיקום
    גליל
    הודעות
    29
    תודה!
    5
    הודה 3 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: בניית gentle lady מתכנית- פיתול בכנף!

    תודה על העצה. בקשר לקורת הכנף, השתמשתי בארז ולא באורן. צילום עדכני.Click image for larger version. 

Name:	image.jpg 
Views:	137 
Size:	234.9 קילובייט 
ID:	115251
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	image.jpg‏ 
Views:	131 
Size:	358.6 קילובייט 
ID:	115250  
    נערך לאחרונה על ידי mokka; 28-10-2014 בשעה 21:46:34.

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. אשדוד והסביבה טיסן 3D -אקסטרים- בנוי מתכנית
    על ידי Roni_Ron בפורום טיסני דלק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-09-2013, 09:23:04
  2. Gentle Lady
    על ידי Daniel kochetkov בפורום פורום אלפא
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 18-06-2013, 07:45:37
  3. [שאלה] האם אפשר ליישר פיתול בכנף?
    על ידי מטיס1 בפורום פורום טיסני דלק
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 14-06-2010, 23:12:24
  4. [שאלה] gentle lady
    על ידי maozasaf בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 07-11-2009, 18:19:05
  5. [רעיון] מחפש המלצה לתכנית של דאון אירובטי
    על ידי aofer בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 01-10-2009, 21:33:16

תגיות בנושא זה

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •